Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Skąd olej z EGR


darulez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegos czasu obserwuje zachlapane miesje w okolicy zaworu EGR, co wytre - to po kilkuset km znowu uflogane.. :disgust: czasem na cieplym silniku i wolnych obrotach slychac "czkawke" z zaworka.

Kiedys mechanik powiedział żeby sie za bardzo tym nie przejmowac, ale ja sie przejmować zacząłem :embarrassed:

Czy moglby ktoś z Was przyblizyć techniczne aspekty ...skąd ten olej sie tam bierze i jakie ilości swiadcza że dzieje sie cos niedobrego...o co dokładnie?

Czy naprawa wziaze sie z wymiana samego zaworka i zbagatelizowac zapaćkanie olejem, czy może slady oleju oznaczja, że przepuszczają oliwe w dolot walnięte uszczelniacze turbawki?

Dodam , żę monitoruje stan oleju na bieżaco i nie zauważylem ubytków. :mysli:

Dzieki za techiczne wytlumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik bardzo dobrze ci powiedział. W zasadzie kompletnie nie ma czym się martwić. Od biedy możesz VAGiem sprawdzić czy EGR działa prawidłowo. Poprostu w AJM te EGR są dość wadliwe tzn. olej przez złe pasowanie (lub złe uszczelnienie) trzpienia od grzybka przedostaje się do tych otworków i nimi po troszku "pluje" olejem. Nie sa to duże ilości wręcz minimalne ale po czasie potrafią zabrudzić silnik.

Rozwiązania masz dwa o ile EGR prawidłowo pracuje:

- dać sobie spokuj

- kupić nowy (polecam z ASO ale słyszałem że są zamienniki innych firm)

Mnie to też denerwuje ale śmigam tak już 2 lata i jest wszystko OK od czasu do czasu przemyje dynksem (benzynką ekstrakcyjną) i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede testował niedługo ERG bo zamówilem kabelek u VIAKENA, wtedy sie okaze czy spełnia swoją role..

Słyszy sie czasem o opcji zaslepienia EGR ( dawniej chiptunerzy mieli w zwyczaju to robic )

Czy ktos ma z Was zaslepiony? jakies przeciwskazania?

na forum Mastersa jest troszke o tym << http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&postdays=0&postorder=asc&start=0 >>

i tez pisze w sumie z zapytaniem czy ta rurka na gorze grzybka odpowiada za skok zaworu, bo wniokuje ze sterowne jest to podcisnieniowo.

1003340apo6.jpg

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat szlusznosci badz nie zaslepiania EGR byl poruszany wielokrotnie [opcja szukaj :naughty: ]

i tez pisze w sumie z zapytaniem czy ta rurka na gorze grzybka odpowiada za skok zaworu, bo wniokuje ze sterowne jest to podcisnieniowo.

tak jest ... wystarczy zdjac, zaslepic [np srubka] i masz odlaczony EGR ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli stac ciebie na wymiane bym wymienil, jezeli masz pilnijesze wydatki wylacz go.

w sumie zalezy w jakiej kondycji jest silnik. jezeli swoje wyjezdzil i ma tendencje do wewnetrznego pocenia sie, szkoda kasy na EGR, nowy szybko zmieni wyglad.

zawsze pozostaje opcja czyszczenia. bylo na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze pozostaje opcja czyszczenia. bylo na forum.

Jeżeli ma przedmuchy oleju przez te otwory pod grzybiekiem EGRa to nic to nie pomoże - będzie tylka satysfakcja że wewnątrz jest czysty (do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja rownież mam podobny problem. Zawor Erg jest cały zaciapany olejem ale oprocz tego zaraz na poczatku rury wylotowej z turbiny na laczeniu miedzy gumowa rura od turbiny do metalowej biegnacej pod zderzakiem ktora prowadzi do intercoolera mam znaczny wyciek oleju.

I teraz jest pytanie czy to turbina jest nieszczelna i pakuje olej w caly uklad ( przewody, intercooler i erg ) czy to wina samego Erg

Prosze o pomoc dzieki wielkie z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja rownież mam podobny problem. Zawor Erg jest cały zaciapany olejem ale oprocz tego zaraz na poczatku rury wylotowej z turbiny na laczeniu miedzy gumowa rura od turbiny do metalowej biegnacej pod zderzakiem ktora prowadzi do intercoolera mam znaczny wyciek oleju.

I teraz jest pytanie czy to turbina jest nieszczelna i pakuje olej w caly uklad ( przewody, intercooler i erg ) czy to wina samego Erg

Prosze o pomoc dzieki wielkie z gory

temat sprzed 2 lat... jak widać wyżej...

problemem jest olej z odmy jako takiej... wymienisz EGR.. pojeździsz trochę i będzie znowu to samo... rozwiązaniem jest zamontowanie OCT (Oil Catch Tanker) gdzie oliwa będzie się odkładać... zapuść w szukajce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr przecież sam nie produkuje oleju, olej w egr bierze się z dolotu a w dolocie z turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec źrodlo wycieku oleju znajduje sie raczej w turbinie skoro Cieknie z weża zaraz pod zderzakiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w turbinie z odmy :cool1:

w odmie z góry silnika

w górze silnika z miski olejowej

w misce olejowej ze sklepu .... itp ... itd wszystko było bardzo dokładnie opisywane. :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...