Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Wymiana pompy wtryskowej 1.9 TDI 1z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy pozycja wałka pokryje się ze znakiem na zamachu i zabezpieczonej pompie ?

jaki dokładnie wymiar tego płaskownika, SotoM pisał że 4mm grubości idę zobaczyć jak to wygląda.!

Opublikowano

Wlasnie po to jest ta blokada zeby sie wszystko pokrylo. Jesli nie zabezpieczyles wczesniej walka to jak go ustawiales??? :shocked: Zeby przypadkiem tloki z zaworami Ci sie nie pocałowały kolego, bo wtedy bigosu sobie narobisz niezłego :wallbash:

Opublikowano

na kole zamachowym ma być '0' na strzałce obudowy jak się dobrze przyjrzysz .

zblokowany wałek rozrzadu na końcu od str sk.biegów - wolne koło paska rozrzadu

blokada pompy wtryskowej przez koło w podstawę pompy wtryskowej.

napinasz, potem przykrecasz koło wałka rozrzadu wyciągasz blokady i obracasz wałem.

tak 4mm bo sam sobie dorabiałem taka blokadę z płaskownika kwasówki. wyciecie na wałku na blokadę nie jest centralnie na srodku. wałek ma byc ustawiony tak ze jak położysz blkokadke na powierzchni głowicy to masz ja wcisnąć w to wyciecie.

mozesz miec tylko problem z uruchomieniem potem auta bo nie wiadomo jak trafisz z katem. silnik moze odpalic ale w zleznosci jaki bedzie kąt bo moze odpalić i twardo pracować bedzie klekotał.to wtedy jest kat opózniony.

Opublikowano

Wlasnie po to jest ta blokada zeby sie wszystko pokrylo. Jesli nie zabezpieczyles wczesniej walka to jak go ustawiales??? :shocked: Zeby przypadkiem tloki z zaworami Ci sie nie pocałowały kolego, bo wtedy bigosu sobie narobisz niezłego :wallbash:

spokojnie pasek już 3 raz zakładał ten sam mechanior.

No widzę tą zaślepkę ale czy trzeba zdjąć pokrywę zaworów, czy normalnie mozna ja wyjąć ?[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 13:58_________________________________________________

na kole zamachowym ma być '0' na strzałce obudowy jak się dobrze przyjrzysz .

zblokowany wałek rozrzadu na końcu od str sk.biegów - wolne koło paska rozrzadu

blokada pompy wtryskowej przez koło w podstawę pompy wtryskowej.

napinasz, potem przykrecasz koło wałka rozrzadu wyciągasz blokady i obracasz wałem.

tak 4mm bo sam sobie dorabiałem taka blokadę z płaskownika kwasówki. wyciecie na wałku na blokadę nie jest centralnie na srodku. wałek ma byc ustawiony tak ze jak położysz blkokadke na powierzchni głowicy to masz ja wcisnąć w to wyciecie.

mozesz miec tylko problem z uruchomieniem potem auta bo nie wiadomo jak trafisz z katem. silnik moze odpalic ale w zleznosci jaki bedzie kąt bo moze odpalić i twardo pracować bedzie klekotał.to wtedy jest kat opózniony.

z kątem sobie poradzę a na wałku to najnormalniej w świecie mechanior zgrał znak biały pasek na zębie i na osłonie od strony silnika żeby nie było za dużo kombinowania. Do tej pory wszystko chodziło bez zarzutu.
Opublikowano

no jacha ze trzeba zdjąc pokrywe zaworów aby zblokowac wałek... ładne tam herezje twórzcie towarzyszu... :)

mechanik robi to jak stary tylko cos mu to nie wychodzi... lepiej prae srub wiecej odkrecic i zrobbic to jak nalezy bez problemowo...

Opublikowano

Sa specjalne blokady, mozna samemu tez dorobic, ale troche sie trzeba z tym pobawic. Przy zakladaniu po prostu musisz kontrolowac polozenie wskaznika w okienku.

Opublikowano

dobra panowie wywaliłem już pompę teraz muszę przełożyć n108 i oring pod dekielek czy macie jakieś sugestie odnośnie uszczelnienia. Co wy dajecie do uszczelnienia pompy ? mam sylikon ale SotoM podpowiadał ze nie bardzo z ropą . Nic nie dawać czy jak ?

A i nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz to banalne ale pompę po założeniu ustawia się na pozycji za pomocą blokady f15 .

Bo trzpień raczej nie wejdzie jak pompa będzie w inej pozycji.

A co z tą czrną plastikową kostką na boku pompy do której dochodzą kablem ?

Nie będzie problemu z imo po przełożeniu pompy ?

Panowie jak uszczelnić oring pod tą dolną klapką z tyłu pompy ?

Opublikowano

Tak trzpieniem blokujesz pompe,w okienku ustawiasz wał ,wałek rozrzadu blokujesz,koło na wałku rozrzadu powinno sie poluzowac,zakładasz pasek i go napinasz,pozniej dokrecasz koło na wałku rozrzadu,

Opublikowano

A co z tą czrną plastikową kostką na boku pompy do której dochodzą kablem ?

Nie będzie problemu z imo po przełożeniu pompy ?

Panowie jak uszczelnić oring pod tą dolną klapką z tyłu pompy ?

Czy uszczelnia się samym oringiem czy daje się coś jescze /

Opublikowano

Wyczysc i założ sam oring.

Opublikowano

no tak też zrobiłem, dobra skręcona, idę zakładać

[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 17:27_________________________________________________pompa założona koło od pompy też, stoi na znakach wszedł trzpień, wszystko jest si.

Zdjąłem pokrywę zaworów i nie mogę nie mogę dojść do ładu, widzę miejsce na ten płaskownik o którym mówiłeś Sotom

tyle że nie wiem gdzie jest znak, możesz coś podpowiedzieć ?

Opublikowano

no tak też zrobiłem, dobra skręcona, idę zakładać

[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 17:27_________________________________________________pompa założona koło od pompy też, stoi na znakach wszedł trzpień, wszystko jest si.

Zdjąłem pokrywę zaworów i nie mogę nie mogę dojść do ładu, widzę miejsce na ten płaskownik o którym mówiłeś Sotom

tyle że nie wiem gdzie jest znak, możesz coś podpowiedzieć ?

i ja się wtrącę...znaku nie będzie..znakiem jest poziome ustawienie wycięcia na wałku i włożenie blokady, jeśli nie kręciłeś wałkiem to mniej więcej powinieneś mieć w poziomie do głowicy

Opublikowano

Jeszcze Ci opiszę mój przykład zapowietrzenia układu w golfie IV 1,9TDI. Wymieniałem znajomkowi uszczelkę pod głowicą i po zmontowaniu nie chciał za Boga zaciągnąć ropki, wykończyłem dwa aku i nic. Dolewałem paliwa do zbiornika bo było mało i nic, zaciągałem z filtra aby pomóc i nic, robiłem krótki obieg (bańka i węże) i nic. Dopiero zrobiłem tak: odpiąłem przewody od filtra, w zasilanie nalewałem strzykawką ropę - jak było pełno w wężyku wdmuchiwałem ustami, jak dmuchałem było słychać powietrze w środku pompy, zrobiłem tyle cykli wdmuchiwania aż nie mogłem już wdmuchać (było chyba już pełno w pompie), zapiąłem przewody do filtra, odkręciłem rurki i kręciłem, paliwo pojawiło się od razu i zapalił normalnie. Wydaję mi się że w tym moim przypadku był jakiś mega bąbel powietrza w pompie a że auto było po nie małym przebiegu i pewnie pompa już słaba dlatego nie mógł zaciągnąć.

Opublikowano

No szkoda że wcześniej nie napisałeś, bo to by mogło pomóc. :tongue4:

Teraz to już po zawodach bo pompę drugą wrzuciłem mam tylko nadzieję że odpali. :naughty:

Zawsze jest doświadczenie na przyszłość, trzeba próbować.

Ładuję aku i cisnę sprawdzić czy niunia zamruczy.

Pozdrawiam :hi:[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 21:03_________________________________________________Wrzuciłem aku i zacząłem kręcić, nie chciał odpalić, odłączyłem linie paliwową i dałem na krótko ze słoika.

Przewód zasilający podczepiłem pod zapięciem maski tak by paliwo ładnie ściekło do pompy wywaliło trochę powietrza powrotem.

Zacząłem kręcić i nie było reakcji tylko biały dymek leciał z rury, zdecydowałem posunąć pompę bliżej względem szyby by przyśpieszyć kąt. Niuńka odpaliła tyle że nie równo chodziła i prawie nie reagowała na gaz po dodaniu zamulała się, i dalej kopci na biało. Nie równo chodzi dusi się jak dodaje gazu :confused4: macie jakieś pomysły.?[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2011, 11:33_________________________________________________Przepiąłem linie paliwowe na bak i jak by paliwo gorzej idzie, odpala na chwile łapie i gaśnie widzę że paliwo słabo ciśnie z przewodów. Idę jeszcze raz przełączyć na krótką linę paliwową ze słoikiem. Może jak juz załapie i wypchnie całe powietrze zacznie chodzić .. Czy trzeba regulować po wymianie pompy ?

Opublikowano

tak już odpalił i całkiem ładnie zaczął pracować, tyle że na słoiku i kąt wtrysku jest poza skalą.

Vag pokazuje w 2 okienku 0 także trzeba regulować , właśnie idę to ogarnąć.

Nie wiem tylko co będzie jak przełącze na normalny obieg paliwowy bo niunia nie bardzo miała apetyt na dużym.

Idę ustawić kąt... :hi:[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2011, 12:52_________________________________________________Po rozgrzaniu silnika na słoiku do 90 stopniu, ustawiłem kąt wtrysku i dolałem trochę wachy do wężyków na dużym układzie paliwowym, po czym szybko przełączyłem na niego pompę. Po odpaleniu pompa miała dużo wachy w środku więc chodziła normalnie, pocisnąłem gazem do 2000-3000 i zaczęła normalnie pracować biorąc wachę z filtra. Wymieniłem jeszcze jeden powrót z wtrysku bo był zmęczony, i cały dzień przelatałem, muszę przyznać że dość elastyczne pracuję.

Zobaczymy przy odpaleniu rano ale myślę że nie będzie problemów. :hi:

[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 09:08_________________________________________________proszę o interpretację logu statycznego grupy 000

http://vaglog.rtnet.pl/q_tip7_50100.html

i dynamicznego gupy 000

http://vaglog.rtnet.pl/q_tip7_50101.html[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 09:40_________________________________________________Dziękuję wszystkim którzy pomogli w rozwiązaniu problemu :hi:

Pozdro :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...