Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problemy z elektronika po osuszeniu baku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam takie luźne pytanko; czy to prawda, ze gdy osuszymy bak jeżdżąc na rezerwie to mogą wystąpić problemy z elektroniką? Chciałbym organoleptycznie sprawdzić ile moja niunia przejedzie po włączeniu sie rezerwy ale nie wiem czy nie zaszkodzę jej jak zabraknie benzynki w baku.

pozdro

Opublikowano

Nie powinno się jeździć na rezerwie. Wtedy wraz z paliwem pobierane są różnego rodzaju brudy, które znajdowały się w paliwie i sobie siedzą na dnie. Mogą zapychać przewody, filtry, skracać życie motorowni. Na rezerwie można zrobić ok 60-70 km. Chyba, że but w podłodze to oczywiście nie starczy nawet na 40...

Opublikowano

przeciez paliwo i tak jest ciagnite z dolu zbiornika a pozatym podczas jazdy paliwo jest w ciaglym ruszu i wszystkie odpadki znajdujace sie w paliwie sa mieszane z paliwem, nie ma mozliwosci aby osiadly. od oczyszczania paliwa sa filtry za nim ono dotrze do pompy wtryskowej. Nie powinno sie nic stac z autkiem po utracie paliwa, jednak nalezy sie przygotowac na dluzsze krecenie w celu pociagniecia paliwa po ponownym zatankowaniu, zapowietrzona pompa i caly uklad nie pozwola zrobic tego w szybki sposob, ucierpi twoj akumulator i rozrusznik, osobiscie odradzam takie testy ale czego sie nie robi dla "nauki" :P Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

No właśnie o tym słyszałem z tą pompą, a to trochę bez sensu, ze gdy skończy sie paliwo to pompa zasysa powietrze. W innych autach takiej opcji nie ma. Auto bez wachy, staje, potem po zatankowaniu długo kręcimy ale nie ma mowy o uszkodzeniu pompy. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?

pozdro

Opublikowano

pompa jest smarowana paliwem, wiec jak bedzie dluzej pracowac na sucho to ją zniszczysz

Opublikowano

W innych autach takiej opcji nie ma. Auto bez wachy, staje, potem po zatankowaniu długo kręcimy ale nie ma mowy o uszkodzeniu pompy.

W każdym aucie z wtryskiem benzyny występuje elektryczna pompa paliwa, która może ulec uszkodzeniu jak będziesz jeździł z małym poziomem paliwa. Przepływająca benzyna nie tylko ją smaruje ale też i chyba przedewszystkim chłodzi. Napewno pompa nie siądzie po jednym zapowietrzeniu ale jak będziesz regularnie jeździł z niskim poziomem paliwa to wkońcu ją załatwisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...