Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Wymiana turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie może ktoś się orientuje, mam silnik AFF (75 konny 1z żadnych różnic w budowie) i chciałbym zmienić turbinę na większą, niestety odpadają wszystkie turbiny VGT ze zmienną geometrią łopatek ponieważ mam 16 bitowy komputer, który nie ogarnie sterowania taka turbiną... a zmiana całego sterowania podciśnieniem i wymiana komputera nie bardzo mnie interesuje. Więc moje pytanie brzmi czy jest jakaś alternatywna turbina WG nie koniecznie z audi (mam możliwości przerobienia kolektorów) która będzie do mnie pasować ? :hi:

Opublikowano

jak 16bit nie ogarnia jak ogarnia. to 8bitowe nie ogarniaja, a jak masz 97 rok to masz napewno 16bit. wrzucaj vnt przerobienie instalacji to wcale nie jest taki duzy problem.

Opublikowano

Sterownika też nie musisz wymieniać bo wystarczy w nim tylko programem pogmerać. Wymień sobie najpierw wtryski jeśli zamierzasz wymienić turbo bo samym powietrzem ten silnik nie pojedzie. Nie skuś się czasem na turbo VNT z kolektorem jako jedna całość bo dojdzie jeszcze problem z zacinającą się sztangą siłownika podciśnienia.

Opublikowano

Nie wiem czy ten AFF to to bliźniaczy 1Z jesli tak,to turbina którą masz całkiem nie źle sobie radzi, a Tobie jest potrzeba zmiany programu w sterowniku a nie wymiany turbiny.

Opublikowano

Nie wiem czy ten AFF to to bliźniaczy 1Z jesli tak,to turbina którą masz całkiem nie źle sobie radzi, a Tobie jest potrzeba zmiany programu w sterowniku a nie wymiany turbiny.

tak, to blizniak 1Z z ta sama sprezarka, tylko z slabymi wtryskiwaczami i obcietym programem ...

Opublikowano

ta tylko czy sie oplaca ? <lol>

Opublikowano

Panowie, wzorowałem się na ty temacie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=28728.0;highlight=wymiana+turbiny+na+awx

cytat z 1 posta..:

WYMIANA TURBO w AHU NA AWX

OD razu na początku napiszę, żeby do AHU/1Z/AFF(75PS) 90ps założyć takie turbiny jak AHH 90ps, AFN 110ps, AWX 131ps lub BRD 170ps wszystkie sterowane podciśnieniem trzeba też wszystko powymieniać jak w przypadku mojego opisu montażu turbiny z AWX 131PS oprócz przejściówki na szybkozłączke, a w przepadku BRD 170PS potrzeba innego węża (większa średnica). JEŚLI chodzi o sterownik ECU w 1Z/AFF są starego typu i nie będzie on sterował TURBINĄ ze zmienną geometrią i potrzeba nowszy sterownik 16-bitowy. Przeważnie takie sterownik były montowane już w AHU a także AFN,AHH

tutaj jest mój błąd, mam 8 bitowy sterownik a nie 16... 8 na bank nie ogarnia VGT.. :kwasny:

w tej chwili mam wymienione wtryski i pompę VP... teraz czas na doprowadzenie powietrza pod sensownym ciśnieniem i szukam jakiegoś wyjścia tak jak pisałem, żeby nie przerabiać sterowania podciśnieniem... :hi:[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2011, 17:40_________________________________________________

Więc soft,wtryski i pod 120KM można mieć:)

taka wartość mnie nie zadowala :confused4:
Opublikowano

podaj numer sterownika jaki masz , jakie wtryski i pompa ?

Opublikowano

podaj numer sterownika jaki masz , jakie wtryski i pompa ?

numer podam zaraz, wtryski 216.. pompa z AFN-a... nie bylo chyba różnicy między moja a z AFN-a ale moja padła... :disgust:
Opublikowano

no to wtryski i pompe juz masz wiec zarzuć turbine od AHU chyba ze nie będzie tak bezpośrednio pasować na kolektor wydechowy to zapodać ją z kolektorem wydechowym od AHU. chyba ze pokombinujesz i zapodasz sobie turbo od starego silnika BMW 2,5 TDS'a

program do tego i masz na luzie 120km na 8mce...

ewentualnie trzeba sprawdzić parametry ustawienia pompy wtryskowej czy jest to samo co w AHU.

tak na marginesie turbo w silnikach AHU/1Z umiejscowionych wzdłużnie- patrzy do góry ,a w silnikach z VNT turbina jest skierowana do dołu. wiec wymiana kolektora wydechowego nie nieunikniona. nie wiem jak w AFF jest turbo umiejscowione...

przy okazji wyrzuc calkowicie zawór EGR i katalizator.

ja przed a4 miałem golfa 3 90km 1Z 8bit ECU zmieniłem tylko wtryski na 206(ASV) program i poszło na 118km i 330Nm oczywiscie podkapcał przy przyłozeniu w gaz

Opublikowano

zarzuć sobie wtryski od silnika ASV np z golfa mk4,seata lub S.Octavia. tylko do przelutowania kostka(złocze) wtrysku strującego.

turbine od AHU chyba ze nie będzie tak bezpośrednio pasować na kolektor wydechowy to zapodać ją z kolektorem wydechowym od AHU.

program do tego i masz na luzie 120km na 8mce

ewentualnie trzeba sprawdzić parametry ustawienia pompy wtryskowej czy jest to samo co w AHU.

tak na marginesie turbo w silnikach AHU/1Z umiejscowionych wzdłużnie- patrzy do góry ,a w silnikach z VNT turbina jest skierowana do dołu. wiec wymiana kolektora wydechowego nie nieunikniona. nie wiem jak w AFF jest turbo umiejscowione...

przy okazji wyrzuc calkowicie zawór EGR i katalizator.

po co mi wtryski z 110 jak mam większe ?? Panowie ja wiem co mam zrobić z wtryskami i dolotem FMIC już się spawa kata nie ma dawno, a kolektory mogę sobie dorobić pozostaje mi tylko dobrać turbo.. i jak pisałem wyżej 120 koni mogę mieć samym programem ale to mnie nie zadowala :evil:
Opublikowano

to załóż oprzyrządowanie AFN zmień ECU instalacje i kombinuj ile wlezie.

zobacz czy nie podejdzie ci sterownik 16bitowy podejrzewam ze zapniesz i będzie śmigał. kolezka w vento miał 8bit kupił 16 cos tam drugi koles mu tylko zrobił i działczy.

co do turbo to mówię BMW TDS od starego kapcia lub od mercedesa jakiegos który ma turbo z bypasem.

Opublikowano

to załóż oprzyrządowanie AFN zmień ECU instalacje i kombinuj ile wlezie.

zobacz czy nie podejdzie ci sterownik 16bitowy podejrzewam ze zapniesz i będzie śmigał. kolezka w vento miał 8bit kupił 16 cos tam drugi koles mu tylko zrobił i działczy.

co do turbo to mówię BMW TDS od starego kapcia lub od mercedesa jakiegos który ma turbo z bypasem.

i tak mnie czeka soft wiec sterownik to nie problem boje się ruszać sterowanie bo autem chce jeździć na codzień i stawiam na bez awaryjność... a co do turbiny to jakieś konkretne przykłady ? ?
Opublikowano

podaj nr tego sterownika. a co do pompy z afna, to jest napewno wydajniejsza od tej aff,takze tu tez na plus.

Opublikowano

Panowie, z tego co czytam to jest zadane proste pytanie o turbinę, wtryski jak widać kolega ma ogarnięte, a sterownik nie jest ważny bo nie chce się bawić w wymianę sterowania podciśnień.

Opublikowano

jak tak boisz sie vnt, to kup T3.

Opublikowano

jak tak boisz sie vnt, to kup T3.

co znaczy t3?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...