boseron Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 skąd mam wiedzic jakie mam hamulce zeby podać ich kod czy to FN3 15 czy czy FNR16 itd..... czy ktos moze podać mi jakie tan cyfry wpisać wpisuje 09555 i nie zapamietuje
carlos666 Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 09555 to jest login do zapisu kodowania. Jak wejdziesz w ABS to w górnym lewym rogu ramki program na niebiesko cienkim drukiem wyświetla jaki to ABS
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 09555 to jest login do zapisu kodowania. Jak wejdziesz w ABS to w górnym lewym rogu ramki program na niebiesko cienkim drukiem wyświetla jaki to ABS dokłanie to jest login jak wpiszesz login przechodzisz do CODE i wpisujesz inny taki jaki ci wyszedł co ułozyłes a napewno taki sam jak ja mialem wiec popatrz na moją instrukcje która ci wysyłałem
GRazny Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 wiec popatrz na moją instrukcje która ci wysyłałem a to jest gdzieś ogólnie dostępne? czy bieżący temat wałkować?...
KERCZI Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 w b7 dokladalem tempo i wymienialem modul na Q i o dziwo zapamietal kodowanie dopiero po tescie ukladu, bez testu po kodowaniu komunikacji z ABS nie bylo :/
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 5. Konfiguracja Vag-Com'em16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceniu kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, AIRBAG w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy VAG-COM’a i wchodzimy do 16-Steering Wheel - zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o niezakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT. Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN (w nowszych VCDS RECODE lub CODING II), wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : (09555 1.9 TDI AVF) (09355 2.5 TDI AKE) Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : (04255 1.9 TDI AVF AWX) (04455 2.5 TDI AKE) Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do: [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły, ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać Instrukcja pre_pl Poprawki Boberek Malutkie poprawki (lukaszr)
KERCZI Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 dodam jeszcze dla laikow jak ja ze tempomat po aktywacji zadziala dopiero po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu. Pzdr
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 wiesz ja tą instrukcje robiłem na podstawie Przemkowej tylko zorbiłem kilka korekt które były dość istotne jeszcze loginy trzeb zrobic do reszty silników i bedzie OK
KERCZI Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 no i niestety d*pa blada bo w b7 kodowanie ma juz 7 miejsc a nie 5
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 nie ma znaćzenia i tak pierwsze dwie cyferki są 00
GRazny Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 dzięki Boberek... jeszcze jedno pytanko które mnie nurtuje (nie śledziłem tematu więc przepraszam jeśli było) Nie mogę znaleźć kodu do radia (Concert)... w którejś z książek jest tylko miejsce po odklejonej naklejce Czy władowanie multi może odbywać się na podłączonym akumulatorze? czytałem gdzieś że poducha nie ma prawa wystrzelić dopóki kluczyka nie ma w stacyjce... Jeśli nie to czy radio zakoduje się jeśli nie zmieniło pojazdu (było że kod uaktywnia się w momencie przełożenia do innego auta - bo takie rzeczy też gdzieś czytałem) Czy w zakładzie zrobią mi radio podając kod czy tylko odkodują?
fayera Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 dzięki Boberek... jeszcze jedno pytanko które mnie nurtuje (nie śledziłem tematu więc przepraszam jeśli było) Nie mogę znaleźć kodu do radia (Concert)... w którejś z książek jest tylko miejsce po odklejonej naklejce Czy władowanie multi może odbywać się na podłączonym akumulatorze? czytałem gdzieś że poducha nie ma prawa wystrzelić dopóki kluczyka nie ma w stacyjce... Jeśli nie to czy radio zakoduje się jeśli nie zmieniło pojazdu (było że kod uaktywnia się w momencie przełożenia do innego auta - bo takie rzeczy też gdzieś czytałem) Czy w zakładzie zrobią mi radio podając kod czy tylko odkodują? ja w weekend biorę się za tempomat i u mnie w książce od radia po kodzi zostało tylko puste miejsce.napiszcie jak to jest z tym kodem i co trzeba by było zrobić aby wsio grało
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 dzięki Boberek... jeszcze jedno pytanko które mnie nurtuje (nie śledziłem tematu więc przepraszam jeśli było) Nie mogę znaleźć kodu do radia (Concert)... w którejś z książek jest tylko miejsce po odklejonej naklejce Czy władowanie multi może odbywać się na podłączonym akumulatorze? czytałem gdzieś że poducha nie ma prawa wystrzelić dopóki kluczyka nie ma w stacyjce... Jeśli nie to czy radio zakoduje się jeśli nie zmieniło pojazdu (było że kod uaktywnia się w momencie przełożenia do innego auta - bo takie rzeczy też gdzieś czytałem) Czy w zakładzie zrobią mi radio podając kod czy tylko odkodują? joł słuchaj ja tyle razy juz to rozkręcałem i nigdy nie odłaczłałem poduszki tylko nie przekrecałem kluczyka jak jej nie było i tyle mi to juz zajmuje kurde 30 min z kodowaniem zmiana dołożenie tempomatu fisa czy cos podobnego juz robiłem na spocie Flyerowi kiere od B7 załozyłem Ozix-owi tempomat i fisa Lexparowi fisa dokłądałem jeszcze pewnei by sie ktos znalazł
GRazny Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 i nigdy nie odłaczłałem poduszki Boberek - to że doświadczenie masz to widać :> upewniam się tylko że tu miało być napisane "akumulatora" zamiast "poduszki" ?
boberek Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 i nigdy nie odłaczłałem poduszki Boberek - to że doświadczenie masz to widać :> upewniam się tylko że tu miało być napisane "akumulatora" zamiast "poduszki" ? tak tak akumulatora
boseron Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 no i ja tez sie uporałem z kierownicą, wszystko działa i błedów nie ma , dzieki Wam oczywiście , informacje cenne choć musiałem zapłącić za vagowanie bo robilismy podstawowy błąd, wpisywaliśmy złe hamulce i odrzucało kodowanie, więc jak komus wywala 00000 to musi próbować wszystkich kombinacji hamulców jezeli nie wie jakie ma, ja nie wiedzialem, pozdro
KERCZI Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Wiec tak: wystarczy wyciagnac kluczyk bo w przeciwnym wypadku jak wlozycie kluczyc przy odpietej poduszce to wam zlapie blad poduchy (oczywiscie bezproblemowo do skasowania) Akumulatora nie musicie odpinac, a nawet jesli ktos z Was by chcial to radio jesli PIN byl wpisany to do momentu dopoki nie wlozycie radia do innego samochodu (VIN) bedzie gralo i nie bedzie prosilo o PIN nawet po odpieciu AKU. U mnie tez juz tempomat dziala, gdyby ktos chcial zrezac w b7, chetnie posluze pomoca. Pzdr
boberek Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 no i ja tez sie uporałem z kierownicą, wszystko działa i błedów nie ma , dzieki Wam oczywiście , informacje cenne choć musiałem zapłącić za vagowanie bo robilismy podstawowy błąd, wpisywaliśmy złe hamulce i odrzucało kodowanie, więc jak komus wywala 00000 to musi próbować wszystkich kombinacji hamulców jezeli nie wie jakie ma, ja nie wiedzialem, pozdro własnie dokładnie walczyliśmy z Łukaszem we wtorek i sie udało ładnie pięknie zakodowac i kolega MArio_ zadowoliny Wiec tak: wystarczy wyciagnac kluczyk bo w przeciwnym wypadku jak wlozycie kluczyc przy odpietej poduszce to wam zlapie blad poduchy (oczywiscie bezproblemowo do skasowania) Akumulatora nie musicie odpinac, a nawet jesli ktos z Was by chcial to radio jesli PIN byl wpisany to do momentu dopoki nie wlozycie radia do innego samochodu (VIN) bedzie gralo i nie bedzie prosilo o PIN nawet po odpieciu AKU. U mnie tez juz tempomat dziala, gdyby ktos chcial zrezac w b7, chetnie posluze pomoca. Pzdr z pinen to jak najbardziej prawda jesli przełozycie do innego auta to będzie prosił o pin jesli w tym samym zostanie to nie trzeba będzie nic wpisywać
fayera Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 z pinen to jak najbardziej prawda jesli przełozycie do innego auta to będzie prosił o pin jesli w tym samym zostanie to nie trzeba będzie nic wpisywać no i o to mi chodziło
GRazny Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Wiec tak: wystarczy wyciagnac kluczyk bo w przeciwnym wypadku jak wlozycie kluczyc przy odpietej poduszce to wam zlapie blad poduchy (oczywiscie bezproblemowo do skasowania) Akumulatora nie musicie odpinac, a nawet jesli ktos z Was by chcial to radio jesli PIN byl wpisany to do momentu dopoki nie wlozycie radia do innego samochodu (VIN) bedzie gralo i nie bedzie prosilo o PIN nawet po odpieciu AKU. U mnie tez juz tempomat dziala, gdyby ktos chcial zrezac w b7, chetnie posluze pomoca. Pzdr z pinen to jak najbardziej prawda jesli przełozycie do innego auta to będzie prosił o pin jesli w tym samym zostanie to nie trzeba będzie nic wpisywać no i o to mi chodziło mi również..dzięki
Rekomendowane odpowiedzi