burton Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam .Od pewnego czasu auto straciło moc. Podłączyłem vag i wyskoczył błąd 17965 charge pressure controll positiive deviation p 1557-35-10--- intermittent. Sprawdziłem szczelność wężyków ( nic nie zauważyłem), rezystancja na n75 19Ω , napięcie 9V. Sztanga przy turbinie podnosi się płynnie. Proszę o sugestie. 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd422958976d88fd.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf798e843b435b34.html
burton Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Czy vag nie powinien tego pokazać?
spanky Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Cz vag nie powinien tego pokazać? przeciez pokazal ...
burton Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Błąd 17965 nie wskazuje jednoznacznie na G71, więc może jakieś inne podpowiedzi.Z góry dziękuję.
spanky Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Błąd 17965 nie wskazuje jednoznacznie na G71, więc może jakieś inne podpowiedzi.Z góry dziękuję. oczywiscie ze jednoznacznie nie wskazuje , inne parametry na to wskazuja ... Proszę o sugestie. dostales info co zrobic zeby auto zaczelo jezdzic , nie zgadzasz sie bo uważasz że wiesz lepiej, trudno ... jezdzij dalej
burton Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Spoko, gdybym wiedział to bym nie pytał .Na forum często pojawia się ten problem i główne przyczyny jakie są podawane to; zapieczona turbina, N75, nieszczelne wężyki ,stąd moja wątpliwość.
Sztomel Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Na forum często pojawia się ten problem i główne przyczyny jakie są podawane to; zapieczona turbina, N75, nieszczelne wężyki ,stąd moja wątpliwość. owszem ale spójrz na Twoj log dynamiczny 011 i porównaj go z logami 011 innych forumowiczów, zamieszczonych w tym dziale z problemem przeładowania i pomyśl (o ile wcześniej zgłębiałeś podobne tematy i znasz zasadę działania turbodoładowania) czy jest możliwe aby przy niskiej dynamice spalin i obrotach silnika rzędu 1155 RPM turbo było w stanie wygenerować maksymalne ciśnienie doładowania rzędu 2983,5 mbar ? Jest to fizycznie ani teoretycznie niemożliwe (przy sprawnym czujniku G71) nawet gdyby faktycznie kierownice spalin były zapieczone w pozycji maksymalnego doładowania więc ewidentnie wskazuje to na uszkodzenie tego czujnika jako przyczynę błędu przeładowania. Vag w samym odczycie błędów pokaże jedynie usterkę w obwodzie zasilania czujnika G71 czyli otwarty obwód lub zwarcie a nie pokaże takich anomalii, które dopiero widać w logach dynamicznych albo w statycznym grupy 010 gdzie różnica pomiędzy pomiarem ciśnienia z czujnika baromatrycznego (wskazanie w polu 2) i czujnika G71 (wskazanie w polu 3) nie powinna być większa niż +/- 30 mbar.
lukjar7 Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Na forum często pojawia się ten problem i główne przyczyny jakie są podawane to; zapieczona turbina, N75, nieszczelne wężyki ,stąd moja wątpliwość. owszem ale spójrz na Twoj log dynamiczny 011 i porównaj go z logami 011 innych forumowiczów, zamieszczonych w tym dziale z problemem przeładowania i pomyśl (o ile wcześniej zgłębiałeś podobne tematy i znasz zasadę działania turbodoładowania) czy jest możliwe aby przy niskiej dynamice spalin i obrotach silnika rzędu 1155 RPM turbo było w stanie wygenerować maksymalne ciśnienie doładowania rzędu 2983,5 mbar ? Jest to fizycznie ani teoretycznie niemożliwe (przy sprawnym czujniku G71) nawet gdyby faktycznie kierownice spalin były zapieczone w pozycji maksymalnego doładowania więc ewidentnie wskazuje to na uszkodzenie tego czujnika jako przyczynę błędu przeładowania. Vag w samym odczycie błędów pokaże jedynie usterkę w obwodzie zasilania czujnika G71 czyli otwarty obwód lub zwarcie a nie pokaże takich anomalii, które dopiero widać w logach dynamicznych albo w statycznym grupy 010 gdzie różnica pomiędzy pomiarem ciśnienia z czujnika baromatrycznego (wskazanie w polu 2) i czujnika G71 (wskazanie w polu 3) nie powinna być większa niż +/- 30 mbar. zastanawiam sie chłopie skąd masz tyle zaparcia by wszystko im tak wykładać na tacy
Sztomel Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 wyznaję zasadę, że jak opisze się jakiś konkretny przypadek konkretnie i wytłumaczy jak zinterpretować wskazane wartości w logu to inni czytający ten temat to sobie przyswoją. Takie info przyda się tym, którzy zaczynają się bawić w logowanie i diagnozowanie własnego auta bądź innych użytkowników i z takim przypadkiem się potem spotkają. A co mam robić jak siedzę sobie w pracy na nocną zmianę i czasami się nudzę Chciałem dodać jeszcze jedno info a mianowicie w sterownikach nowszych silników (tu akurat przykład na silniku 2.0 TDI o oznaczeniu BMN) wystąpić może jeszcze taki błąd : 1 Fault Found: 005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation P1592 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h 0.00 % Voltage: 12.20 V Pressure: 1001.1 mbar Pressure: 1171.5 mbar i to ostatnie porównanie (dwie ostatnie linijki opisu błędu) wskazuje właśnie na zbyt dużą różnicę w odczytanych ciśnieniach z czujnika barometrycznego i G71. Przy czym w opisie tego kodu błędu na stronie ross-tech'a jest omyłka pisarska gdyż pisze tam czujnik G31 a powinno pisać czujnik G71 : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18000/P1592/005522 Faktycznie opis dotyczy nowszych silników i tam G31 to czujnik ciśnienia doładowania ale aby wiedzieć co jest grane to G31 to to samo co G71.
burton Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 OK zamawiam czujnik. [br]Dopisany: 01 Lipiec 2011, 09:30_________________________________________________ Czujnik wymieniony, auto jeździ jak dawniej Dziękuję za trafną diagnozę Pozdrawiam.
Sztomel Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 to jest typowy przykład (wręcz modelowy) uszkodzenia czujnika ciśnienia doładowania G71 widoczny w zamieszczonych logach a dlaczego to już macie opisane. Ja ze swojej strony życzę każdemu dobrego znachora od TDI, który równie trafnie wybada przyczynę i ją uczciwie usunie. Podziękowania oczywiście należą się spanky'iemu bo wskazał przyczynę problemu i kuź..wa na przyszłość słuchajcie się kolegów z forum zanim wybierzecie się do mechanika by się nie naciąć na daremne wymienianie podzespołów aż do skutku - chyba, że chcecie się wypłukać z zawartości portfela.
robson361 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Witam wszystkich, Trochę odkopie temat mam podobny problem pacjent to audi a3 1.9tdi 2009r po przekręceniu na zapłon juz miga kontrolka świec i wywala błąd 005522 Wymieniłem ten czujnik g71 przez chwile było ok, ale problem powrócił. Proszę o pomoc 005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation P1592 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 1Fault Frequency: 1Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Pressure: -256 mbar Absolute Pres.: 1009.8 mbar Absolute Pres.: 856.6 mbar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się