Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z hamulcami


TimekPK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z bijącą kierownicą i pulsującym lekko pedałem hamulca. Nie pytam o skutek, bo go znam tylko nie wiem co go powoduje. Coś krzywi mi w aucie tarcze i efekt cały czas jest taki sam. Mianowicie, po założeniu nowych tarcz zawsze jest dobrze, ale tylko przez około 3tyś km, więc wyważone opony, uszkodzone wahacze nie mogą powodować tego, no bo skoro tarcze gdy są nowe to jest ok - inaczej biły by od początku swojej pracy. Teorie z kałużami i nie prawidłowym docieraniem też mam za sobą, bo nawet jak nie pada to się krzywią.

W związku z tym mam do Was pytanie czy znacie jakiś warsztat co rozwiązuje takie zagadki? A może sami macie trochę wiedzy, narzędzi, garaż i chęci żeby pomóc mi to zdiagnozować? Nie będzie to bezpłatna usługa, liczę się z tym ale chcę po prostu mieć sprawny samochód. Dodam, że po tym przypadku zacząłem czytać o tym problemie i widzę, że jest dość powszechny. Mechanik przy wymianie tarcz i klocków bicia piasty/tarczy czujnikiem na pewno nie sprawdzał. Wszelka pomoc mile widziana. Interesują mnie okolice Wrocławia. Auto to passat 2003r 1.9 tdi 130km, awx.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bicie powoduje nagly wzrost i spadek temperatury tarczy

jakich komponentow uzyles ?

Jakie masz felgi?

W jakim stanie masz tylne hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jeździło na oryginalnych tarczach prawie 240 tys km

Teraz ma założone ATE, zwykłe nie nacinane, nie nawiercane. Zostały wymienione tarcze i klocki na wszystkich 4 kołach.

Felgi są zwykłe, stalowe + kołpaki ;] Od zawsze tak było. Opona to 195/65/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaaaa..... Ate....

no to jasna sprawa :wallbash: :wallbash: :wallbash:

zmień na TRW Bosch-a lub Ferodo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wczesniej nie biły tarcze to nie ma sensu sprawdzxac bicia piast

przetocz tarcze i jezdzij do momentu aż zacznie sie od nowa bicie

albo najlepiej od razu wymień na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to, że oryginalne tarcze (fabryczne) też zaczęły bić, ale co prawda miały 240tyś najechane. Ate po 3 tyś sie pokrzywiły. Nie założę innych tarcz bez sprawdzenia ich bicia, oraz bicia piasty, bo znowu się pogną a ja wkrótce będę miał 10 kompletów prawie dobrych tarcz z którymi nie będę miał co zrobić. Toczyć też nie będę bo w innym aucie miałem podobne problemy i toczenie tarcz pomogło na tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej przejsc juz na 320mm ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę żadnych kombinacji, miałem zwykłe hamulce i były ok. Wróćmy do tematu: Szukam warsztatu ale mechanika który przy wymianie tarcz mierzy bicie piasty i tarczy. Okolice Wrocławia. Jak ktoś wie to niech da znać.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę żadnych kombinacji, miałem zwykłe hamulce i były ok. Wróćmy do tematu: Szukam warsztatu ale mechanika który przy wymianie tarcz mierzy bicie piasty i tarczy. Okolice Wrocławia. Jak ktoś wie to niech da znać.

Pozdro.

to co chcesz wlasnie zrobic jest kombinacja

nie chcesz sluchac dobrej rady wiec mecz sie

fakt ze 320 wymagaja minimum 16" felg

ale to najlepsze wyjscie Z sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o jednym, Ty o drugim. Nie będę wsadzał innych, większych tarcz bo też pewnie się pogną, bo wina nie leży po stronie tarcz - tak sądzę. Przez 240tyś km nie męczyłem się z hamulcami więc sądzę, że inżynierowie VW troszkę większą wiedzą od Ciebie dysponowali. Zakończmy off topic. Pytam o warsztaty w okolicach Wrocławia gdzie mierzą bicie tarcz i piast przed i po założeniu nowych tarcz. Nic innego mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o jednym, Ty o drugim. Nie będę wsadzał innych, większych tarcz bo też pewnie się pogną, bo wina nie leży po stronie tarcz - tak sądzę. Przez 240tyś km nie męczyłem się z hamulcami więc sądzę, że inżynierowie VW troszkę większą wiedzą od Ciebie dysponowali. Zakończmy off topic. Pytam o warsztaty w okolicach Wrocławia gdzie mierzą bicie tarcz i piast przed i po założeniu nowych tarcz. Nic innego mnie nie interesuje.

320 sie pogną ????? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

prosze Cie....

inzynierownie z VW troche sie zagubili montując do takiego auta jak audi A4 B6/7 tarcze 288mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce 288 nie nadają sie do tego auta....kiedyś też myślałem ze 288 dobrze hamuje, dopiero po zamianie na 320 przód i tył 288 samochód zaczął normalnie hamować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...