nosek Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Ok.dziekuje chyba tak zrobie.Powiedz mi jak możesz na jaki najlepiej wymienić .czerwony,żółty,zielony,Febi czy może jeszcze inny. [br]Dopisany: 22 Maj 2008, 11:24 _________________________________________________do obecnego dolałem zielony Febi i nic sie nie dzieje,jest ok. dziala poprawnie. :th:
mawek Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Witam. Dzisiaj wymieniałem płyn do wspomagania. Wcześniej pękł wąż ciśnieniowy i mechanik zalał jakiś Elf coś tam, czerwony i nawet nie wiedział czy jest mineralny czy inny. A podobno taki dobry miał być (mechanik). Jak sam czegoś nie dopilnujesz to tak jest!!! Wylałem cały płyn ok. 0,7l, tyle ma wejść w układ wspomagania wg książki. Zalałem FEBI M6162 (24 zł za 1L). Jest to płyn mineralny zielony. Na zbiorniczku mam numer płynu G002000 i zieloną!!! nakrętkę, ale jest już nie produkowany. Febi go z powodzeniem zastępuje. Po zalaniu i odpowietrzeniu, tzn uruchomieniu silnika i poruszaniu kierownicą w obie strony kilka razy płyn zmienił kolor i juz nie jest zielony tylko, żona by powiedziała jasno miodowy. Pojeżdżę trochę i jeszcze raz wymiana (takie płukanie mu robię). Ps. Wąż mam dorabiany, oryginalny za drogi na szrocie ok 180 zł chcieli, odpowiedni warsztat zrobił mi to za 30 zł. Czy wie ktoś czy ma to jakiś wpływ na poprawna pracę całego układu wspomagania. Wydaje mi się że trochę za głośno chodzi.
Dev Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 głośno chodzi bo pompa dostała w d*pę od tego płynu który wlał Ci mechanik przewód jak ma taką samą sredniće i nie jest zagiety nie ma zadnego wpływu a do układu wlej LHM od citroena, jest o niebo lepszy od Febi nie robi sie po kilku dniach "jasno miodowy" jak to określiłeś i długo trzyma parametry wymiana co dwa lata
mawek Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Dzięki. Ale mam już drugi literek Febi na ostateczną wymianę. Możliwe że pozostałości po czerwonym trochę wpłynęły na kolor tego zielonego, zobacze jak zmienię go drugi raz, po wypłukaniu. Ale podobno tak sie właśnie dzieje. Sprawdzę za tydzień. Mam nadzieję że ten czerwony płyn nie za bardzo wpłynął na wszelkie uszczelnienia maglownicy i pompę (600 km zrobiłem). Ciekawe czy układ przycichnie, tylko wydaje mi się że słychać bardziej od strony maglownicy niż pompy.
NYNA Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Ale zamota z tymi kolorami Ja u siebie dolałem Shella w czerwonej butelce bo nie iwedziałem wczesniej o tych kolorach różnych.I teraz z tego co czytam to czeka mnie wymiana. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów na forum od 2006 roku na ten temat wywnioskowałem :> Wymieniam płyn:najlepiej na ORI G004000112 bo G002000 juz nie produkują. Wymiany mogę dokonać sam bez wiekszych problemów. Wyciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka. Odpinam wężyki. Na zgaszonym silniku krece kier. w prawo i w lewo aż zleci stary płyn. Podpinam wszystko i zalewam nowym płynem. Odpalam kręcew prawo i w lewo kilka razy żeby odpowietrzyć. Sprawdzam stan w zbiorniczku,uzupełniam do MAX Jeżeli mi pompa nie wyje i nigdzie nie cieknie to raczej nic mi się nie uszkodziło. I po herbacie tak Jeżeli o czymś ważnym zapomniałem to proszę przypomnieć. Dzięki z góry
Wihajster Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Wyciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka. Odpinam wężyki. Na zgaszonym silniku krece kier. w prawo i w lewo aż zleci stary płyn. Podpinam wszystko i zalewam nowym płynem. Odpalam kręcew prawo i w lewo kilka razy żeby odpowietrzyć. Sprawdzam stan w zbiorniczku,uzupełniam do MAX Jeżeli mi pompa nie wyje i nigdzie nie cieknie to raczej nic mi się nie uszkodziło. ano ano tak zrobic trzeba
audi.wielun Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 W moim przypadku dolałem FEBI S6161 ,mały przeciek na opasce zaciskowej przewodu.Płyn kupiłem w sklepie który ma długo letnie istnienie. Sprzedawca zajrzał do mojej książki serwisowej i sprawdził wpisy serwisów niemieckich, następnie zerknął pod maskę a potem do katalogu.Płyn w zbiorniczku miał barwę żółto-jasnobrązową. Nowy był wyraźnie żółty. Kolor i symbole wskazywały na FEBI S6161. Po uzupełnieniu płynu, pompa pracuje cicho i bez zmian. Kolory płynu nie zmieniają swojej barwy, mogą tylko lekko przyciemnieć.[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2008, 19:12 _________________________________________________Jeżeli ktoś miał z tym doświadczenie, niech odpowie czy dobrze zrobiłem
NYNA Opublikowano 7 Lipca 2008 Opublikowano 7 Lipca 2008 Sprawdź jakie masz oznaczenie na zbiorniczku płynu od wspomagania. Jeżli jest G002000 i masz zielony korek to raczej powinieneś mieć zielony płyn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się