JAREK10 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 HISTORIA B5 1.6 z 97r. LPG założył poprzedni właściciel w 2008r. Nie znam sie zbytnio, więc napiszę: instalacja Tomasetto, elektronika Stag. Od dwóch lat jeździłem bez problemów. Gaz odpalał się automatycznie, kiedy wskazówka temp. wody przekroczyła 60stC, może ciut wcześniej i przy minimalnych obrotach silnika 2000/min. Jakiś czas temu gaz zaczął "załapywać" dużo szybciej (jeszcze bez wskazań na termometrze) i przy obrotach 1500/min. Pojechałem więc do gazownika. Wymienił oba filtry i podłączył komputer. Teraz temperatura startowa gazu to 35st i przy obrotach poniżej 1000- tak ustawił i twierdzi, że tak ma być. MOJE SPOSTRZEŻENIA Czytałem, że to nie zbyt dobrze kiedy sekwencja zaskakuje na zbyt zimnym silniku, ale nie wiem jaka powinna być ustawiona temperatura startowa na komputerze. Powiedziałem to gazmanowi, ale nie dość, że ciągle cwaniaczył to jeszcze usłyszałem:"kto się na tym zna lepiej, pan czy ja?!" To nie koniec!!! :wallbash: Kumpel pojechał do niego tydzień później z padniętym reduktorem w sekwencji w BMW3 E46 z motorem 1.9. Usłyszał, że zajechał reduktor zbyt nisko ustawioną temperaturą startową a było to właśnie 35st o czym gazman dobrze wiedział!!! (Nie wiem czy to dobre porównanie...) Pomijam inne sceny, dzięki którym za chwilę opiszę warsztat w "dziale niuczciwych"... Pomóżcie koledzy, bo wszędzie wokół krętacze i cwaniacy a o LPG mam pojęcie słabsze niż ogólne. Jak najlepiej ustawić instalację LPG i na co zwrócić uwagę? Pod koniec lipca czeka mnie do przejechania 2500km i chciałbym wrócić bez niespodzianek. Z góry dziękuję za pomoc
holek182 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam ja ci powiem ze ja mam ustawione na 30 stopni bo mnie wkurwiało przełączanie w zimie ile można czekać a teraz raz dwa sie przełącza i jestem zadowolony smigam tak od roku i zero usterek moja instalacja BRC sequent 24 pozdro
ryszard1961 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 ja też w BRC mam ustawione na 30 stopni
Onkel Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Ja mam 33 stopnie na zimnym i 43 stopnie na rozgrzanym. I zawsze tak miałem. Ta temperatura jest jak najbardziej poprawna. Jednak zimą wydaje mi się że lepiej jest żeby ta temperatura była troszkę wyższa więc żeby nie grzebać znowu w ustawieniach po odpalaniu naciskam sobie przycisk gazu wtedy jade na benzynce i jak wskazówka się podniesie z 60stopni to sam naciskam sobie przełączenie. Trochę, może nienajlepsze rozwiązanie ale trzeba jakoś dbać o to wszystko tym bardziej, że AUDI to marka sama w sobie Instalacja BRC.
ŁYSY44 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 poniżej 30 nie powinno się ustawiać ale 35 to jak najbardziej prawidłowa temperatura
wojtek26 Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Ja u siebie mam ustawione na 32 stopnie i wszystko chodzi jak należy
Miszka82 Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 30stopni może być na początku miałem na 60stopni i w zimie spalanie praktycznie 50%PB / 50%LPG zmieniłem na 30 stopni po konsultacji z kolegą z forum i było pięknie a gazownicy...no cóż są tacy sami jak inni mechanicy jak nie znasz to zawsze chce Cię wyciulać i tyle
Kabar Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 "kto się na tym zna lepiej, pan czy ja?!" Miał rację :-) 35 stopni to bardzo prawidłowa wartość. Ja tak mam i nie jestem w stanie wyczuć momentu zmiany na gaz.
JAREK10 Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Opublikowano 10 Lipca 2011 Cieszę się z Waszych odpowiedzi, jak bym wygrał w Totka :> Dzięki serdeczne! Mogę spokojnie jechać na wakacje!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się