Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Błędne wskazania temperatury silnika


staszeksz

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik temperatury po uruchomieniu podnosi się do wys. około 65 st. i opada ponownie podnosi się do około 90st i opada. Później to już loteria albo podniesie się do 90 i tak trzyma albo się nie podniesie i nie wskazuje. Kontrola VAG brak błędów . wymieniony czujnik 4 razy org. i na czarny i na zielony. wymieniony termostat 2razy. Temperatura silnika wg. VAG około 90 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

mam dość podobny, następujący problem:

zrobiłem 500km trasę- w której trakcie zauważyłem, że wskazówka temperatury płynu chłodzącego wisi na samym dole- na 50st. Do tej pory dogrzewało się praktycznie od razu do 90st. i wskazówka ani drgnęła. Po dwudniowym postoju ruszyłem w drogę powrotną- samochód po ok. 5min od odpalenia uzyskał temperaturę 90st. i przestałem zwracać na to uwagę, jednak po jakimś czasie wskazówka znowu była na 50st. W czym może tkwić problem?

płyn chłodzący jest ok i w dobrej ilości, samochód nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków, żadna kontrolka ostrzegawcza się nie włączyła. Przez całą trasę chodziła klima, średnie spalanie przy średniej prędkości na całej trasie 108km/h to 5.2l/100km.

Będę wdzięczny za odpowiedzi i rady,

pozdrawiam,

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spradź vagiem jaką masz temperature silnika jeśli dobra jest na vagu to może to być problem ze wskaźnikiem a dkoładnie silniczkiem krokowym od wskazówki.

Jak by to była wina wskaźnika to ja co mam taki do sprzedania kompletny ze wskazówka wystarczy tylko rozkręcić zegary i wpiąć nowy wskaźnik.:wink4:[br]Dopisany: 20 Lipiec 2011, 14:20_________________________________________________Zrób testy licznika vagiem i zobacz jak wskazówki się zachowują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem czujnik g2/g62 i dalej odpalam zimny ma odrazu ponad 70 stopni na samej stacyjce i dochodzi do 110 stopni. co to moze byc? vagiem kolega robil i bledow jkaos nie widac, na kanalach 49 i 51 temp prawidlowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo :). Wskazówka żyła własnym życiem, robiła co jej się podobało :D

Rozebrałem licznik i rozebrałem tą pierdołę od temperatury po czym wyczyściłem, rozruszałem, złożyłem i działa po dziś dzień :decayed:

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=209573

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylbym wdzieczny za pomoc, otoz wkladam kluczyk i jest 70 stopni, przekrecam stacyjke i mam 80 stopni i podczas jazdy dochodzi na 110 i tak trzyma. Wymienilem czujnik g2/g62 niby ori ze znaczkami audi i vw i made in luxebburg 4 piny zielony i dalej to samo. Jezdze juz tak 3 tydzien i vag najpierw pokazal g2 a teraz ze oki na klimatroniku jest 90 o co chodzi? pomocy

frosty jak to zrobiles opisz co potrzebne i ile czasu ci to zajelo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może opiszę od początku jak to u mnie było.

Rano jak odpalałem to wskazówka nie wchodziła nawet na 50*C ale gdy silnik się rozgrzał do 90*C to wskazówka momentalnie wskakiwała na 90*C gdy odpalałem ponownie to było już normalnie.

Myślałem, że to G62 ale to nie było to. Później dorwałem laptopa i VAGa po czym zrobiłem test zegarów... Wskazówka wskoczyła na 130*C i się tam zatrzymała, zapłon wyłączony i wskazówka cofa się na 90*C...

Wziąłem rozebrałem zegary, wybebeszyłem tą całą wskazówkę od temperatury i rozruszałem (góra dół itp) po czym naoliwiłem i złożyłem do kupy. Od tego wskazówka chodzi bez problemu, test zegarów pozytywny :)

Nie jest to trudny zabieg, bo wystarczy tylko wymontować licznik z samochodu a w domu bez problemu sobie poradzisz zwykłymi śrubokrętami krzyżakowymi i jednym płaskim. Wskazówkę podważ dwoma łyżeczkami tak żeby nie ułamać jej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to zagadka... dzis zauwazylem ze na zimnym przy pierwszym odpaleniu czy kolejnym tak samo po przekreceniu wskazowki odrazu na 70 leci co dziwne ze bez kluczyka jak wlacze pozycyjne to tez na 70 leci zgasze spada ponizej 60. Jest tu jakis magik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Otóż moja wskazówka ma tak, że raz się podnosi, a raz nie. Na początek oczywiście wymieniłem czujnik temp. płynu chłodzącego na oryginalny, lecz to nie przyniosło efektu. Wskazówka ma to do siebie, że gdy jest zimny silnik i włożę kluczyk i przekręcę w pozycję zapłonu i wskazówka wyskaluje się na początek skali czyli 50*C, tak jaj wskazówki od obrotów i prędkości to działa normalnie, lecz jeśli w ogóle nie drgnie to gdy silnik się rozgrzeje nie podnosi się w ogóle, ale po zgaszeniu silnika w takiej sytuacji i przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu wskazówka wędruje tam gdzie powinna być czyli na 90 *C. Zdarza się również, ze gdy pracuje normalnie i wskazuje temp to po wyjęciu kluczyka i włożeniu go raz jeszcze stoi w 50*C (i tak dziwnie drga, jak by chciała pójść w górę a nie mogła ;P, natomiast po następnym uruchomieniu po jakimś czasie gdy silnik nie zdążył wystygnąć pokazuję temp.), dodam iż zdarzyło mi się dwa razy, że nie opadła do 50*C po rozgrzaniu, a po ponownym uruchomieniu pokazywała ponad 90*C ale wychylała się o taki kąt jakby pokazywała 90*C na wskaźniku.

Domyślam się, ze problem tkwi w zegarach, tylko zastanawiam się czy problem tkwi w "zimnych lutach" czy w całym tym wskaźniku? Choć na dobrą sprawę gdyby urządzenie, które podnosi wskazówkę (nie wiem czy to jakiś silniczek czy potencjometr) był padnięty to wskazówka w ogóle by nie drgnęła, dobrze rozumuje temat? jeśli nie to wyprowadźcie mnie koledzy z błędu ;-). A i na koniec dwa pytania, czy na początek warto prze-lutować cały układ ? Czy sam wskaźnik temp. płynu chłodzącego da rade dokupić osobno czy trzeba całe zegary, no i w ogóle czy jest możliwość podmianki takiego licznika w moich zegarach ? Na koniec dodam iż cyrk z tą wskazówka nie dzieje się zawsze, bywają dni, że pracuje normalnie, średnio zauważyłem, że 2 na 5 uruchomień fiksuje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...