Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nierówna praca silnika , biały dym z rury , zgasła po tankowaniu


BrunoNH

Rekomendowane odpowiedzi

Więc wyjechałem z domu i przejechałem jakieś 20 km autostradą do stacji Shella. Zatankowałem i po przejechaniu ok. 5 km auto zgasło i nie chciało odpalić. Pierwsza myśl, że nie podaje paliwa, więc zalałem filtr do pełna z bańki i odpaliła! Z rury wydostawał się jednak biały dym! Po przejechaniu ok. 5 km znów stanęła i tutaj już nic nie kombinowałem, tylko doholowałem ją do siebie do roboty, aby tam szukać przyczyny.

W pierwszej kolejności sprawdziłem pompę i okazało się, że podaje paliwo.

Sprawdziłem powrót do baku i po dmuchnięciu okazało się, że jest drożny.

Wymyśliłem, że problemem może być czujnik temperatury więc jego też sprawdziłem.

Pompa jest po regeneracji jakieś 5.000 km temu, więc możliwość zaśniedziałych styków wewnątrz pompy też odpada.

Po chwili kręcenia rozrusznikiem, tym razem już bez zalewania filtra odpaliła, jednak wydostawał się biały dym i silnik pracował nierówno, wręcz użył bym stwierdzenia, że rzucało go jak dziada po pustym sklepie. Zupełnie bez żadnej logiki, jakby co jakiś czas się dławił. Na obrotomierzu wolne obroty 900 i pozostawały bez zmian.

Po dodaniu gazu nie reagował od razu, tylko dławił się jak polonez, ale po kilku sekundach wchodził normalnie na wysokie obroty. Co więcej po chwili pracy ten biały dym zniknął. W związku z nieregularną pracą silnika zgasiłem go.

Po ponownym uruchomieniu znów pojawił się biały dymek i po chwili zniknął. Po paru użyciach pedału gazu silnik pracował znacznie równiej, z tym że się dalej dusił przy wchodzeniu na wysokie obroty.

Nie miałem VAG-a, ale jak tylko gdzieś załatwię to podepnę. A może akurat uda się zdiagnozować problem bez komputera ???

Niestety auto musiało zostać w robocie a ja musiałem wrócić do domu korzystając z MPK.

Czy to może być wina pompy, czy raczej coś innego, np. uszczelka pod głowicą lub pierścienie ?? A może miał ktoś z Was coś takiego i się z tym uporał....

Dodam jeszcze, że dym ma cukierkowy zapach i strasznie dusi jak się go powącha co wskazywało by na spalanie płynu. Ale co dziwne płynu nie ubywa jak narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wstawię auto do warsztatu, napiszę co i jak jak tylko się czegoś dowiem...

Nawet nie chcę myśleć o kosztach :wallbash:

Może zna ktoś mechaniora w Kraku co zrobił by mi to w miarę tanio i dobrze w krótkim czasie bo auta potrzebuje na codzień, żeby dojechać do pracy a mam spory kawałek i środkami komunikacji tracę masę czasu :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....słodki zapach spalin... :mysli:... na 99% płyn masz w cylindrze może być na razie mały przedmuch i jak chwilę postoi to go ciśnienie temp. płynu coś wciśnie do cylindra(ów) i stąd masz biały dym po odpaleniu. Jak motor zacznie procaować temperatura wzrośnie zrobi się znowu większe ciśnienie płynu i zaczyna ci "zalewać cylinder i wkoło macieju. Ilości ubywające w zbiorniczku mogą być na razie znikome bo za mało przejechałeś wystarczy że w środku cylindra zrobi się mała mgielka i to już nie pozwoli na samozapłon ropy stąd na moje oko to raczej głowica do zrzucenia. Zobacz czy na korku od wlewu oleju i na bagnecie nie ma cappucino chociaż nie musi być bo zależy czy woda się miesza z olejem a to zależy w którym miejscu i jak duży jest przedmuch na uszczelce.

Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wstawię auto do warsztatu, napiszę co i jak jak tylko się czegoś dowiem...

Nawet nie chcę myśleć o kosztach :wallbash:

Może zna ktoś mechaniora w Kraku co zrobił by mi to w miarę tanio i dobrze w krótkim czasie bo auta potrzebuje na codzień, żeby dojechać do pracy a mam spory kawałek i środkami komunikacji tracę masę czasu :angry:

kolega tam robil auto i zadowolony, "STRAMER GARAGE" Naprawa i regulacje silników Diesla ul.Powstańców 52 Kraków Zadzwon i sprawdz

Tel:533-533-720

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

miałem identyczny przypadek,działo się to samo-przyczyną okazał się filtr paliwa.wymień go i na 90%będziesz dalej śmigać,nie płacąc żadnym magikom co Ci pół silnika rozbiorą.

pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg w tym aucie.? Mógl jeden z tłoków pęknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg w tym aucie.? Mógl jeden z tłoków pęknąć.

Buda ma nalatane 360k ale motor kolo150-180k

Jak wymiana turbo nie pomoże to będę się dalej martwił....

BTW a ma ktoś może turbo od AWX-a w dobrym stanie do opchnięcia ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie mogl jeden z tlokow peknac.Byly juz takie przypadki i takie objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak muszę poczekać do poniedziałku, teraz to wróżenie z fusów, ale oczywiście nie mogę wykluczyć i takiej możliwości....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ teraz to wróżenie z fusów....

oczywiście że nikt Ci 100% diagnozy nie wystawi na odległość i są to tylko przypuszczenia :mysli:

ale z tego co podajesz w opisie najbardziej jak dla mnie prawdopodobne to rozszczelnienie uszczelki lub pęknięcie głowicy w okolicach wtryskiwacza co jest częstą przypadłością TDI-ków świadczyło by o tym to co opisujesz czyli biały dym z rury i jego słodki zapach. Gdyby poszło trubo i olej z jego smarowania szedłby w wydech to raz że smród byłby całkiem inny (raczej na pewno nie pokrewny słodkiemu) jak i byłby on nonstop a przy dodaniu gazu byłoby za tobą biało a ty opisujesz że po chwili jak wejdzie na obroty to przestaje kopcić więc jak dla mnie turbo odpada. Pęknięty tłok też mi nie pasuje bo raczej kulałby cały czas a opisujesz że jak chwilę pochodzi to się uspokaja na jakiś czas no i olej też by się przedostawał cały czas więc powinno być siwo cały czas z rury. Filtr paliwa hmm....logicznie ujmując nie powinien mieć z tym nic wspólnego ale podałeś że zatankowałeś i po 5km stanął i to mnie zastanawia czyżby się tak złożyło czy może na tym shellu jakiegoś gówna dolali :mysli: filtr nie drogi może warto spróbować go wymienić może ropa pływa w nim tylko na wierzchu :gwizdanie:. Ale na moje oko płyn chł. jest w układzie spalania kwestia skąd bo taki słodki zapach raczej nic innego nie powoduje w spalinach :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpieciu do kompa wyszlo, ze wtryskiwacze sa walniete i w pierwszej kolejnosci je musze wymienic :wallbash:

Poza tym prawdopodobnie pompe szlak trafil i tez nie obejdzie sie bez wymiany :wallbash:

Zastanawiaja mnie jeszcze te spaliny, slodki zapach to rzeczywiscie plyn chlodniczy w wydechu powinien byc, nawet nie chce myslec o tym, ze to jeszcze to szlak trafil :wallbash:

Poprostu jakas j....... kumulacja :wallbash:

Strach pomyslec co tam jeszcze sie rozsypalo, moze juz dosc tych ustrojstw w koncu musi byc lepiej.....

No i z tad moje pytanie czy ktos nie ma wtryskow do AFN-a i pompy wtryskowej na zbycie, albo nie wie kto w Kraku mogl by mi to zregenerowac ???

Poki co komp kaze wymienic wtryski, pozniej wyjdzie co jej jeszcze dolega....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem... Auto 2 lata jeździło bez zarzutów i miałem jechać nad morze 1000km. Zatankowałem wieczorem pod korek i podjechałem do domu. Na drugi dzień szykuje się do wyjazdu, odpaliłem, auto pochodziło i identyczna sytuacja.... Dostałem takiego nerwa że masakra... Podejrzewałem właśnie uszczelkę pod głowicą albo turbo.... Przejechałem kawałek, przebutowałem do znajomego mechanika i z początku na dwójce się nie mogłem uciągnąć, później było już lepiej... Okazało się że winą było paliwo... Rzuciło coś na filter i wtryski po czym zaczął się dusić i szatkować... Nic nie robiłem, objechałem trasę w tę i nazat... Zrobiłem już 10 tys km i autko nadal smiga bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...