Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Błąd 561


Gajzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . od pewnego czasu borykam się (a może już nie ) z błędem :

00561 - Mixture Adaptation

12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

Po wyczyszczeniu przepustnicy wymianie świec i przewodów które miały przebicie na razie się nie pokazał ( 2 dni ) natomiast dostałem dwa inne

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

19-10 - Lower Limit - Intermittent

00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2

19-10 - Lower Limit - Intermittent

Wcześniej sporadycznie 537 i 554 także wyskakiwały wiec już nie wiem co robić . Jeżdżę na gazie lecz na lpg pracuje stabilniej choć dławienie na pb które miało miejsce przy błedzie 561 ustało (przynajmniej na razie) co jeszcze sprawdzić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany? nagle by obie trafiło? Myślałem ze jest to spowodowane czymś innym hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ogarnięcia tematu trzeba by najpierw dojść do stanu prawidłowej pracy na samej Pb . Same błędy to za mało.

Warto by zrobić logi chociaż statyczne i porównać z wartościami wymaganymi w odpowiednich blokach dla sterownika

Twojego silnika.

Na moje wyczucie sondy lambda to najmniej podejrzany element - przypuszczam że wchodzą poza zakres możliwej

regulacji ze względu na inną niesprawność związaną z układem regulacji składu mieszanki (chyba zbyt uboga mieszanka ale to będzie widać w grupie 000 )np:

1.nieszczelność na dolocie (zwłaszcza między przepływką a przepustnica)

2. nieszczelność kolektora wydechowego

3.zanieczyszczona przepływka ( lub uszkodzona) - warto spróbować podmienić na inną sprawną

4.ewentualnie silne zadymienie sond lambda (ostra jazda na autostradzie wtedy pomaga)

Ewentualnie do sprawdzenia ciśnienie paliwa i działanie wtrysków

Powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ogarnięcia tematu trzeba by najpierw dojść do stanu prawidłowej pracy na samej Pb . Same błędy to za mało.

Warto by zrobić logi chociaż statyczne i porównać z wartościami wymaganymi w odpowiednich blokach dla sterownika

Twojego silnika.

Na moje wyczucie sondy lambda to najmniej podejrzany element - przypuszczam że wchodzą poza zakres możliwej

regulacji ze względu na inną niesprawność związaną z układem regulacji składu mieszanki (chyba zbyt uboga mieszanka ale to będzie widać w grupie 000 )np:

1.nieszczelność na dolocie (zwłaszcza między przepływką a przepustnica)

2. nieszczelność kolektora wydechowego

3.zanieczyszczona przepływka ( lub uszkodzona) - warto spróbować podmienić na inną sprawną

4.ewentualnie silne zadymienie sond lambda (ostra jazda na autostradzie wtedy pomaga)

Ewentualnie do sprawdzenia ciśnienie paliwa i działanie wtrysków

Powodzenia w poszukiwaniach.

statyczne w benzynie? i co one powiedzą na temat pracy sond,kiedy ECU adaptuje zmiany pod obciążeniem?

000? a co ten blok mówi o przepływce-o ile dobrze pamiętam to właśnie ta V6 jej nie posiada :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy do wymiany jak dla mnie, jedź do gazownika niech je sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy do wymiany jak dla mnie, jedź do gazownika niech je sprawdzi

Pierd..e, a co gazownik ma do tego :evil:

Z tego co pamiętam sondy stoją na bogatym i dokładnie to samo pokazuje analizator spalin....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam sondy stoją na bodatym i dokładnie to samo pokazuje analizator spalin....

a my tego nie wiemy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy lpg (jesli nie ma zadnych bledow) 561 to najczesciej zle wyregulowana mieszanka LPG, po kalibracji przewaznie znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie znam się zbyt na tych sprawach wiec pytam tutaj a nie śpię na kasie by wymieniać wszystko po kolei.

Błąd 00561 - Mixture Adaptation już się nie pokazuje ale spalanie dalej wysokie i doszło takie cudo 525 Sonda Lambda - G39

mateogda dobrze pamiętasz.

Wymiana obu sond ? Dziwne że nagle obie by padły. Może ten regulator biegu jałowego czy jak to się tam zwie choć pewnie vag by pokazał że coś nie tak. Dodam że przewody świece wymienione, przepustnica czysta a czasami nim tak telepie jak by na wszystkie świece nie palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy mozesz VAgiem sprawdzić - bedziesz wiedział która padła..

BTW - ja juz jeżdze z 00561 cały rok i nie mogę dojść co go powoduje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzebie kotleta

u mnie jest tak

odpale po nocy to na PB telepie go strasznie i slychac jak by na ktorys cylinder nie palil... 30 s zagrzeje sie przelaczy na lpg i pracuje rowno w miare

jak juz zagrzany to bez problemu

Vag-a dzisiaj podlaczalem 00561

W sumie zwiekszone spalanie ale bez fajerwerkow chociaz ciezka noge mam wiec ciezko wyczuc

swiece nowe, przewody boscha,

na mape jeszcze pojade do gazownika ale nie wiem :confused4::(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też 561 pokazuje na vagu i jak u kolegi arre telepie, szukam przyczyny i nic:( telepie jak zimny po około 5 minutach pracy chodzi normalnie, jakby coś ze ssaniem automatyczznym czy czym?? błąd jak skasuje na zimnym odpalonym silniku wszystko chodzi normalnie aż do ponownego odpalenia na zimnym silniku:( myślałem nad pompą że daje złe ciśnienie- ale to cały czas by dawała złe a nie tylko na zimnym silniku? przepływka lub przepustnica również dawałaby sie we znaki cały czas a nie tylko po odpaleniu? kopłuka, palec, świece, przewody dopiero co zmieniane sam już nie wiem może czujnik temperatury??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też 561 pokazuje na vagu i jak u kolegi arre telepie, szukam przyczyny i nic:( telepie jak zimny po około 5 minutach pracy chodzi normalnie, jakby coś ze ssaniem automatyczznym czy czym?? błąd jak skasuje na zimnym odpalonym silniku wszystko chodzi normalnie aż do ponownego odpalenia na zimnym silniku

I masz odpowiedź, lpg miesza w korektach.

Jeździsz na ubogiej (błąd 561), ecu wprowadza korekty na plus (ale nie może ingerować w sterownik lpg). I jak odpalasz to silnik jest zalewany, gdyż ecu nie wie że odpalasz na pb tylko korzysta z wypracowanych korekt. A jak kasujesz błędy to od razu zerujesz korekty i silnik dostaje lepszą mieszankę.

Dlatego jedź na regulację lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal borykam się z błędem 561 - nie daje się go skazować i na pb i lpg, pojeździłem na Pb i objawy nie ustępują, zrobiłem kilka logów :

statyczne pb

1%252C2%252C3%2520stat%2520pb.jpg

13%252C18%252C23%2520stat%2520pb.jpg

21%252C22%252C24%2520stat%2520pb.jpg

7%252C8%252C1%2520stat%2520pb.jpg

statyczne lpg

13%252C18%252C23%2520stat%2520lpg.jpg

22%252C23%252C24%2520stat%2520lpg.jpg

2%252C7%252C8%2520stat%2520lpg.jpg

dynamiczne pb

2%252C7%252C9%2520dyn%2520pb.jpg

22%252C23%252C24%2520dyn%2520pb.jpg

13%252C18%252C%252023%2520dyn%2520pb.jpg

dynamiczne lpg

2%252C7%252C8%2520lpg%2520dyn.jpg

22%252C24%252C1%2520dyn%2520lpg.jpg

13%252C18%252C23%2520dyn%2520lpg.jpg

i jeszcze odczyt niektórych parametrów z klimatronika

Wyświetlana wartości kodu.

1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 15.5

2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 0

3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 0

4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 128

5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód 146

6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) 60

7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109) 0

8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 60

10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury 58

27 Wartość kodu (Coding value) 40

30 Wersja programu 65

46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 6

47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC) 6

48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 139

51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC 98

55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 7

57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56) 0

58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89) 12

59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 7

60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 0

61 Wersja programu (ostatnia) 2

logi i odczyty z klimatronika robiłem na rozgrzanym silniku 90*, na dworzu około 4*, dynamiczne na 3 biegu,

sory jak coś źle zrobiłem ale pierwszy rraz robiłem logi, może ktoś luknie i podpowie czy coś jest nie tak,i ewentualnie co może powodować błąd silnika 561 i objawy szarpania na zimnym silniku-na ciepłym ewentualnie czasem sobie zafaluje ale to rzadko za to na zimnym nie da się jechać. za pomoc dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...