Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wibracje na skrzyni/konsoli środkowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Panowie czytałem na forum różne opinie dotyczące koła dwumasowego, plecionki itd ale jak do tej pory nie znalazłem rozwiązania swojego problemu. Auto ma przebieg 210.000. Brak modyfikacji jakichkolwiek. Z powodu uszkodzenia poduszki pod silnikiem i wibracji np. na kierownicy wymieniłem komplet poduszek pod silnikiem i od razu pod skrzynią. Kierownica nie drga. Jedyny problem jaki mam to z drgającą dość mocno skrzynią biegów. Podczas jazdy to nie przeszkadza ale podczas np. energicznego dodawania gazu na każdym biegu koło 2.000 obrotów czuję jakby gałka zmiany biegów bardziej drgała. Przez to zaczynają trzeszczeć plastiki w konsoli środkowej a to już jest denerwujące (dzieje się tak od 1.900-2.300 obrotów). Generalnie powyżej 2.500 już nie słychać w ogóle plastików i jakby gałka mniej drgała. Mechanik stwierdził że ogólnie wszystko jest ok. Mam porównanie do AJM w B5 np i tam gałka praktycznie w ogóle nie drga i plastików nic nie słychać. Na VAGu błędów nie ma samochód jeździ idealnie, wkręca się na obroty w porządku.

Czy jesteście w stanie mi powiedzieć od czego to może być? Czy to kwestia uszczelnienia plastików? Czy tak objawiają się początki koła dwumasowego? (przy zmianie biegów nic mi nie stuka) Turbina? Bardzo chciałbym to zdiagnozować i będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie. Skąd te wibracje?? Auto 90% życia jeździło w Niemczech.

Opublikowano

Niestety ale bym obstawiał dwumas. Chyba że masz też taki problem na wolnych obrotach to wtedy na pewno będziesz miał do wymiany plecionkę i regulację wieszaków na wydechu. Czasem też może być wina tych nowych poduszek bo jakość tych elementów odbiega charakterystyką tłumienia od oryginału. Co do dwumasa to wszystko jest na forum.

Opublikowano

mam takie cos tylko na 2 biegu jak dam w podloge i trzesie sie tak od 2 tys obr,mechanikowi pokazywalem mowi ze wibracje ida gdzies od silnika ale zebym sie nie przejmowal,ale przyznac trzeba ze wkuriwajace to jest :angry:

Opublikowano

Jedyna myśl jaka mi przychodzi to że może być coś ze skrzynią biegów tzn na wałku gdzie znajduje się dwójka może są jakieś luzy. Sprawdź profilaktycznie poziom oleju w skrzyni. Ja niestety miałem podobny problem ale na wolnych obrotach. Wymieniłem poduszki pod silnikiem to amplituda drgań się zmniejszyła ale za to bardziej na karoserii czuć wibracje.Drążek zmiany biegów nadal wibrował jak oszalały a więc wymieniłem plecionkę i to pomogło ale układ wydechowy nadal drżał.Dopiero ustawienie wieszaków usunęło problemy. Wniosek z moich napraw jest taki że poduszki pod silnik to tylko oryginał lub lemfoerder. Ja założyłem ruville i mają twardszą charakterystykę przez to wibracje mam w całym zakresie obrotów gdyż silnik stoi jak wryty.

Opublikowano

Dzięki za info, ale ja mam poduszki z ASO więc raczej tej samej jakości. Czyli rozumiem że skoro mocno trzęsie gałką/plastikami tylko w okolicach 2 tysięcy to nie jest to plecionka ani zaczepy? Dwumas może tak się rzeczywiście objawiać? Czy może to jednak być coś innego?

Opublikowano

też myślę, że dwumas

Opublikowano

Czyli to jest pierwszy etap? Kolejnym będzie stukanie podczas przyspieszania tak? Rozumiem że dzieje się tak w okolicach 1.900 bo w tym momencie jest max moment obrotowy? Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć ile jeszcze sobie pożyje dwumas? (ponoć standardowo po około 200tyś nadaje się już do wymiany) Spokojnie jeździć aż padnie, te uderzenia będą bardzo słyszalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...