Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Wymiana pompy wtryskowej 1.9 TDI 1z


PowerDiesel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy przy wymianie lub wyjęciu pompy trzeba ją w jakiś sposób regulować ?

Czy wystarczy wrzucić drugą pompę, założyć zębatkę i wszystko powinno być si.

Sprawa oczywista regulacja kąta wtrysku.

Przez co oprócz paliwa pompa może nie podawać paliwa na filtr ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez co oprócz paliwa pompa może nie podawać paliwa na filtr ?

Możesz jaśniej ?

Chyba pomyliłeś kierunek przepływu paliwa - najpierw filtr a potem pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustawic cały rozrzad z pompą na znakach,po tym zabiegu odpalasz ,nagrzewasz silnik i korygujesz kąt wtrysku. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustawic cały rozrzad z pompą na znakach,po tym zabiegu odpalasz ,nagrzewasz silnik i korygujesz kąt wtrysku. :hi:

miałem ustawione na swoich znakach, jak mam teraz to zrobić skoro pompa się nie raz obróciła, a chyba nie powinna!

Jeżeli było by tak jak mówisz to myślę że pompa i tak by dawała ciśnienie, ale nie daje.

Chodzi o to że paliwa nie ma w wężykach, bo pompa nie ssie.

Wiem że to przez karygodny błąd tj. nie zabezpieczenie pompy przy zakładaniu paska.

Wcześniej była ok tyle że ciekła, uszczelniłem, wrzuciłem i nie podaje paliwa.

Mam drugą pompę ale jestem zmęczony tematem ;( straszna kara mnie spotkała.

Wiem że nie mogę jej wrzucić o tak se po przecież nie wiadomo jakie ustawienie miała w tamtym aucie, moje znaki mi się nie pokryją.

Co zrobić ?

Jak ustawić pompę by pasowała do moich znaków ?

przecież ludzie cały czas wymieniają pompy :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie znaki sie nie pokryja? Nie za bardzo rozumiem o oc Ci chodzi. Zanki musza sie pokryc obojetnie jaka pompe wrzucisz. W 1Z kat wyprzedenia reguluje sie cala pompa a nie kolem pasowym pompy. Wkladaj pompe, ustaw na znaki i wyreguluj potem kat wyprzedzenia i musi byc dobrze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o sekcje pompy?,mozesz miec zle ustawiony tzn pompa nie byla zablokowana i musisz kminic teraz,musi kapac z 1 i 3 wtrysku a nie 2 i 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie znaki sie nie pokryja? Nie za bardzo rozumiem o oc Ci chodzi. Zanki musza sie pokryc obojetnie jaka pompe wrzucisz. W 1Z kat wyprzedenia reguluje sie cala pompa a nie kolem pasowym pompy. Wkladaj pompe, ustaw na znaki i wyreguluj potem kat wyprzedzenia i musi byc dobrze :good:

no to po co trzeba blokować pompę skoro to bez różnicy, pompa się musi zgrać z rozrządem bo inaczej jak dawka paliwa ma trafić w sów sprężania, obawiam się że jak wrzucę drugą pompę to będzie kibel, bo nawet teraz jak założe kółko będe musiał nim obrócić na swój znak i będzie ta sama historia co z obecną pompą.

nie chodzi o sekcje pompy?,mozesz miec zle ustawiony tzn pompa nie byla zablokowana i musisz kminic teraz,musi kapac z 1 i 3 wtrysku a nie 2 i 4.

no kolega coś kojarzy ale skąd mam wiedzieć kiedy pompa jest dobrym miejscu, jak to ustawić

To najwyzej jak nie bedzie chcial odpalic to obrocisz kolko i powinno byc ok

kółko od pompy obrócić ale jak ? w którą stronę i o ile mam rozbierać rozrząd 100 razy żeby to wyczuć..

pompa jest na moim znaku tyle że nie daje paliwa !

sory że namieszałem ale podniecony jestem tą całą sprawą moja niunia cierpi ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to w 1Z siedzi pompa VP37 a tam jest tylko jeden tlokorozdzielacz i cztery krzywki na tarczy, wiec na jeden obrot kolka przypadaja 4 cykle wtrysku. Takze pompe mozesz zblokowac tylko w jeden pozycji i zawsze bedzie dawkowac 1-3-4-2. Skoro nie podaje paliwa to problem jest innego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie po to jest ten klin na kole ze mozesz kolo zalozyc tylko w jednej pozycji. Zablokuj wtedy na znakach i bedzie :good: Powinien zapalic. Ewentualnie mala regulacja pompą w lewo lub prawo.

A co rozumiesz piszac ze nie daje paliwa? Nie podaje na cylinder czy wogole nie ciagnie z filtra? Na powrot daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na spokojnie zrob tak przez strzykawke wlej rope do pompy zapnij rozrzad odkrec rurki powinno kapac na 1 i 3 wtrysk.Jak nie ciagnie to cos innego,albo bardzo silne zapowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie po to jest ten klin na kole ze mozesz kolo zalozyc tylko w jednej pozycji. Zablokuj wtedy na znakach i bedzie :good: Powinien zapalic. Ewentualnie mala regulacja pompą w lewo lub prawo.

A co rozumiesz piszac ze nie daje paliwa? Nie podaje na cylinder czy wogole nie ciagnie z filtra? Na powrot daje?

Właśnie tak mam ustalony znak, jak wsadzisz blokadę pompy jest idealnie na znaku, mechanik tak zrobił kreskę przy wymianie paska. Co rozumiesz przez mała regulację pompą w lewo lub prawo ?

Teraz na tej pompie nie ssie paliwa, sprawdzałem i normalnie sam wciągam wachę z filtra a pompa nic ! A

A właśnie jak sprawdzić n 109 na krótko ? Bo to przecież zawór odcinający wachę.

na spokojnie zrob tak przez strzykawke wlej rope do pompy zapnij rozrzad odkrec rurki powinno kapac na 1 i 3 wtrysk.Jak nie ciagnie to cos innego,albo bardzo silne zapowietrzenie.

Nie będe kręcił bo zajadę akumulator, próbowałem wystarczająco dużo razy nie raz miałem zapowietrzony układ bo mam nieszczelność w układzie jak stawiam z tyłem auta w dół wacha cofa mi się do baku ale to nie istotne, podkreślam tylko że w materii zapowietrzenia wiem co jest co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze chyba pierwszy raz wymieniasz,nie musisz krecic rozrzadem wlej do pompy paliwo na max i odkrec rurki przy pompie zobacz z ktorych bedzie sie saczy/kapac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy masz dobrze ustawiona pompe,przysun jeszcze na max pompe do glowicy,moze byc kat wtrysku daleko w przeszlosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy inaczej nie ustawi jak tylko w jednej pozycji

.

Co rozumiesz przez mała regulację pompą w lewo lub prawo ?

Jak masz mocno wymeczony silnik i pompe to czasem trzeba mu troche przyspieszyc wtrysk

N109 wykrec podlacz pod 12V i zobaczysz czy sie podnosi czy nie.

Na powrot tez nie daje paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy inaczej nie ustawi jak tylko w jednej pozycji

.

Co rozumiesz przez mała regulację pompą w lewo lub prawo ?

Jak masz mocno wymeczony silnik i pompe to czasem trzeba mu troche przyspieszyc wtrysk

N108 wykrec podlacz pod 12V i zobaczysz czy sie podnosi czy nie.

Na powrot tez nie daje paliwa?

Wszystko trzeba sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tej pompy inaczej nie ustawisz. Jest tylko jedna pozycja i nie ma opcji kombinowania z jakimis sekcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę przesunąć pompę do szyby i zwiększyć kąt wtrysku, ale jak to się ma do tego że nie ssie. ?

Powinno raczej zle ssać, w złym momencie przez co nie przepalało by mieszanki - kopcenie na czarno i zamulenie.

Sprawdzę n 108 ale on jest raczej ok bo do wczoraj działał bez zarzutu, już z nim kiedyś wojowałem i objawem był klekot jak w ursusie.

Pod co go najlepiej podpiąć by nie przepalić?

to n109 czy n108 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...