gonsiorek Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Dziś zrobiłem małą trasę i przy jeździe z pedałem w podłodze zauważyłem niepokojące objawy. Do rzeczy: 1 bieg – podłoga – idzie do odcięcia ładnie 2 bieg – podłoga i j/w 3 bieg – podłoga i j/w 4 bieg i zaczyna się, do 3-3.5 tys obrotów zbiera się idealnie następnie następują stany bardziej nieustalone: - pedał w podłodze i np. wisi na 4 tys. obrotów i nie przyspiesza, po kilku sek. przyspieszy to robi to na raty np. do 5 tys i znów przerwa, czeka i znów przyspiesza lub druga wersja - pedał w podłodze i na 4 tys jest efekt taki, że obroty rosną a prędkość bez zmian – tak jakbym sprzęgło wciskał i gazu dodawał, skoczy przez kilka sekund, podniesie prędkość i znów to samo 5 bieg - podobnie jak na 4 Teraz o stanie samochodu, rozrząd komplet robiony z 3 miesiące temu (190 tys.) , sprzęgło miesiące temu. Z czym to ugryźć serdeczni koledzy ? Na włosku wisi wyjazd wakacyjny confused4 Po wrzuceniu posta do kosza wracam ponownie - udałem się do swojego kolegi, który podpiął się kompem z następującym skutkiem: - P0134 O2 Obwód czujnika, Bank1-nie wykryto aktywności - P1113 Bank 1, czujnik1 wewnętrzny opór za wysoki Z wstępnej analizy i obserwacji napięcia na sondzie lambda która pracuje w często w niskim zakresie napięciowym (dolnym) wynika, że sonda umiera. Błędy zostały skasowane i wydany został nakaz jazdy i obserwacji. Na razie jest OK - czy diagnoza idzie w dobrą stronę ? -
mat-85 Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 lub druga wersja - pedał w podłodze i na 4 tys jest efekt taki, że obroty rosną a prędkość bez zmian – tak jakbym sprzęgło wciskał i gazu dodawał, skoczy przez kilka sekund, podniesie prędkość i znów to samo Jeżeli rosną obroty, a prędkość nie no to nie ma innej opcji jak kończące się sprzęgło - pierwsze poślizgi. Im wyższy bieg tym bardziej powinno być to wyczuwalne. Na umierającym sprzęgle nie da się też szarpnąć samochodem przy zmianie biegu - działa zawsze jak przy delikatnym operowaniu.
gonsiorek Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Sprzęgło robiłem (komplet) z miesiąc temu, biegi przerzucają się ładnie - jakaś wada fabryczna ? Wczoraj katowałem ostro i efektu nieprawidłowego działania nie powtórzyłem. Dziś w nocy strzele 500 km, zobaczę z jakim efektem.
mat-85 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Dziwność jest to co mówisz - przy zapiętym sprzęgle silnik jest fizycznie połączony z kołami obroty nie mogą od tak podskakiwać.
Szymon51 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Mam podobny problem, ale u mnie zaczęło się gdy naprawiłem turbo. Jak by na wyższych biegach nie było doładowania, za chwilę jest i zaraz znowu nie ma. Dzisiaj Będę czyścił Przepustnicę, sprawdzę też zawór DV i gruszkę przy turbinie, zobaczymy czy coś pomorze.
gonsiorek Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Jestem po wakacjach na których zrobiłem 1 tys. km. Moje kolejne obserwacje to: - tzw. "ślizg sprzęgła" występuje tylko na dobrze rozgrzanym silniku i to nie zawsze ale tylko na 4 i 5 biegu, obroty spadają o ok 500 (na 2-4 sek.) i nie przyśpiesza ani nie zwalnia (bez znaczenia czy bp czy lpg) - trochę denerwujące przy wyprzedzaniu - na słabo rozgrzanym - powiedzmy po 5 km jazdy nie jestem w stanie "uślizgu" zrobić - idzie ładnie - na autostradzie wycisnąłem 230 km/h - przy uszkodzonym sprzęgle dało by się ? - przy mocnym jebnięciu to i na 3 biegu potrafi zapiszczeć kołami (chip), bez wciśniętego sprzęgła oczywiście czyli moc przenosi Niby można jeździć ale w sytuacjach podbramkowych lepiej mieć kopa niż brak i kontakt czołowy z przeciwnikiem - pomysłów na diagnozę brak
pepik Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Dziś zrobiłem małą trasę i przy jeździe z pedałem w podłodze zauważyłem niepokojące objawy. Do rzeczy: 1 bieg – podłoga – idzie do odcięcia ładnie Nie żałujesz auta Szukałbym bardziej problemów w instalacji gazowej, lub w jakości tankowanego paliwa.
Nosb Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Tak : pierwsze co proponuje to pokazac co masz pod maska za instalacje gazową
gonsiorek Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie żałujesz auta Szukałbym bardziej problemów w instalacji gazowej, lub w jakości tankowanego paliwa. na codzień tak nie jeżdzę - tylko dla testów Na benzynie jest tak samo.[br]Dopisany: 25 Lipiec 2011, 10:08_________________________________________________ Tak : pierwsze co proponuje to pokazac co masz pod maska za instalacje gazową Sterownik Stag, wtryski hana, reduktor magic3, faro. Instalacja zakładana (październik/2010) u SebastianaS - znany na forum. Początkowo były małe problemy bo pętlił ale regulacja załatwiła sprawę. Wrzucać fotki ? Dodam, że na benzynie zachowuje się tak samo źle.
Nosb Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie trzeba instalka ok dopoki reduktor baka nie pusci Petlil ? A co on program ma ten twoj woz? Seryjne 150 koni nie zapetla pb.
gonsiorek Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie trzeba instalka ok dopoki reduktor baka nie pusci Petlil ? A co on program ma ten twoj woz? Seryjne 150 koni nie zapetla pb. Mam nadzieje, że nie puści ale powoli dojrzewam do decyzji o wymianie na coś mniej awaryjnego - sam nie wiem jeszcze na co. Program robił pierwszy właściciel, który kupił wóz w salonie PL ok 190 kucy było, pętli czasem zimą ale bezstresowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się