gawel Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 interesuje mnie co ile sie wymienia w takim autku rozrząd i jaki jest tego koszt?? jaki olej najlepiej zastosowac i co ile go wymieniac?? pozdrawiam * nazywaj proszę wątki zgodnie z regulaminem forum (ten poprawiłem) - lukaszr
Musashi Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 jezeli dopiero co kupiles samochod to pierwszym krokiem jest wymiana rozrzadu, pompy wody, oleju i filtrow!!! w przypadku tego silnika warto profilaktycznie zajrzec w klawiature i wałki. tutaj poczytaj o olejach sporo tez znajdziesz nt rozrzadu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4925.0 tutaj wyszukiwarka http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search jezeli dobrze poszperasz znajdziesz duzo artykółów nt tego silnika ( nie tylko).
Flyer Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Rozrzad w V6 TDI wymienia sie co 120.000km. Jak ktos chce miec spokojna glowe to co 100.000km. Ty masz w dodatku "dosc wrazliwy" rocznik 2001, wiec warto zrobic to szybko i przy okazji glebszy przeglad tak, jak napisal Musashi...
Musashi Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 a no i zapomniałem: odma panie kolego odma bo to nie zadba na czas to motor wzdecia dostanie
rookie Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 No i trzeba pamiętać o rolkach napinających. Koszt w przypadku twojego silnika jest większy niż tego o poj. 1,9. Słyszałem, że około 1200-1500 nawet do 2500, ale tę kwotę musiałby potwierdzić ktoś kto ma takiego mocarza:) Nie słyszałem, żeby w ramach serwisowania zaglądać w klawiaturę i wałki. Moim zdaniem jest to już zbyt duża ingerencja w silnik. Chyba, że 2.5 TDI tego wymaga, ale ja mam 1,9 TDI. Poza tym, jak już coś było grzebane bez konkretnego powodu to może już tak dobrze nie chodzić. Dla tych co mają 1,9 TDI. Pasek rozrządu radzą wymieniać co 90 tys. km. Ja wymieniam co 70 tys. km. Koszt w tym silniku to 600 zł z paskami ContiTech lub Gates. Ślinią się na widok naszych Audic * skoro nie masz pojęcia o 2,5 TDI to po co się wypowiadasz ?. Powstrzymaj się proszę z tego typu komentarzami.
Gość bibon Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Zgadzam się z Musashi i Flayerem.Olej to syntetyk 5W40.Co do cen to wymiana razrządu w ASO w Katowicach to około 3000-3500 zł.A jeszcze termostat ori.Najlepiej wszystkie części wymieniaj na ori. Wysrzegaj się serwisu typu Longlife.
kaj82 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Rookie bez urazy ale twoja wypowiedz nic nie wnosi, a wrecz wprowadza w błąd więc jak nie jesteś czegoś pewien to lepiej tego nie pisać. Ja po 100 tys wymieniłem wszystkie rolki+paski+pompa+olej+f.paliwa- koszt ok 2500zł(zamienniki)(powinenem jeszcze wymienic temostat +odma ale jeszcze wtedy o tym nie wiedziałem).Po przejechaniu 60000km będe wymianiał same paski i po kolejnych 120000km wsio od poczatku. Olej syntetyk norma 505.01 np motul x-cess 8100 zmiana co 10000-15000km
Flyer Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Nie słyszałem, żeby w ramach serwisowania zaglądać w klawiaturę i wałki. Moim zdaniem jest to już zbyt duża ingerencja w silnik. Chyba, że 2.5 TDI tego wymaga, ale ja mam 1,9 TDI. Wymaga, i dlatego wprowadzasz w blad kogokolwiek kto to przeczyta.
rookie Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Wymaga, i dlatego wprowadzasz w blad kogokolwiek kto to przeczyta. Dlaczego trzeba sprawdzać klawiaturę i wałki? Jakieś szybsze zużycie?
lukaszr Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Rookie - poszukaj na forum, było mnóstwo na ten temat. Myślę, że odpowiedź na pytanie autora wątku padło, a tu się robi zamieszanie więc zamykam.
Rekomendowane odpowiedzi