PiotrTDI Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 wiem że to dla wielu z was mogą być śmieszne pyania ale nie chce tylk być użytkownikiem samochodu ale chce i wiedzieć do czego służy każda część w nim :th: chciałbym się dowiedzieć gdzie się znajduje, do czego służy, jak działa i jak dbać o odme???? dziękuje za odpowiedzi
Pikuś Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Odma jest to odpowietrzenie bloku silnika. czyli jest to rura wychodzaca gdzies z bloku silnika i sluzy do odprowadzania cisnienia, ktore powstaje podczas pracy. W Twoim silniku znajduje sie to z prawej strony stojac przodem do silnika. Idzie ona nad pokrywa zaworow az do przewodu turbiny.
Gość dzikidzidz Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 tu masz bardzo dużo info: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798
PiotrTDI Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 dzięki za wyczerpującą odpowiedź chyba czeka mnie wymiana bo bardzo boje się o moją tylko że zlece to warsztatowi bo sam nie dam rady. a jak sprawdzić czy poprawnie działa odma???
dark79 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 a czy masz jakies problemy z silnikiem, w 1Ztach to raczej odmy sie nie rusza, tam nie ma sie co "zatkac", odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy bedzie jakies wieksze cisnienie. mysle ze nie masz sie o co martwic.
PiotrTDI Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 czytałem sporo o odmie tylko że w tych 2.5 motorkach i tam jakieś problemy były, ale jeśli jest tak jak mówisz to nie mam o co się martwić
dark79 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 tak jak napisalem wyzej, dla pewnosci odkrec korek wlewu oleju jak silnik bedzie wlaczony i zobacz czy podczas odkrecania wystapi jakies wieksze nadcisnienie. problem odmy w wiekszosci przypadkow tyczy sie 2,5 V6
Sleev Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Mam sposób swojego patentu na sprawdzanie odmy Odkręć korek wlewu oleju, wysuń bagnet do sprawdzania oleju, zdejmij węzyk odprowadzający powietrze z odmy do turbiny - obojętnie z której strony (czy przy silniku czy turbinie) - poprostu gdzie Ci wygodniej się dostać. Załóż węza jakiegoś na króciec jeżeli zdejmowałbyś przy silniku (najlepiej przezroczysty żebyś widział czy trochę oleju nie będzie szło ci do ust ) i zacznij ssać ustami Jak będzie się dało ciągnąć w miarę lekko to masz spokój. [br]Dopisany: 16 Styczeń 2008, 12:42 _________________________________________________Jak ktoś chce to mam odmę do AKE (pewmie do innych v6 też będzie pasowała). Jest zdjęta z mojego zamochodu przy przebiegu 140kkm. Jest w PEŁNI SPRAWNA - niepotrzebnie była ruszana - w starszych rocznikach były filterki papierowe i siateczkowe ale chyba od mojego rocznika kładli plastikowe które wyglądają jak wymiona krowy Filterek nie jest przytkany, popękany, no jak nówka! Miałem kupiony już nowy więc wymieniłem ale w sumie nie potrzebnie. jak ktoś chce to za 100zł upchnę bo nie potrzebnie mi leży - nie będę już jej tykał więcej u siebie chyba że coś zacznie się sypać. Pozdrawiam!
PiotrTDI Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 dzięki mam nadzieje że pomoże to wielu urzytkownikom
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się