KICHOL Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 jak w temacie....że zawór jest w układzie odmy już wiem
krzysiekml Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 w środku jest membranka,jak działa nie wiem dmuchając w niego i z jednej i drugiej strony jest przelot,do czego służy ma się w nim skraplać woda i olej ogólnie cały syf z silnika a objawy to ja śmigałem bez tego ponad miesiąc i nic się nie działo,kupiłem nowy i żadnej różnicy,więc jak jest drożny to jest sprawny to z moich obserwacji.Pozdrawim.
KICHOL Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 To samo zaobserwowałem i dlatego wrzuciłem to na forum bo cholera do czegoś ten zawór służyć musi. Nazwa wskazuje że to ma coś zamykać i otwierać bo jeśli służyło by to do skraplania syfów to by się nazywał skraplacz albo inny odstojnik. Czekam dalej.
krzysiekml Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 zakładałem nowy bo w starym wylazła ta membrana i zatkała przelot a w nowym jak dmuchnąłem to był przelot w obie strony z tą różnicą ,że zatkanie jednego króćca(dolnego) i próbie dmuchnięcia w drugi to słychać było w nim jak coś tam pyka czy cyka, u mnie w zimę po wyjęciu go po dwóch dniach była w nim zawsze woda,tylko w 1.8t avj jest on w innym miejscu zamontowany 1.8t bex.
ew89cia Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 (edytowane) Z racji tego, że nie znalazłem odpowiedzi na to jak działa zawór regulacji ciśnienia w odmie (nr 06A129101A[D]) postanowiłem kupić nowy. Znalazłem nówkę firmy Hans pries (jest to oryginał tylko ze startymi numerami). Opiszę po krótce jak działa prawidłowo nowa część, może ktoś zaoszczędzi trochę kasy. Normalnie zawór ten jest przelotowy. Powietrze swobodnie przeplywa pomiędzy króćcem z literka F oraz K, oczywiście gdy nie jest czymś przytkany. Gdy zawór działa prawidłowo ciagnąc powietrze przez króciec boczny -wdech usta króciec (z literka K) przy mocniejszym wdechu membranka na sprezynce zasysa się i przytyka tą tuleje jakby od góry (tuleja jest stała, to jakby przedłużenie króćca dolnego F). To powoduje regulacje podciśnienia, powietrze jest zasysane tylko i wyłącznie przez otwór w tulei widoczny jak się patrzy przez króciec boczny - FOTO nr 2(powietrze zasysane jest ciężej niż normalnie, odczuwamy tak jak byśmy zasysali powietrze przez słomkę). Podsumowując w celu analizy czy nasz stary zawór działa czy nie należałoby dobrze go wyczyścić, wziąć wdech przez boczny króciec F i zobaczyć czy pojawia się opór. Dodam jeszcze , że przy wdechu w momencie gdy zadziała membranka , jak już odpuscimy wdychanie, słychać powietrze wydobywające się z przestrzeni pomiędzy deklem (tym od góry) a znajdująca się pod nim membrana. Po prostu membrana pracująca w środku musi mieć miejsce na zasysanie powietrza i wypuszczanie z przestrzeni pomiędzy górnym deklem a membranka. Powietrze to uchodzi małą kwadratowa dziurka 1,5mm x 1,5mm która jest na obrzeżu dekielka- patrząc od spodu zaworka dziurka jest po przeciwnej stronie bocznego krocca od spodu dekla tak jakby (widoczna na FOTO nr 1 oraz z bliska na FOTO nr 3). Jeśli ta dziurkę macie przytkaną to membranka też może nie działac prawidłowo, przez co regulacja ciśnienia też nie działa jak powinna. Edytowane 24 Lutego 2017 przez ew89cia 1
zaraza23 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Mogę dodać coś od siebie. Auto zaczęło mi się trząść i rezonować , nie paliło na wszystkie gary. Błędy wypadania zapłonow. Więc wymienilem wszystkie cewki wraz ze świecami i błąd był nadal ten sam a auto telepalo się niemiłosiernie. Przyczyną okazał się właśnie ten zawór. ...wystarczyło go zdjąć, włożyć paluch w rurę żeby ją zatkać i jak ręką odjął silniczek chodzi pięknie.
piotr827 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Opublikowano 28 Grudnia 2023 A jeśli ten grzybek jest cały zapocony olejem to już nadaje się do wyrzucenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się