Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Touareg 5.0 V10 TDI --- Czip ??


Mad_MAX

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ile sie wycisnie z tego potworka czipem/programem ?? Maxymalnie ile da sie z tego wycisnac , przy zachowaniu rozsadku i zeby szybko sie nie skonczyl motorek?? :)

I pytanie do panow fachowcow przede wszystkim Rogal , jakie koszty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie są dość słabe turbosprężarki, dlatego po modzie należy liczyć na "tylko" 350-360KM

Az tak kiepsko ???

Przyrost rzędu 80-100Nm w użytecznym zakresie obrotów to wcale nie aż tak kiepsko.

No 100 niutkow to juz cos , ale od takiego silnika by sie spodziewalo cos wiecej , czyz nie ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie są dość słabe turbosprężarki, dlatego po modzie należy liczyć na "tylko" 350-360KM

Az tak kiepsko ???

Przyrost rzędu 80-100Nm w użytecznym zakresie obrotów to wcale nie aż tak kiepsko.

No 100 niutkow to juz cos , ale od takiego silnika by sie spodziewalo cos wiecej , czyz nie ?? :P

Niby tak, ale nie sądze że ktokolwiek chciałby mieć problemy ze sprężarkami w tym samochodzie... Procedura wymiany obejmuje albo demontaż zawieszenia albo wyciągnięcie silnika więc koszty samej robocizny są duże. Pozatym mając dużego pecha można uszkodzona turbina może uszkodzić coś więcej w silniku a wtedy koszty są już masakryczne.

Sam silnik jest wytrzymały, marek w audi na dużych turbinach uzyskał dużo więcej, a połówka tego silnika czyli 2.5PD z T5 który ma seryjnie turbine GT2052 chipuje się już na ponad 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ile sie wycisnie z tego potworka czipem/programem ?? Maxymalnie ile da sie z tego wycisnac , przy zachowaniu rozsadku i zeby szybko sie nie skonczyl motorek?? :)

I pytanie do panow fachowcow przede wszystkim Rogal , jakie koszty ??

Panowie opisany przyrost to sporo

Pamiętajcie, że silnik jest dosyć oprzyrzadowany i to nie technologia z przed 10lat jak nasze dieselki. Do tego odbiorca jest także całkiem inny, mało kiedy robi się duże TDiki bo ludzie którzy jeźdzą nimi to Panowie w krawatach i mało kiedy chodzi im po głowie modyfikowanie ECU.

Kolejna rzecz to fabryczne parametry, projektując silnik montuje sie takie turbosprężąrki które dadzą pewien niewielki zapas (przecież w pierwszej kolejnosci turbiny wymieniamy) ale mają dużą skuteczność w jak najszerszym zakresie obrotów. Do tego oni martwią się o ekologię z którą każdy tuner ma na bakier. Więc szukają jak najlepszych rozwiązań tak aby zrobić mocny i ekologiczny silnik. Nikt tam nie włoży dużego turbo tylko po to aby za chwile "przelać" nadmiernie motor aby to turbo szybko wstało.

A na modyfikacje zapraszam :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to niezle pole do popisu dla szwabskich inzynierow,np brak w nim paskow klinowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...