Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Litr oleju na 1000 + Pomoc w rozpoznaniu


mas0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kiedy sie ociepliło, zaczeło mi ubywać oleju, ok litr na 1000 więc zaczałem się przyglądać skąd sie leje i znalazłem takie coś (na czerwono)

folrpj.jpg

Filmik gdzie to dokładnie się znajduję

Co to jest? Mylę się że się z tego leje?

Kolejne pytanie jakie mnie nurtuje: Co to i po co to tak jest umiejscowione:

24mt7yp.jpg

To jest rurka, znajduję sie przed chłodnicą, jest metalowa i pogięta. Obok jest jakaś wtyczka, jak by do czujnika którego nie ma, no i nie wiem od czego to. A ta rurka biegnie głębiej do komory silnika, na pierwszym zdjęciu zielona ramka. To ma coś wspólnego z klimatyzacją?

I trzecie, chyba najprostrzę:

2hfnn6a.jpg

To na czerwono to odma? Przynajmniej wnioskuję po odpowiedziach w tym temacie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=206156.0

Czy to normalne że jest lekko zaolejona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę dobrze skąd cieknie olej, może ktoś inny się wypowie. Ta trytytka na gumowej osłonie przegubu to chyba jakiś żart :thumbdown: Pogięta, czarna rurka przed chłodnicą to chłodnica płynu wspomagania. Powinna być prosta, pogięta oznacza wcześniejsze bum bo cóżby innego? Ta "wtyczka" to jest czujnik temperatury zewnętrznej i jest na swoim miejscu z tego co widzę. Odmą się nie przejmuj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu numer 1 to jest chyba przekładnia kierownicza :wink4: dokładniej pod tą gumą jest listwa zębata i przegub kulisty :decayed: [br]Dopisany: 30 Maj 2011, 21:01_________________________________________________więc oleju tam nie znajdziesz tylko płyn wspomagania :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest układ kierowniczy. Na filmiku w 8 sekundzie przez chwilę widać po lewej stronie gumowe osłony na drążkach. Niedawno końcówki wymieniałem, byłem przy tym i z nimi jest OK. No i płynu ze wspomagania w ogóle nie ubywa.

majkel_majki tak, dostała, i w przód i w tył, ale lekko: chłodnica też wykrzywiona :/ no ale samochód kupiony za naprawdę małą kase

10 minut siedziałem i gapiłem się na tą część, i w ten czas kropelka poszła. To olej.

Ale do czego ta część służy? może wystarczy, że zmienię tą opaskę na metalową i dobrzę zacisnę? Ale tak czuję że jak coś się leje to może trzeba coś więcej wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z pierwszego zdjęcia to maglownica. Skoro nie ubywa oleju od wspomagania to wyciek jest skądś indziej i musi po niej zaciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maglownicę zostaw w spokoju. Nie ma nic wspólnego z ubywaniem oleju. Po za tym w jej pobliżu nie ma nic co miałoby styk z olejem silnikowym więc to na pewno cieknie płyn wspomagania (płyn ale bardziej przypomina olej). Widocznie ubytki są bardzo małe.

Auto dymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest układ kierowniczy. Na filmiku w 8 sekundzie przez chwilę widać po lewej stronie gumowe osłony na drążkach. Niedawno końcówki wymieniałem, byłem przy tym i z nimi jest OK. No i płynu ze wspomagania w ogóle nie ubywa.

majkel_majki tak, dostała, i w przód i w tył, ale lekko: chłodnica też wykrzywiona :/ no ale samochód kupiony za naprawdę małą kase

10 minut siedziałem i gapiłem się na tą część, i w ten czas kropelka poszła. To olej.

Ale do czego ta część służy? może wystarczy, że zmienię tą opaskę na metalową i dobrzę zacisnę? Ale tak czuję że jak coś się leje to może trzeba coś więcej wymienić

a tak na marginesie,to jak twój płyn od wspomagania kolorem przypomina olej (czarny) to lepiej go wymień :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maglownicę zostaw w spokoju. Nie ma nic wspólnego z ubywaniem oleju. Po za tym w jej pobliżu nie ma nic co miałoby styk z olejem silnikowym więc to na pewno cieknie płyn wspomagania (płyn ale bardziej przypomina olej). Widocznie ubytki są bardzo małe.

Auto dymi?

Nie dymi. Tylko sporo wody się wylewa

Co do wspomagania, jak by się tak lało z niego to chyba miałbym znaczne ubytki a nie ubywa..? Przynajmniej nie zauważyłem. Sprawdziłem przy zakupie i poziom był między min/max. Teraz zaznaczyłem poziom mazakiem i zobaczę czy / ile ubywa.

Też nie ma oleju w płynie chłodniczym, a na korku oleju nie ma mazi.

Wyczyściłem brud z silnika żeby zobaczyć co się zalewa i nic nie przybywa.

Chyba będę musiał zajrzeć pod autko i sprawdzić co się dzieje z miską.

a tak na marginesie,to jak twój płyn od wspomagania kolorem przypomina olej (czarny) to lepiej go wymień :decayed:

Yeap, płyn wspomagania ma kolor brązowo czarny. Zaraz po wypłacie wymieniam go razem z hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy moim silniku miałem podobną sytuacje i musiałem wymienić oring na wałku rozrządu.

Teraz nawet grama nie bierze a miskę to miałem zawaloną całą w oleju... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takim ubytku oleju są dwie opcje

1. ubywa przez wydech

2. wycieki przy silniku (i tu bym szukał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tak jak pisalem wczesniej wjedz na kanal benzyna estrakcyjna duzo czysciwa w reke i jedziesz tam gdzie widzisz olej...po takim zabiegu przejedz troche km znowu wizyta w kanale i bedziesz dokladnie wiedzial gdzie masz wyciek...ja tez w swojej szukalem wyciekow bo kontrolka mi walila niskie cisnienie oleju jak stalem w korku...paprochy u ktorych wymienialem olej z braku czasu nie dokrecili filtra oleju a dwa padl czujnik cisnienia.teraz mam nauczke ze robie olej sam bo mam do tego warunki ale nie zawsze czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rano jak wyjeżdżasz do pracy nie ma żadnych plamek pod samochodem? :mysli:

Parkuję na trawie.

Wczoraj w nocy położyłem kartki papieru pod samochód i przez noc jedna kropla się pojawiła. Chyba gdzieś od strony pasażera blisko wału korbowego (cofając poprzesuwały się lekko)

Pogonie do mechaników na kanał bo są miejsca gdzie nie zajrzę, a olej nie paruje w kosmos.

przy takim ubytku oleju są dwie opcje

1. ubywa przez wydech

2. wycieki przy silniku (i tu bym szukał)

Też mi się tak wydaję, ale z mokrych elementów to znalazłem tylko to co na zdjęciach, więc jw. Gonie do mechaników.

Dzięki wam za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a odpal silnik i wpatruj się w filtr oleju i jego okolice a Dokładnie w mocowania filtra oleju, czyli na styku bloku silnika może tam cieknie?? Może tam cieknie u mnie ciekło i taki sam był duży ubytek oleju, tak kapało a właściwie się lało że aż blik silnika jest wytarty od tego oleju :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...