Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Pojawia się kontrolka oleju i 3 razy wydaje dzwięk pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem. po wymianie oleju zaczęły się małe przygody z autem. Od pewnego czasu pojawia mi się kontrolka "konewki" na desce i trzy razy pipczy...czasami zaraz sama zgaśnie a czasami świeci się cały czas. Stan oleju na bagnecie ok, na silniku też nie widać żeby gdzieś był wyciek...w trasie zapaliła mi się dwa razy..odcinek około 240 km. We Wrocławiu stałem w korku i zapalilła się chyba ze 4 razy. Temperatura silnika cały czas taka sama czyli 90 stopni. Co może być przyczyną takiego zachowania się auta?? Turbo działa normalnie auto ma przyspieszenie tak jak przed wymianą.Po zatrzymaniu się i ponownym rozruchu silnika kontrolka znika.

Jechać na kompa i szukać błędów?? Moje przypuszczenie to wina kulejącej już pompy oleju.

Jakie jest wasze zdanie ??

Opublikowano

Masz przytkanego smoka w pompie olejowej. Miałem to samo. Nie jeździj tak bo motor zarypiesz tylko miska w w dół i czyszczenie albo wymiana wraz z pompą.

Opublikowano

nie bardzo rozumiem pojecie "smoka" :) wymiana pompy oleju powinna pomoc? jutro bede u kumpla w Legnicy to zobacze czy Vag cos pokaze

Opublikowano

lepiej podłączcie manometr i sprawdźcie ciśnie oleju

Opublikowano

Przez smok zasysany jest olej z miski

Opublikowano

...a smok ,to takie sitko,które się zapycha syfem z oleju po kilkuset tysiącach przebiegu...

lepiej podłączcie manometr i sprawdźcie ciśnie oleju

przy zapchanym smoku-będzie na pewno niskie-tu nie ma co potwierdzeń manometrem szukać,skoro komputer pokładowy już to zrobił-włącza się ,jak ciśnienie oleju spadnie do 0,5 bara :wink4:
Opublikowano

nie bardzo rozumiem pojecie "smoka" :) wymiana pompy oleju powinna pomoc? jutro bede u kumpla w Legnicy to zobacze czy Vag cos pokaze

Smok to jest taka rurka z siatką na końcu przez którą pompa zasysa olej.

Opublikowano

vagina nic nie pokazala w poniedzialek jade sprawdzic do znajomego cisnienie oleju...boje sie najgorszego :( ze silnik nadaje sie do remontu..pierwsza wymiana oleju i juz auto robi psikusy

Opublikowano

Wymiana pompy, czy czyszczenie smoka to juz remont silniki kolego?

Nie przesadzaj...

Opublikowano

dante jesli zakonczy sie na wymianie pompy czy czyszczeniu smoka to bede szczesliwy...sprawdzenie cisnienia wszystko pokaze co jest grane..tak przy okazji jakie powinno byc cisnienie przy cieplym silniku?

z tego co rozmawialem z mechanikiem to jesli byla by to wina smoka to bez wzledu na temperature na dworze kontrolka by sie zapalala..wiec teraz mam nadzieje ze poprostu pompa kuleje

Opublikowano

nie przesadzasz? ja bez ciśnienia oleju z taką kontrolką,przejechałem ponad 200 km-fakt zakończyło się to wymianą turbiny,ale nic poza nią nie padło-szczegółów nie będę opisywał-więc daj spokój z remontem silnika-czyścisz smoka,pompę ,zalewasz nowy olej,wymieniasz filtr-jedziesz dalej i jeśli to smok,lub pompa-nie daj sobie wmówić,ze do remontu jest cały silnik,bo u mnie silnik tak walił,zawory tak tłukły bez olejku,że jak doholowałem auto do RSu we Wrocku-,po odpaleniu gość uciekł i kazał mi z dwóch metrów wyłączyć,bo się bał,że silnik eksploduje-nic takiego nie miało miejsca...silnik jak wpadł w tryb awaryjny-tak był do czasu wyczyszczenia smoka :wink4:

Opublikowano

muszę dojść co jest grane bo autem też jeździ żona z nasza półtora roczna córka. Jak mi by się coś w trasie stało to pół biedy. Sprawdze ciśnienie jeśli wszystko będzie ok to zabieram się za smoka i za pompę. Jeszcze dzisiaj padła mi kostka w stacyjce. Ale dzięki forum ogarnełem temat i jutro biorę się za wymianę. [br]Dopisany: 27 Maj 2011, 21:44_________________________________________________koledzy ponawiam pytanie czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie oleju przy ciepłym silniku?

Opublikowano

[AEB] na jałowym - 100 do 350 [kPa]

3000 /min - 500 do 700 [kPa]

Opublikowano

od 5 do 7 barów przy 3000 ob/min,ale co Ty chcesz sprawdzać,skoro kontrolka na liczniku Ci pika i wyje-to masz 0,5 bara,bo przy takim ciśnieniu włącza się alarm-więcej nie będzie

Opublikowano

chce sprawdzić w ogóle ile będzie normalnie teraz. Później zajmę się reszta. Podstawą będzie sprawdzenie pompy bo to ona w wysokiej temp na dworze stojąc w korku nie jest w stanie zrobić ciśnienia z tad te komunikaty.może się też okazać że sam czujnik nadaje się do wymiany.

Opublikowano

chce sprawdzić w ogóle ile będzie normalnie teraz. Później zajmę się smokiem i pompą.

Nie masz nawet co sprawdzać bo przy zanikaniu ciśnienia oleju w 1.8T jest oczywiste że winny jest smok pompy olejowej. Warto wymienić też pompe olejową. A pochwal się kolego na jakim oleju śmigasz i na jakim jeździło :naughty:

Opublikowano

ja nie rozumiem po co szukać na siłę problemów-wyczyść pompę i smoka,kup nowy filtr i olej,o gradacji,jaka poleca producent do danego klimatu i po kłopocie-jeśli miałeś 10w40-zalej taki sam

Opublikowano

dzisiaj będę robił kostkę stacyjki a po niedzieli trochę wolnego to zajmę się problemem. [br]Dopisany: 28 Maj 2011, 11:59_________________________________________________i problem rozwiązany. Winny całego zamieszania był czujnik oleju :) wymieniony na nowy i wszystko gra.ciśnienie oleju wręcz książkowe :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...