Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem tutaj nowy. Dużo czytałem i dużo piszesię na forum o filtrze DPF mam pytania czy takie wartości co występują u mnie są nie pokojące czy to wszystko jest w normie 

DPF.jpg

Opublikowano

Wrzuć, albo napisz wartość OIL ash. 

Opublikowano

Panowie mam pytanko. Brat ma caddy 2.0 tdi BMM z DPF i ostatnio zapaliła mu się kontrolka filtra, po trasce kontrolka filtra zamieniła się w chceck engine. Sprawdziłem vcdsem i wywaliło błąd od czujnika różnicy ciśnień (ze 3 lata temu był już wymieniany), błąd skasowałem i póki co nie wrócił. Czy myślicie, że to ma rację bytu, czy za chwilę trzeba będzie wymienić ten czujnik po raz kolejny?

Opublikowano

pewnie powroci za jakis czas i czujnik bedzie do wymiany 

Opublikowano
Dnia 4.05.2016 o 20:05, emdzej91 napisał:

Witam

Wczoraj z nudów podłączyłem kompa i wyskoczył błąd - na zegarach sie zadna kontrola silnika czy filtra nie świeciła

Satatus bloku pomiarowego silnika (dlaczego OK skoro był błąd???):

 
Błąd:
 
 
 
Błąd oczywiście usunąłem dzisiaj jak co dzień byłem autkiem w robocie 10km autostrada i 10km wojewódzką w jedną stronę - kamień z serca błąd nie wrócił.
 
Z ciekawości zbadałem stan filtra - screen:
 
 
65ad2e8cfcd5b1a5.png
 
Zastanawia mnie ujemna wartość zmierzona - nieoryginalny kabel? Natomiast watość wyliczona 7g przy przebiegu auta 215tkm? Sam zrobiłem autem 50tkm przez dwa lata w większości poruszałem się po autostradach.
 
Co o tym sądzicie?

Witam. Panowie, gdzie wchodzimy w VCDS aby sprawdzić DPF w silniku CAGA? Z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Engine -> adv.meas i po prawej stronie szukasz. Oil ash najbardziej pokazuje ogólny stan dpf'a

Opublikowano
5 godzin temu, audikrk_ napisał:

Engine -> adv.meas i po prawej stronie szukasz. Oil ash najbardziej pokazuje ogólny stan dpf'a

Które pozycje zaznaczyć jest ich 625?

Opublikowano
2 minuty temu, resiak82 napisał:

Które pozycje zaznaczyć jest ich 625?

przeciez napisał wyzej.oil ash :)

Opublikowano

Ok już mam. Prosze kolegów o sprawdzenie czy z DPF wszystko OK

20170216_154258.jpg

Opublikowano

Jaki masz przebieg? 

Co ile Ci się wypala dpf?

Z tego co widzę to po 37 km od ostatniego wypalania masz już 5 g sadzy, gdzie procedure standardową wypalania ecu odpala po 20-25 g. 

Z dwóch przypadków które widziałem zapchany całkowicie dpf miał 0,20-0,22 l, oczywiście poziom oil ash zależy od warunków jazdy, olejów,  częstotliwości wypalania itd itd, więc ta wartośc może być nieznacznie różna. 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, audikrk_ napisał:

Jaki masz przebieg? 

Co ile Ci się wypala dpf?

Z tego co widzę to po 37 km od ostatniego wypalania masz już 5 g sadzy, gdzie procedure standardową wypalania ecu odpala po 20-25 g. 

Z dwóch przypadków które widziałem zapchany całkowicie dpf miał 0,20-0,22 l, oczywiście poziom oil ash zależy od warunków jazdy, olejów,  częstotliwości wypalania itd itd, więc ta wartośc może być nieznacznie różna. 

Przebieg to 188 tys. Szczerze to nigdy nie zwracałem uwagi na wypalający się dpf. Auto mam od  3 miesięcy i raczej robie krótkie odcinki, po 10-15km. I chyba to będzie 3,7km? Rzeczywiście jak stałem na światłach wracając z pracy to obroty były prawie 1000, a więc by sie zgadzało

Edytowane przez resiak82
Opublikowano (edytowane)

Jak zinterpretowalibyście moje parametry?

Dodam tylko, że 476km temu czyli od ostatniego wypalania miałem błąd P2015 (klapki kolektora). Zdecydowałem się wyprogramować je, przy okazji poszedł program (143PS => 176PS, 339Nm => 399Nm). Tuner powiedział mi tylko, że przed programowaniem trzeba wymusić wypalanie DPF, bo jest bardzo zapchany. Nie wiem za bardzo co to oznacza, ale różnica ciśnienia filtra przed regeneracją wynosiła 307, a po spadła do 221. Podejrzewam, że filtr nie wypalał się od jakiegoś czasu przez błąd w silniku, dlatego był w takim stanie.

Obecnie wygląda to tak, przy 243 000km:

eryeqg.jpg

Edytowane przez tomassi07
Opublikowano

witam mam problem z wypaleniem dpf  wymieniłem już nawet egr ale nic nie pomoglo i pokazuje mi blad 5188 diesel particle filter p2463  00 167 i mam pytanko w sprawie błędu P2002 particle trap  bank 1 below threshold o co w tym chodzi pomóżcie

Opublikowano

może ktoś z doświadczenia napisać w zdrowym DPF jakie jest tempo zbierania się sadzy, co ile kilometrów powinien się przeciętnie wypalać ? oraz czy po pełnym cyklu powinno pokazywać okolice zera po wypaleniu ?

Opublikowano

czemu nikt nie da znac co i jak

Opublikowano

czy może ktoś powiedzieć o moich danych

20170131_205122.png

20170131_205202.png

20170131_205241.png

20170131_210507.png

Opublikowano

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

Opublikowano
21 minut temu, Wihajster napisał:

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

ja wiem ze mam dużo sadzy około 50g ale jezdze przepalam a tio nic nie idzie a co to oznacza dokładnie P2002 Particle Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold i z góry dziekuje za odpowiedz

Opublikowano
28 minut temu, Wihajster napisał:

Masz nadmierną ilość sadzy. Trzeba zdiagnozowac dlaczego i wypalić vagiem.

nie szlo wypalić vagiem pisalo safety

Opublikowano

Czy auto kopci podczas wypalania. Dpf?prosze o odpowiec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...