jacaq Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Witam, wczoraj wysypało się turbo w moim aucie. Od 2 tygodni słyszałem na zimnym silniku specyficzny świst, którego wcześniej nie bylo. Po rozgrzaniu silnika zanikał i wszystko było ok. Na mocy tez nie zauważyłem zbyt dużego upustu. Wczoraj w nocy w trakcie ostrej jazdy auto nagle straciło moc, po ściszeniu muzyki slyszalem dość głośny świst. Auto straciło bardzo dużo mocy. Dojechałem do domu nie przekraczając 2,5 tys obrotów. Proszę o porade gdzie najlepiej sie udać do mechanika, nie koniecznie do Daneckiego ponieważ nie mam tyle kasy. Jaką zastosować profilaktyke, ponieważ autem pewnie bedę musiał jeszcze pojeździć zanim go oddam. Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu.
MarEsp Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Sprawdź czy na dole guma od interculera nie spadła to się często zdarza jak na wysoki krawężnik najedziesz uszkadzasz wtedy opaskę metalową na gumie i podczas jazdy guma strzela spadając z rury. Ja już dwa razy to miałem
jacaq Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2008 czesto najzezdzam na wysokie krawezniki mam caly zderzak powykrzywiany od tych polskich kraweznikow parkingowych. Sprawsze mam nadzieje ze to wlasnie jest powodem.[br]Dopisany: 26 Styczeń 2008, 18:33 _________________________________________________niestrety to nie guma z intercoolera, dzisiaj zdiagnozowaliśmy, że najrpawdopodobniej zawór który powinien otwierać turbine jej nie otwiera, podłączyłem tam wężyk i próbowałem go ruszyć powietrzem pod ciśnieniem. Mam nadzieje, że jak go wymienie to będzie ok. Czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana turbiny na nową w silniku AEB ?
MarEsp Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 nówka 2,5 ts. zł. Jak oddajesz starą i bierzesz po regeneracji w renomowanej firmie to dopłacasz 700-800 zł. Plus 300 zł za wymianę Lepiej dbać o wymiany oleju i studzić po butowaniu na wolnych obrotach parę minut
jacaq Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2008 powiem Ci, że cieżko nawet znaleść za 700-800 zł po regeneracji oferte, u nas w okolicy. Najbliżej w bielsku gosciu mi powiedział 760 zl. No chyba że znasz tutaj kogoś... ? I ostrzegam na przyszlość wszystkich, żeby wymieniali sobie wężyk doprowadzający do turbiny olej - ja go miałem w nie nalejpszym stanie i pewnie on skrucił żywotność turbiny o kilka długich chwil...
cymek28 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Jeżeli nie będziesz wymieniał wirnika to regeneracja kosztuje do 800 zł, a jeżeli poleciał ci wirnik to do 1400 zł.Ja oczywiście zregenerowałem ale była lipa i musiałem je oddać.Tak wyglądało po regeneracji: http://images23.fotosik.pl/151/a93fda22b85d0cafmed.jpg http://images33.fotosik.pl/129/703e7dc68a497525med.jpg Mechanik który wszystko mi robił załatwił mi turbinę nową za 2200 i autko śmiga.
A3 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Zrób tak że podjedź do jakiegoś mechanika i on zobaczy co jest z turbo, może masz jakiegoś stałego mechanika?, gdybyś mieszkał w Warszawie bym Ci mógł bez problemu kogoś polecić i ręcze za dobrą robote. A co do turbo to tak jak kolega cymek28 napisał według mnie w przedziale 2000-2300 znajdziesz nowe turbo bo już słyszałem o nie jednym takim przypadku
jacaq Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 no podobno w srodku ejst wszysttko do wymiany wraz z wirnikiem. Turbine zawiozłem do bielska....tam mają mi zrobic za około 700-800 zl. Regeneracja. Myślę, że wydatek 2000 do 10 letniego auta to torche duzo, wychodząc z założenia że auto ma zarabiać na mnie a nie ja na nie ......[br]Dopisany: 03 Luty 2008, 17:02 _________________________________________________Cymek a możesz mi powiedziec co sie stalo, że po regeneracji mimo wszystko zdecydowałeś sie na nową ?
A3 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 To jak masz wszystko do wymiany to mi się wydaje że lepiej kupić nową turbawke, chyba że ci co regenerują to naprawde dobry warsztat i znasz ich prace wtedy to co innego
cymek28 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Na tej turbinie po regeneracji nie chodziła zbyt dobrze a regenerowałem wszystko zapłaciłem 1400 zł i lipa.Jak porównywałem nową a regenerowaną to na nowej turbinie łopatki od wirnika prawie że tarły po tym korpusie a na regenerowanej było ponad 1,5 mm przerwy.Nowa jak wstawili to zupełnie inne auto,ale okazało sie że mam jeszcze nie w najlepszym stanie katalizator który musiałem też wymienić.Trochę się wk.....em.Ale autko jak odebrałem to powiem szczerze że byłem w szoku tak mi nie chodziło od momentu jak je kupiłem.Pozdrawiam Piotr
jacaq Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 no tak a ile katalizator Cie wyszedl ? Znajomy ostatnio w mercedesie wycioł katalizator i wstawił strumienice....czy w Audi tez tak mozna zrobic ??
jacaq Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 Kumpel w E klasie ma strumienice i w środku nic kompletnie nie slychac...Audi pewnie jest gorzej wyciszone ? A jak wygląda z mocą silnika po wymianie katalizatora na strumienice ?
cymek28 Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Katalizator mnie kosztował 600 zł ten co jest zaraz za turbiną.Taki: http://www.allegro.pl/item300849406_pasat_b5_audi_a4_a6_1_8t_katalizator_org.html A jeżeli chodzi o strumiennice w audi 1.8 T to bym sie w to nie bawił,zresztą tak jak kolega mstan pisze lepiej kawałek rury wstawić niż strumiennice.
poziek Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Katalizator mnie kosztował 600 zł ten co jest zaraz za turbiną.Taki: http://www.allegro.pl/item300849406_pasat_b5_audi_a4_a6_1_8t_katalizator_org.html A jeżeli chodzi o strumiennice w audi 1.8 T to bym sie w to nie bawił,zresztą tak jak kolega mstan pisze lepiej kawałek rury wstawić niż strumiennice. potwierdzam, A4-klub mowi stanowcze NIE dla "striumienić"
jacaq Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Opublikowano 4 Lutego 2008 moja turbina nie nadaje sie do regeneracji niestety wirnik sie rozsypał i nic nie da się z tym zrobić. Najprawdopodobniej przez brak odpowiedniego smarowania. Pytanie czy ta rurka doporwadzajaca olej do turbiny mogla sie zatkać, czy też ta odprowadzająca (doprowadzająca jest cieńka i biegnie nad kolektorem) ? Ile kosztuje nowa ? Lub może starą przetkać ? I czy można ją kupić poza serwisem audi ?
gregory Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Na allegro widziałem seryjne K03 nówke za 1300zł, a za 1500 już napewno kupisz. W tej chwili patrzyłem ale koleś nie ma aukcji, on co jakis czas wystawia te turbiny. Pisze że są 100% nowe no i na zdjeciu wyglądają też jak nowe. Poczekaj, poszukaj, a napewno cierpliwość się opłaci + Acha zapomniałem dodać, że jeśli turbina gwiżdże na zimnym silniku, a wycisza się po małym rozgrzaniu to jeździłeś ze zbyt małym stanem oleju. Może przez to padła.
jacaq Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Opublikowano 4 Lutego 2008 Gregory i wszystko jasne jeśli jest tak jak mówisz......slyszalem od około 3 tygodni przed awarią turbiny gwizdanie na zimnym silniku, najprawdopodobniej wężyk byl zapchany.......w sumie z olejem powinno być wszystko ok wymenialem okolo 2 tys przed awarią.......Turbina najwidoczniej nie miala smarowania......[br]Dopisany: 04 Luty 2008, 22:00 _________________________________________________Z twojego linku Mstan niestety nie wynika gdzie kupić ten wężyk....może ponowie te pytanie ......
gregory Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 slyszalem od około 3 tygodni przed awarią turbiny gwizdanie na zimnym silniku, najprawdopodobniej wężyk byl zapchany Tak własnie jest, jeśli turbina nie dostaje oleju tyle ile powinna gwiżdże głośniej niż zwykle. Obojętnie z jakiego to powodu, czy z powodu niedostatku w silniku czy niedrożności. Masz na pokładzie ori wskaźnik Temp. Oleju??
jacaq Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Opublikowano 7 Lutego 2008 nie mam niestety, zakupilem juz turbinke z 2005 roku po regeneracji za 900.......zobaczymy co z tego będzie, wymieniam jeszcze ten wężyk doprowadzający olej, choć dalej nei wiem gdzie go kupic......
poziek Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 te rurke doprowadzającą olej można dorobić - ale koniecznie w giętkim metalowym oplocie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się