Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Momenty dokręcania elementów eksploatacyjnych skrzyni biegów 5HP19 (TipTronic)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

zabieram się za wymianę oleju w skrzyni. Temat mam już ogarnięty, ale nie daje mi spokoju jedna rzecz, mianowicie momenty dokręcania takich rzeczy jak korki czy miska olejowa. O ile przy misce, filtrze czy korku spustowym nie mam za dużych wątpliwości, to przy korku kontrolnym już tak. Znalazłem informację, że dokręca się go momentem 80Nm, ale pomyślałem, że to strasznie dużo jak na taką śrubę i zacząłem grzebać. Kolega, który ma te samą skrzynię w BMW podał mi wartość 30Nm dla tego korka. Jak to jest? Przerabiał ktoś temat?

Poniżej podaję wszystkie momenty zebrane dok kupy wg. Audi i BMW:

Audi:

korek spustowy 40Nm

korek kontrolno-dolewawczy 80Nm

miska 10Nm

filtr 5Nm

BMW:

filtr- 5 Nm

korek spustowy- 35 Nm

korek wlewowo –kontrolny – 30 Nm ( trzedzieci!!! Nie osiemdziesiat)

śruby miski olejowej – 6 Nm ( jesli sa sruby M14 to moment ma wynoscic 10 Nm)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...