Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 BDG] nowy wykres z Dynosoftu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Długo nie odczuwałem potrzeby zabieranie głosu w tym temacie, ale ponieważ :

Napisales ze Piotrus sie pomylił w analizie, gdyz "zmieniles liniowosc czujnika

... pozwólcie, ze na temat własnych błędów będę jednak wypowiadał się osobiście.

Otóż samochód Maćka (mmcv) trafił do mnie na naprawę "narywania" i w tym kierunku - jak widać skutecznie - zmierzałem (zniknęło nie tylko narywanie ale samochód zyskał na mocy i liniowości jej narastania).

Do osiągnięcia takiego sukcesu - co dla prawie wszystkich oczywiste - potrzebna jest wiedza na temat stanu technicznego praktycznie wszystkich podzespołów silnika jak i jego osprzętu (w tym przepływomierza).

Aby pozyskać rzetelny obraz sytuacji - wykorzystuje się urządzenia dedykowane np. do badania pomp wtryskowych, wtryskiwaczy i tak dalej ... (bez tego skuteczna likwidacja narywania jest niemożliwa) .

Z kolei sprawność czujników (m.in MAF) najwygodniej jest zbadać właśnie za pomocą VAG'a / VCDS'a ... .

Jednak w sytuacji kiedy zachodzi prawdopodobieństwo, że ktoś juz zdążył zaingerować w oprogramowanie, które nie powinno być modyfikowane - ja po prostu korzystam z własnych sterowników - co do których istnieje 100% pewność, że nikt w nich jeszcze nie drutował ... .

W omawianym tutaj BDG - wykorzystując seryjne ECU wnioski okazały się jak zazwyczaj - jednoznaczne : zaburzenia i niestabilność masy powietrza były pochodną kompletnie nieżywego układu wtryskowego, który najzwyczajniej nie miał już siły prawidłowo nadmuchać w turbinę, nie zaś przepływomierza, który pokazywał taką miernotę, która faktycznie go opływała ... .

Do samego przepływomierza nie było nawet najmniejszych zastrzeżeń - ten czujnik był i jak sądzę do dzisiaj pozostaje 101% sprawny i nie ma tu mowy o jakiejkolwiek pomyłce ... (ponadto warto pamiętać, że "niemal pancerne" przepływki od Hitachi oparte na "grzejnym drucie" :naughty: to już nie ten sam syf co termoanemometry płytkowe Bosch'a i wpływanie na ich liniowość akurat w moim odczuciu nie ma żadnego uzasadnienia w 999 przypadkach na 1000 ... a w tym jednym pozostałym część należy po prostu wymienić zamiast pogłębiać patologię rezaniem ECU ... .) .

W kazdym razie - gdy zaistniała już pewność, że wszystkie usterki i niesprawności w obrębie silnika (oraz jego osprzętu) zostały skutecznie wyeliminowane - do samochodu wróciło jego "własne ECU" - a wraz z nim niektóre z wcześniejszych patologii (czyli m.in. starsza wersja nieszczęśliwie zmodzonego softu na zdechłym wtedy jeszcze układzie wtryskowym) ... .

Szczęśliwie - nie pojawiło się narywanie, a Maciek otrzymał zalecenie wymiany softu na nowszy - chociażby z powodów innego oMAPowania EGRa, etc. ... .

To wszystko z mojej strony - mam nadzieje, że powyższy opis tego co naprawdę działo się z samochodem Maćka - ułatwi Wam samodzielną ocenę skąd tak duża różnica pomiędzy jednym wykresem a drugim ... i kto tu tak naprawdę się pomylił ... .

Co oczywiste - w żadnym przypadku nie umniejszam roli Pana Wojtka, który skorygował przynajmniej niektóre obszary oprogramowania ... .

Dzięki za uwagę - z mojej strony EOT - bo i tak nie mam wątpliwości, że niezbyt wygodna prawda niebawem będzie zagłuszona wszystkimi możliwymi sposobami - chociaż być może to jedyna kwestia, w której teraz ja się mylę :cool1: ? No zobaczymy ... .

Opublikowano

korzystam z własnych sterowników - co do których istnieje 100% pewność, że nikt w nich jeszcze nie drutował ... .

:polew: dobre

[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 12:47_________________________________________________Chcialem sie tylko dowiedziec w kwestii MAF(Actual). Wybaczcie :embarrassed:

Opublikowano

korzystam z własnych sterowników - co do których istnieje 100% pewność, że nikt w nich jeszcze nie drutował ... .

Jesli w podtekscie nazywasz robote Rogala drutowaniem, to jak ocenisz to "cos" co siedzial w ECU ex auta Trzenia ?

EOT

Opublikowano

a mnie ciekawi tylko jedna rzecz..... wszędzie na forum można znaleźć informację, że każdy dobry tuner robi diagnozę przed napisaniem programu i jeżeli auto niedomaga, to nie ma mowy o żadnym programie...

z powyższej dyskusji wynika, iż według tunera - niedomagający przepływomierz oraz lejące wtryski nie są żadnym przeciwwskazaniem do napisania programu ? ? ? pytam, bo nie wiem, a nie dlatego, że chce wywołać jakąś burzę :good:

rozumiem, że mmcv nalegał, aby chipować mu niesprawne auto? :hi:

Opublikowano

byla juz dyskusja kiedys na ten wlasnie konkretny temat (przypadek), nie rozpoczynajmy jej ponownie.

Opublikowano

rozumiem, że mmcv nalegał, aby chipować mu niesprawne auto? :hi:

Nie na nic nie nalegalem,ale to jest malo wazne dzis. Posluchaj Flyera. Nie po to ten temat sie zaczol zeby sie skonczyl jak poprzedni ... bo potem pojawia sie taki marewel i po 2latach puszcza do Ciebie durnowate docinki :wink4:

ja moge powiedziec tylko tyle ze jestem niezmiernie wdzieczny Piotrowi za jego robote :good: - on zreszta doskonale zdaje sobie z tego sprawe . Ale jak juz pisalem jestem tez wdzieczny Rogalowi za to ze jego program do dzis jezdzi bezproblemowo w tym samochodzie. Nie uszkodzil nic , wymiana wtryskow byla konieczna przed programem , jak widac nawet po ich wymianie w programie Rogala Aligator nie zrobil zadnych znaczacych zmian - a wykres naprawde jest wg mnie b. fajny jak na mozliwosci 2.5.

Z perspektywy czasu i uzytkowania 2.5 musze przyznac ze silnikiz konca produkcji to naprawde super motory !

. Jezdzac teraz 2.0D mam identyczne , nawet czasem lekko wieksze spalanie niz w 2.5 V6 , a dzwiek V6 jest zdecydowanie fajniejszy :decayed: . Fakt ze teraz mam DPF i szersze gumy :wink4:

Opublikowano

korzystam z własnych sterowników - co do których istnieje 100% pewność, że nikt w nich jeszcze nie drutował ... .

Jesli w podtekscie nazywasz robote Rogala drutowaniem, to jak ocenisz to "cos" co siedzial w ECU ex auta Trzenia ?

EOT

Jakbyś miał programy tylko bezpośrednio z fabryki w Ingolstadt(w Polsce w/g Piotrka nie ma tunera co ogarnia 2.5tdi) to każdą inna robotę nazywał byś drutowaniem.

pojawia sie taki marewel i po 2latach puszcza do Ciebie durnowate docinki

Byleś nie zadowolony było pojechać po zwrot kasy a nie użalać się na forum.

Opublikowano

Byleś nie zadowolony było pojechać po zwrot kasy a nie użalać się na forum.

daj juz na looz prosze Cie... ,naprawde nie chce mi sie Tobie tlumaczyc 10ty raz tego samego...

Z programu bylem zadowolony.

Przeczytaj pare linijek wyzej i odupsc sobie te zaczepki :cool1:

Opublikowano

Ja nie zmnieniałem liniowosci przepływomierza dla wartosci uzyskiwanych na wolnych obrotach, tylko pod pełnym obciążeniem bo tam pokazywał maf za mało. Wszystko pomimo tego że turbina uzyskiwała wymagany boost. Stary współczesny diesel to nie benzyna z bypassem w turbo :wallbash:

Ostatnio powiedziałes chłopakowi na forum A6 ze ma słaby program (soft był by me) a jak przyjechał na diagnoze okazało sie ze miał załozona pełna krakte w zderzaku (ukradli mu oryginalne kratki i halogeny)oraz mial przetarty przewodzik od podcisnienia przed zaworem ster. EGR. Dzieki temu turbina wstawała później a temp w ICku była cały czas kosmiczna. To jest ta twoja profesjonalna diagnostyka ?

Auto po moim modzie trafiło do ciebie chyba z półroku później i do dzisiaj jezdzi na moim sofcie z małymi korektami które wykonał nowy własciciel (dwa lata eksploatacji !!)

Piotrus nie załamuj mnie... stary czas leci a Ty dalej stoisz w miejscu :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...