Fletcher Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Po wymianie filtrów i płynów (w serwisie) silnik zaczyna mi charczeć. Nie robi tego na postoju (na luzie) i jak jest zimny, dopiero po przejechaniu ok. 20 km (jak jest nagrzany) jak daję depa na dwójce czy trójce w okolicach 2-3 tyś. obr to słyszę charczenie - nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie. To jest silnik z V6 z LPG - sprawdzałem już kable wysokiego napięcia i świece. Wymieniałem filtr oleju, sprawdzałem kolektor powietrza. Doradźcie co zrobić. A może doradzi mi ktoś zaufanego i kumatego mechanika w moich stronach? Wielkie dzięki. Fletcher
Bogumił Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 A spróbuj gdy stoisz (na wolnych obrotach) przytkać rurę wydechową i dopiero wtedy przygazuj. Zobacz czy będzie charczał.
paput Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 co znaczy charczeć? sprecyzuj może to któryś z elementów układu wydechowego
Fletcher Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 Zdaje mi się że to jest związane z tym co robił mechanik - filtry i olej (chyba że jego pomocnicy jeździli nim po polu), a druga sprawa zastanawia mnie czemu tylko na dwójce i trójce i pomiędzy 2 a 3 tyś obr. Co da odgłosu to jest to jakby brzęczenie czy tak jakby chrypka - ciężko opisać. Po prostu dodatkowy odgłos którego wcześniej nie było - dodaję gaz do dech na dwójce i z opóźnieniem około sekundowym słyszę takie bzyczenie - powyżej 3 tysięcy to milknie i na trójce to samo. Sprawdzałem teraz olej - miałem centymetr powyżej maksimum (odlałem z 0,7 litra tak że mam ciut powyżej optimum) i dalej brzęczy - może to jakieś uszczelniacze czy coś.
sajmon8526 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 cieżko okreslic bedzie co to moze byc jak sie tego nie słyszy.Moze jakas blaszka moze cos luźnego zostawili skoro mówisz ze po wymianie płynów to sie zaczeło.Przykra sprawa.Msle ze powinienes do nich pojechac i powiedziec co sie stało po ich serwisie.Moze cie oleja a moze to sprawdza.Obowiazkeim jest sprawdzenie tego co robili!!!!A moze to byc tylko przypadek i głupi zbieg okolicznosci ze tak sie po serwisie stało.Trzeba wszsytko przy siniku sprawdzic przy zawieszeniu hamulcach i wydechu czy nie jest cos luźne.Moze to byc pierdoła i wraz z drganiem auta sie to odzywa.A moze cos sie dzieje z motorem.Najlepiej jakbys moze jakis filmik wrzucił z tym dzźwiekiem.I co to za serwis co nawet odpowiedniego stanu oleju nie potrafi zostawic:/ nie mozna nikomu ufac bo paproków nie brakuje:/ ja jeden raz zostawiłem auto na warsztatcie kiedys i nigdy juz nie zostawie.Sam zostałem dla siebie mechanikiem:)[br]Dopisany: 15 Lipiec 2011, 22:04_________________________________________________miałbym jeszcze prośbe do chłopaków z ALF. jakie macie kodowanie sterownika silnika w manualnej skrzyni biegów?bede wdzieczny za odpowiedź.
klundziaa Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 a może jakby woda delikatnie bulgotała? albo kamyczki? [br]Dopisany: 15 Lipiec 2011, 22:38_________________________________________________mi tak robi po wymianie rozrządu ale w silniku wszystko gra woda w chłodnicy itp nie grzeje się ciśnie ładnie a coś przy 3-3,5 trzeszczy dla mnie to bardziej brzmi jak woda by się zasysała bulgotała czort wie
sajmon8526 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 mogłyto by być rownie dobrze napinacze łancuszków w głowicach to trzeba byłoby sprawdzic rownież niestety
Fletcher Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Co do tych papraków to Sajmon miałeś rację. W weekend odkryłem że miałem niedokręcony przewód z akumulatora i mi iskrzyło i wyłączało LPG. Bóg jeden wie co mi jeszcze zj***li w aucie. Nie jadę tam bo będzie tragedia i mnie zamkną. A co do odgłosu to myślę że porównanie odgłosu do odgłosu wody przy płukaniu gardła może być całkiem trafny. Co do filmiku to nie ma (ja nie mam) tak czułego sprzętu by to nagrać i by ktokolwiek mógł go usłyszeć. Ja znam ten motor dobrze i ledwo ten odgłos rozpoznaję. Temat by samemu nauczyć się auta i kupić garaż z kanałem jest moim zdaniem trafny - tylko szkoda że nie ma funduszy na to. Jedno jest pewne - jest mnóstwo baranów, którzy 2 lata w jakimś warsztacie podawali klucze - potem kupili podnośnik, garaż, kompresor i 2 komplety kluczy i za kasę psują ludziom samochody. [br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 19:53_________________________________________________Jest to możliwe że to jest zmiennik faz rozrządu - jeden z mechaników postawił taką diagnozę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się