tomi790 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Niestety po dłuższym graniu radiem posłuszeństwa odmówił akumulator. Więc póki jeszcze coś się pojawiało na desce (świecące kontrolki) postanowiłem odpalić na "popych". Za drugim razem zaskoczył i odpalił, ale poszła duża chmura dymu z wdechu. Takie odpalanie jest niezbyt zdrowe dla silnika? Ktoś odpalał kiedyś swojego diesla "na popych"?
Góral65 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 lepiej tego nie stosować najgorzej jak przeskoczy pasek rozrządu i spodka się tłok z zaworem to
danielo Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Pewnie nie jeden tak robił,ale przecież łatwiejszym sposobem są kable rozruchowe po co się męczyć.A jak by Ci strzelił pasek rozrządu to masz wydatek :gwizdanie:
tomi790 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2011 To fakt. Człowiek myśli po fakcie no i kabli nie było pod ręką. Ale skoro jedzie normalnie, spala tak jak przed "popychem" to raczej nie powinno się nic stać? Wydaje mi się że łagodniej turbina się teraz zbiera - ale to być może nie od tego.
japan Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Przy paleniu na pych podczas puszczenia sprzęgła działa bardzo duża siła na pasek.Zaraz nie musi przeskoczyć,ale może wtedy zostać uszkodzona struktura paska i może strzelić nie teraz,nie za 20 tys ale przed planowaną wymiana na nowy.
Legolas5 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 odpalałem kolego ale może mieć to wpływ na rozrząd który może sie przestawić podczas odpalanie na pycha różne są sytuacje że nie ma wyjścia i trzeba sie poratować odpalaniem w taki sposób. Generalnie lepiej jest unikać najlepiej to pod prostownik lub pod drugie autko np. sąsiada na kable. Ale niech sie wypowiedzą koledzy bardziej doświadczeni na forum.
kamilmlody Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Najlepiej "na kable", a jeśli już musisz, to "na zaciąg" za drugim samochodem, płynnie puszczać sprzęgło i bez obaw. Tutaj chodzi o szarpanie silnikiem, wtedy lubi przeskoczyć.
tomi790 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2011 to wiem, że lepiej unikać takich sytuacji i dlatego to był jednostkowy przypadek i kolejny raz na pewno nie poszedłby na "pych" tylko kable albo prostownik. W poprzednim audiku też raz poszedł na pych i nic się nie działo - więc tu też na to liczę Jak tylko już załapał to poszło sprzęgło i więcej gazu, żeby właśnie silnika nie szarpało. Trochę mnie tylko zastanawia ta chmura po odpaleniu
danielo Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Trochę mnie tylko zastanawia ta chmura po odpaleniu Może to był nadmiar niespalonego paliwka
Duch^ Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Wrzucasz 3 bieg rozciągasz puszczasz powoli sprzęgło i nic się nie powinno stać.
tomi790 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2011 ja zrobiłem odpałkę z 2 biegu
vertus69 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 No to trochę przesadziłeś ale ważne że motorek to przełknął bez komplikacji
SotoM Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 chmura dymu to niespalone paliwo w trakcie odpalania to nic nowego. a następnym razem jakbyś znowu miał odpalac na pych to z najwyższego biegu. - przeskok paska jest bardziej narażony silnik na pompie wtryskowej a pompowtrysk aż tak nie... lepiej Qp sobie kable rozruchowe i bedziesz miał z bani...albo nowe AQ.
tomi790 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 A ja zawsze myślałem, że na popych to z 2 i nie przypuszczałbym że z 6-tki. Póki co wydaje mi się że nic się nie dzieje. Przecież takie odpalenie nie ma wpływu na turbo AQ jest dorby tylko z długością słuchania muzy w długi weekend przesadziłem a fura nie jeździła i dobiłem AQ
Góral.tz Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 spokojnie palić z 2 tylko ze sprzęgła puszczasz powolutku
SotoM Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 z tyrbo nic sie nie stanie przy odpalaniu na pych - chmura dymu to tylko paliwo napompowane przez wtryski w cylindry nie spaliło sie tylko sostało wyrzucone stad siwy dym. nie panikuj. jak odpala normalnie jak zawsze to jest wszycho OK.
tomi790 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Spoko. Nie odpalałem jeszcze B6 na popych (i już raczej nie będę) i miałem tylko taką akcję w poprzedniej B4 i tam się nic nie działo - tylko tam jest trochę inny silnik więc stąd było moje zainteresowanie na zachowanie AVF po takim zabiegu.
andrewb25 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 jakbym na pych to robił to tylko z 3 lub 4 biegu
dariodario Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 na popych też można. Trzeba wiedzieć jak. Mnie też się zdarzyło wiele razy jak bateria powiedziała dość. Ale zawsze zanim puszczę sprzęgło to najpierw rozrusznik. Zawsze to jakoś zamortyzuje szarpnięcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się