Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Bi-xenon - parowanie - jak temu zapobiec ? i jaki % zaparowania u Was ?


miron78

Rekomendowane odpowiedzi

A wracając do moich lamp to na pewno wilgoć dostawała się przez to, że kabelki od rezystorów poprowadziłem przez uszczelki dekli do przetwornic.

Masz u siebie jakies uszczelki?

Ja juz nie pamietam, ale u mnie nie ma chyba niczego pomiedzy ta plastykowa klapa, a obudowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do moich lamp to na pewno wilgoć dostawała się przez to, że kabelki od rezystorów poprowadziłem przez uszczelki dekli do przetwornic.

Masz u siebie jakies uszczelki?

Ja juz nie pamietam, ale u mnie nie ma chyba niczego pomiedzy ta plastykowa klapa, a obudowa...

Pewnie Twój był bity i przyoszczędzili :gwizdanie: :polew:

A tak na serio to na pewno masz uszczelki. Schowane są dosyć głęboko w krawędziach dekielków. Ja swoje wyczyściłem i zmiękczyłem specjanym silikonem do uszczelek.

A tak wogóle to stawiam wniosek o przeniesienie tego wątku do bardziej pasującego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z parowaniem. Lewy ksenon parował mi prawie cały, prawy był OK. Wyglądało to tragicznie. Nie pomogło osuszanie i wylewanie wody ze środka lampy - po każdym deszczu czy myciu po ok. dwóch tygodniach lampa była zaparowana. Uszczelniłem silikonem łączenie obudowy z "szkłem" reflektora, lecz na niewiele się to zdało. Odpowietrznik był zawsze drożny, a uszczelki pomiędzy pokwywą złączki elektr. w dobrym stanie - pomimo tego parowały.

Kiedyś po myciu na myjni karcherem chciałem sprawdzić którędy wnika woda pod maskę i się zdziwiłem. Na górnej i tylnej ( od strony silnika) powierzchni reflektorów były krople wody. Krople były też na śrubach regulacji ustawienia świateł ( dużo kropli). Uszczelniłem te śruby wazeliną techniczną ( przestrzeń pomiędzy białą śrubą i czarną obudową) z każdej możliwej strony i pomogło. O parowaniu reflektora już zapomniałem. Koszt wazeliny - kilka złotych, komfort psychiczny - nieoceniony :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z parowaniem. Lewy ksenon parował mi prawie cały, prawy był OK. Wyglądało to tragicznie. Nie pomogło osuszanie i wylewanie wody ze środka lampy - po każdym deszczu czy myciu po ok. dwóch tygodniach lampa była zaparowana. Uszczelniłem silikonem łączenie obudowy z "szkłem" reflektora, lecz na niewiele się to zdało. Odpowietrznik był zawsze drożny, a uszczelki pomiędzy pokwywą złączki elektr. w dobrym stanie - pomimo tego parowały.

Kiedyś po myciu na myjni karcherem chciałem sprawdzić którędy wnika woda pod maskę i się zdziwiłem. Na górnej i tylnej ( od strony silnika) powierzchni reflektorów były krople wody. Krople były też na śrubach regulacji ustawienia świateł ( dużo kropli). Uszczelniłem te śruby wazeliną techniczną ( przestrzeń pomiędzy białą śrubą i czarną obudową) z każdej możliwej strony i pomogło. O parowaniu reflektora już zapomniałem. Koszt wazeliny - kilka złotych, komfort psychiczny - nieoceniony :wink4:

dokładnie przed te sruby do regulacji wysokosci dostaje się woda :th:

wzelinkai po problemie :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powaznie to rozwiazuje problem parowania? :shocked:

Musze przetestowac u siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie... nie wiedziałeś? Pisalismyna forum o tym :naughty::tongue4: :tongue4:

Chyba dawno z laczka nie dostales :kox::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wkleję fotki mojego patentu.Sprawdzone na trzech kompletach reflektorów. :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Opisuję to co obiecałem.Przetestowałem to na trzech kompletach bixenonów.Więc myślę że niektórym to pomoże.Mam nadzieję że wszystko będzie ok. :)

Przetwornica wytwarza dość dużo ciepła.Xenony parują przeważnie jak jest wilgotno.Wilgoć w powietrzu co zarazem oznacza wilgoć w reflektorze.Dużo osób myśli że reflektor musi być ..A to nic mylnego.W każdym reflektorze są odpowieczniki,którymi przepływa powietrze.Jeśli jest ono wilgotne i nie może szybko przepłynąć ,a przetwornica się grzeje to się skrapla i robi się wilgoć. Dlatego potrzeba zrobić większą cyrkulację powietrza.

Odkręcamy przetwornicę,wyjmujemy uszczelkę,w środkowe dzurki wkręcamy śróbki i na to przykręcamy przetwornicę.W ten sposób robimy szparę którendy przedostje się powietrze i chłodzi się przetwornica.Dodatkowo zrobiłem dwie małe dziurki od spodu.Średnica ok 4mm.Lutownica jest odpowiednia,wiercąc okruch zapewne wpadły by do środka.

I to tyle. :)

Oczywiście reflektor powinien być suchy,ale też robiłem na zaparowanym i sie udało.Szybko odparowało.

Mam nadzieję że pomoże to komuś.

Proszę o ewentualne spostrzeżenia i uwagi. :)

Tak jak napisałem sprawdziłem na trzech kompletach mocno parujących. :th:

kilka fotek

e77ecda450badfe6.jpg

c8a2903fe690d58d.jpg

5d4d0f79e5b70dec.jpg

24203a400721f124.jpg

56e173da840be868.jpg

[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2008, 20:08 _________________________________________________

No i co z tymi fotkami waskipl ? Doczekamy sie?

proszę właśnie pisałem o tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem czy to był dobry pomysł. Jeżeli przetwornica przez te szpary dostanie wilgoci to niestety spali się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem czy to był dobry pomysł. Jeżeli przetwornica przez te szpary dostanie wilgoci to niestety spali się.

ale czemu ma dostać wilgoći?jeśli jest zamontowana BEZ mojego patentu to dopiero ma pełno wilgoci!!!!!!!!!!!!!!! chyba niezrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem czy to był dobry pomysł. Jeżeli przetwornica przez te szpary dostanie wilgoci to niestety spali się.

ale czemu ma dostać wilgoći?jeśli jest zamontowana BEZ mojego patentu to dopiero ma pełno wilgoci!!!!!!!!!!!!!!! chyba niezrozumiałeś.

zrozumiełem - nie napisałeś nic skomplikowanego. Wymieniałem już 3 przetwornice z powodu wilgoci - taka była diagnoza w serwisie.

Wiem że reflektor i tak paruje ale rozszczelnianie go na uszczelce przetwornicy IMO może okazać się dla niej zabójcze - mam nadzieję że się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadz się.Jeśli przetwornicy zrobisz samuę :) to nie ma się czemu dziwić że się uszkadza.Dla tego ja odchyliłem.Oczywiście jak ja zalejesz wodą to się uszkodzi.

Zaproponowałem tylko sposób jaki ja sobie zrobiłem i wiem że skuteczny :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem czy to był dobry pomysł. Jeżeli przetwornica przez te szpary dostanie wilgoci to niestety spali się.

ale czemu ma dostać wilgoći?jeśli jest zamontowana BEZ mojego patentu to dopiero ma pełno wilgoci!!!!!!!!!!!!!!! chyba niezrozumiałeś.

zrozumiełem - nie napisałeś nic skomplikowanego. Wymieniałem już 3 przetwornice z powodu wilgoci - taka była diagnoza w serwisie.

Wiem że reflektor i tak paruje ale rozszczelnianie go na uszczelce przetwornicy IMO może okazać się dla niej zabójcze - mam nadzieję że się mylę

no właśnie chodzi o większe przewietrzenie bo wilgoć tak czy tak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja potwierdzam, ludzie w serwisach zazwyczaj nie mają racji i powoływanie się na ich diagnozy jest gorsze niż ryzyko uszkodzenia przetwornicy :hi:

ale wg mnie takiego ryzyka przy patencie Pana Waskiego nie ma. Dzięki niemu u mnie ten patent działa. I przestały mi parować lampki, które dotychczas

wyglądały jak z chin :embarrassed: teraz wyglądają jak z cywilizacji... pozdrawiam Mr Wąski!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...