Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Chcę uzyskać dokładnie taki dźwięk, czy to możliwe??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako ze jestem jednym wielu posiadaczy najpiekniejszych silnikow w ukladzie V to chcialbym by byl on jeszcze piekniejszy niz jest to seria. Na popularnym youtube napotkalem na dzwiek audi A8 z silnikiem 4.2 z tym ze V8.

Dzwiek jak dla mnie przy podlaczonym sprzecie w domu a nie seryjnych glosnikach z laptopa gra poprostu bajecznie. Czy przy moich 6 garach jest mozliwosc uzyskania dokladnie takiego dzwieku wydechu?? Jakimi modyfikacjami (tlumik, albo czyms jeszcze) mozna uzyskac taka barwe??

Czy wyciecie kata cos da. Czytalem na forum ze w tym silniku wyciecie kata nie pomoze w lepszej pracy silnika a wrecz odwrotnie. A moze jest tylko jakis tlumik ktory usatysfakcjonuje moje ucho ;)?? Z gory dziekuje za pomoc

Opublikowano

Nigdy nie uzyskasz takiego dźwięku bo masz mniej cylindrów, dźwięk podobny ( mniej basu a więcej jęku ) możesz uzyskać wywalając katalizator i tłumik środkowy a w miejscu końcowego wstawić jakiś przelotowy ale nie polecam tego bo będzie już naprawdę głośno - przykład w linku poniżej

Najładniejszy dźwięk silnika V6 jak dla mnie uzyskasz na tłumikach BN-Pipes ale do tanich nie należą..

Opublikowano

Wlasnie ten drugi filmik tez juz widzialem kiedys ale na allegro dostac ten tlumik nie ma opcji. A nie chce miec czolgu tylko wlasnie cos a'la tego z mojego filmiku albo ten drugi z twojego

Opublikowano

Wlasnie ten drugi filmik tez juz widzialem kiedys ale na allegro dostac ten tlumik nie ma opcji. A nie chce miec czolgu tylko wlasnie cos a'la tego z mojego filmiku albo ten drugi z twojego

Wywal kata i zamiast końcowego wstaw przelotowy powinieneś mieć dźwięk zbliżony do tego BN-Pipes

Opublikowano

Z tego co czytalem na forum to w tych silnikach wywalanie kata nie jest wskazane. a co do przelotowki to chodzi ci o sama rure zamiast tlumika??

Opublikowano

Z tego co czytalem na forum to w tych silnikach wywalanie kata nie jest wskazane. a co do przelotowki to chodzi ci o sama rure zamiast tlumika??

Miałem na myśli tłumik przelotowy a nie samą rurę, co do kata to nie zauważyłem negatywnych skutków wywalenia katalizatora w silniku ABC ( miałem wcześniej Audi 100 C4 z takim silnikiem )

Opublikowano

Ten tlumik BN-Pipes fajnie gada ale ceny sa kosmiczne, 1/4 wartosci samochodu ponad 800 EUR.

Widzisz, najlepiej to gdybym slyszal jak to u Ciebie np pracowalo bez kata i z przelotem. Bo lipa bedzie jak sie pomodyfikuje a z dzwieku nie bede zadowolony.

Opublikowano

Ten tlumik BN-Pipes fajnie gada ale ceny sa kosmiczne, 1/4 wartosci samochodu ponad 800 EUR.

Widzisz, najlepiej to gdybym slyszal jak to u Ciebie np pracowalo bez kata i z przelotem. Bo lipa bedzie jak sie pomodyfikuje a z dzwieku nie bede zadowolony.

Niestety pod tym względem nie pomogę bo jakoś nigdy nie miałem czasu i chęci żeby w jakiś sposób dokumentować swoje przeróbki i tak też jest w tym konkretnym przypadku, tego auta już nie mam

Opublikowano

A jakie miales skutki po wywaleniu kata, do czego on sie przyczynil?? (dales tam strumienice czy zwykla rure??)

Opublikowano

W strumienice się nie bawię, poszła zwykła rura, na przyrosty mocy to nawet nie licz chyba że twój kat jest przypchany, ogólnie to bez kata wydech jest troszkę głośniejszy i w pewnym zakresie obrotów brzęczy ale jeżeli na koniec założysz tłumik przelotowy to brzęczenie zniknie

Opublikowano

Mi chodzi o to by byl lekki pomruk, nie chce ryczacego wydechu ze mi wszystkie srubki sie luzuja i ze na trasie wytrzymac nie mozna od ciaglego buczenia. Chce leciutki basik podkreslajacy V-ke

Opublikowano

Mi chodzi o to by byl lekki pomruk, nie chce ryczacego wydechu ze mi wszystkie srubki sie luzuja i ze na trasie wytrzymac nie mozna od ciaglego buczenia. Chce leciutki basik podkreslajacy V-ke

Jeżeli ma to być tylko podkreślenie dźwięku silnika V6 to proponuję zainteresować się tylko tłumikiem końcowym ( resztę pozostaw seryjną ) poszukaj jakiegoś dedykowanego używanego remusa, supersprinta itp lub załóż uniwersalny tłumik sportowy byle nie ultera bo ma brzydki dźwięk przy tym silniku

Opublikowano

No tak ale z pierwszego filmiku ktory mi wyslales czyli ta filetowa audi, to ona ma wlasnie tlumik remusa, ale on mi sie kompletnie nie podoba, W tej audicy wydech brzmi jak u jakiejs malej rajdowki, tam wogole nie slychac jakby to byl duzy silnik tylko jakiej 1,6. Ja bym chcial wlasnie cos a'la tego co ma ta a8 z mojego filmiku albo ta a4 z BN - Pipes. Dzwiek o glebszej barwie ale nie taki ze go slychac z 20 km. Podkreslona barwa V6 albo delikatny bas.

Opublikowano

No tak ale z pierwszego filmiku ktory mi wyslales czyli ta filetowa audi, to ona ma wlasnie tlumik remusa, ale on mi sie kompletnie nie podoba, W tej audicy wydech brzmi jak u jakiejs malej rajdowki, tam wogole nie slychac jakby to byl duzy silnik tylko jakiej 1,6. Ja bym chcial wlasnie cos a'la tego co ma ta a8 z mojego filmiku albo ta a4 z BN - Pipes. Dzwiek o glebszej barwie ale nie taki ze go slychac z 20 km. Podkreslona barwa V6 albo delikatny bas.

To fioletowe audi ma wywalone wszystkie tłumiki i brak kata, to A8 z filmiku wcale nie ma cichego wydechu tyle że ma więcej cylindrów dlatego ma głębie dźwięku, jeżeli chcesz podkreślić tylko dźwięk swojej V6 to już pisałem co musisz zrobić - załóż tylko tłumik końcowy inny a resztę wydechu pozostaw fabryczną

Opublikowano

A wiec zabieram sie za szukanie jakiegos ciekawego Remusa. Obym nie zalowal wywalenie ori tlumika a oby remus nie okazal sie jedna wielka kicha ktora bedzie sluchac z 20 km. Dzieki mimo wszystko za pomoc.

Opublikowano

A wiec zabieram sie za szukanie jakiegos ciekawego Remusa. Obym nie zalowal wywalenie ori tlumika a oby remus nie okazal sie jedna wielka kicha ktora bedzie sluchac z 20 km. Dzieki mimo wszystko za pomoc.

Jeżeli układ wydechowy masz w przyzwoitym stanie to po wywaleniu końcowego i wstawieniu jakiegoś przelotowego będzie głośniej ale nie aż na tyle żeby było to uciążliwe, ja jeździłem swoim również w trasy i nie wracałem z bólem głowy :hi:

Opublikowano

a zastanawia mnie tez jak by zostawic ori koncowy tlumik a wywalic ten przedostatni.

Opublikowano

Nie wiem jak będzie bo przeważnie końcowy u mnie był usuwany. Wywal sobie końcowy załóż przelot jak nie będziesz zadowolony to założysz i będziesz mógł spróbować wywalić środkowy, nie pamiętam który tłumik jest przelotowy a który komorowy ale zawsze po wywaleniu komorowego jest głośniej i przeważnie przelotowe są środkowe a komorowe końcowe

Opublikowano

a zastanawia mnie tez jak by zostawic ori koncowy tlumik a wywalic ten przedostatni.

jesli chcesz miec mruczenie to ostatni zmien tylko, ale na jaki to juz ci nie powiem

ja mam zmieniony caly uklad od kolektorow, i do 3,5tys obr jest cicho, natomiast po 3,5tys mam dzziwek jak na scigaczu hehe

Opublikowano

Ja mam końcowy dedykowany remusa plus downpipe supersprinta.

Dźwięk po odpaleniu jest basowy pomruk ale nie głośny,powyżej 4000 obrotów jest rasowy ryk ale też nie za głośny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...