Radekst Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Radek jak taka ładna dziewczyna może się spotykać z takim bazylem jak ty. tez sie dziwie Jak byś miał takiego poganiacza to też by się z Tobą umawiały ładne a nie pokraki haha Edytowane 9 Maja 2015 przez Radekst
lennox Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Nex nie widziales mojego Szarpej szukał całą noc i był chyba najbliżej żeby znaleźć...
ruks Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Bez szpery owszem Torsen to też szpera ;-) Żadne rozwiązanie techniczne nie zmienia praw fizyki, może tylko mini bądź maksymalizować zjawisko :-D
poziek Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Na śniegu się sprawdza ale jest bezużyteczna na asfalcie.
poziek Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Będę na kompie to podrzucę tu kilka info na ten temat.
gruszka Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) . Edytowane 9 Maja 2015 przez gruszka
ruks Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Na śniegu się sprawdza ale jest bezużyteczna na asfalcie.Zależy jaka mocą i poziomem przyczepności się dysponuje. Póki nie dochodzimy do granicy przyczepności koła to żadna szpera nie jest do niczego potrzebna, chyba że chcemy tą granicę właśnie przekroczyć to wtedy ze wzgledu na swoja konstrukcje tylko LSD będzie w tym pomocne
poziek Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Lsd w sensie szpera cierna, płytkowa-wtedy właśnie jak auto pluje przodem wciskasz gaz w podłogę i powinno Ci dociągnąć furę do wewnątrz zakrętu. Torsen nigdy czegoś takiego nie zrobi. Dlatego uważam, że jest bezużyteczny.
KERCZI Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Mysle ze sie nie dogadaliście co do tego LSD.... Po spróbowaniu auto robi co tylko kierowca sobie ubzdura...
ruks Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Lsd w sensie szpera cierna, płytkowa-wtedy właśnie jak auto pluje przodem wciskasz gaz w podłogę i powinno Ci dociągnąć furę do wewnątrz zakrętu. Torsen nigdy czegoś takiego nie zrobi. Dlatego uważam, że jest bezużyteczny.Żeby tak się podziało to musi być torque vectoring czyli dwa sprzęgła w moście np GTR czy Evo. Jedno sprzęgło płytkowe czy cierne tego nie zrobi chyba że przekroczysz właśnie granicę przyczepności i masz je z tyłu bądź z tyłu i w środku. Jak masz z przodu to będzie podster jak stąd do szczecina :-D Torsen inkazda szpera helikalne z racji swojej zasady działania na przyczepnym będzie mieć trudno zerwać przyczepność chyba że jest tylko na jednej osi wtedy chętnie pójdzie bokiem wiec albo tyłem albo przodem w zależności gdzie jest zamontowany. Tak czy siak zawsze w każdym samochodzie zgodnie z zasadami dynaki Pana Newtona ;-) przyspieszenie powoduje przeniesienie obciążenia z przodu na tył stąd ogólnie ten manewr będzie powodował zmniejszenie przyczepności przodu i tendencje do wyjeżdżania tej osi. Pewne rozwiązania techniczne jak już wspomniałem są po to aby to zjawisko ograniczyć ale nigdy go nie zniwelują chyba że:a) techniką jazdy zminimalizujemy/zmniejszymy to zjawisko plus świadomie bądź nie spowodujemy większy uślizg tylu względem przodu to wtedy nas zassa do wewnątrz albo obróci :-D :-D :-D Mysle ze sie nie dogadaliście co do tego LSD.... Po spróbowaniu auto robi co tylko kierowca sobie ubzdura... No ale nie trzymając cały gaz w podłodze non stop ;-) a o tym tutaj była mowa. Wiadomo że pewne auta ze względu na konstrukcję układu napędowego i rozklad masy będą miały mniejsza tendencję do podsterowności jadąc z gazem bądź nawet właśnie współczynnik poślizgu osi tylnej uzyskają większy niż osi przedniej (napęd na tył bądź aktywny środkowy dyfer przy AWD) i stad jest wrażenie że auto jest mniej podsterowne bądź nawet nadsterowne ale zawsze do granicy przyczepnosci bez względu na naped, szpery i inne bajery zawsze przyspieszanie przenosi obciążenie na tył. Podejrzewam że Gruszka porównywał RS-y do M Power gdzie oczywiście kawał roboty robi lepszy rozkład masy stąd mniejsza tendencja do wyjeżdżania przodu jako że z fizyki możecie przypomnieć sobie wzór na siłę odśrodkową który zależy właśnie od masy. Biorąc pod lupę najbardziej znany przypadek auta ktore ma tendencję do wyjeżdżania tyłem czyli 911 serii 930 turbo to tam też póki nie zwiększy się współczynnik poślizgu tylu względem przodu albo nie zdejmiemy nogi z gazu ze strachu to auto poleci podsterem. Generalnie największą tendencje do nadsterownosci mają samochody ciężarowe co potwierdza przypadek piątkowego wypadku w Michalowicach skręcić i ominąć się udało ale niestety się przewrócił :-/
_Gabriel_ Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 ruksiu... Karol mial na mysli inne LSD - mniej mechaniczne a bardziej chemiczne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się