Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Brak smarowania na wałek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Szanowni koledzy bardzo prosze o pomoc a mianowicie tydzien temu zapalila mi sie kotrolka od oleju i wiadomosc na FISie "sprawdz poziom oleju"

Poziom olleju jest prawidlowy , wspomne tylko ze pare dni wczesniej przed ta usterka zostal zrobiony serwis oleju i filtrow.

Wszystko objawia sie tak ze: po wprowadzeniu silnika na obroty 1800-2000 zapala sie ta kontrolka oleju , duza czerwona ikona na FISie kolejna rzecza jest , ze przy zapalonym silniku i odkreceniu korka wlewu oleju wogole nie chlapie olej ani kropla a wydaje mi sie , ze krzywki od walka rozrzadu powinny go rozrzucac :mysli: (w innej Audi olejem chlapie) nastepnie po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie wskazuje full a poinno byc duzo mniej do czasu kiedy to caly olej scieknie do miski.

Tak wiec stwierdzilismy z kumplem , ze padla pompa oleju , zamowilismy nowa w ASO i auto do mechanika i tu wlasnie pojawia sie problem :wallbash: owy mechanik twierdzi , ze z pompa oleju bylo wszystko wporzadku powodem braku smarowania jest "pekniete trzymanie walu" ?????????

Jednak ze owy mechanik wymienil pompe , poskladal wszystko do kupy i stwierdzil kolejno , ze sam uszkodzil uszczelniacz na wale od strony skrzyni biegow i musi na nowo rozebrac i wymienic ten uszczelniacz :wallbash:

Panowie bardzo prosze o pomoc bo nie wiem czy ostrzyc siekiere na tego pseudo mechanika :evil:.

Czy objawy jakie podalem sa wystarczajace do stwierdzenia , ze padla pompa ? (jescze jedno wspomne , ze przed ta usterka z olejem przez pare dni pod czas jazdy bylo slychac dziwny odglos od strony rozrzadu kiedy sie przyspieszalo bylo glosniej , tak jakby szuranie itp az w koncu zapalila sie kontrolka od oleju)

Czy to co mowi mi ten mechanik jest prawda , ze powodem braku smarowania moze byc pekniete trzymanie walu ? czy wogole jest mozliwe takie pekniecie trzymania walu ? jak tak to dlaczego wogole silnik krecil bez rzadnych problemow i wyciekow , nic nie wypadlo z mniski olejowej po jej wykreceniu , zaden kawalek metalu , opilki itp.

Bardzo prosze o wszelka pomoc i porady.

Serdecznie dziekuje :hi:

Opublikowano

Co to jest trzymanie wału :shocked:. Może chodzi o podporę wału. Raczej nie ma szans na jej pęknięcie.Przecież tam jest panewka wału. Napewno z taką awarią nie składałby silnika.Niech mechanik weźmie manometr mechaniczny wkręci go w miejsce czujnika ciśnienia oleju . Wtedy będziesz wiedział czy silnik ma smarowanie .

Opublikowano

Wedlug mnie:

Pompa oleju

Wgieta miska ze nie ciagnie smok/badz zapchany uszkodzony smok

Panewki

Opublikowano

Witam!

Dzieki za podpowiedzi , co do tego "trzymania walu" to temu wspanialem mechanikowi chyba chodzi o podpore , chyba bo nie umiem inaczej tego wyjasnic bo takie brednie co ten partacz gadal to sie w pale nie miesci.

Najpier panewka , pozniej pekniete "trzymanie walu" (h..j wie o co mu chodzi) , kolejnie uszkodzony uszczelniacz walu od strony skrzyni , ktory zekomo sam uszkodzil , nie mam pojecia jak to zrobil podczas wymiany pompy oleju.

Auto zlozone , odpalony silnik i !!!! walek chlapie olejem , widac to po odkreceniu korka wlewu oleju. Czujnik juz nie pokazuje zadnego braku cisnienia czy tez niskiego poziomu oleju a po zgaszeniu silnika trzeba odczekac troche zanim bedzie stan max oleju na bagnecie (wczesniej po zgaszeniu i sprawdzeniu poziomu oleju to caly czas byl stan max , nie wazne jak dlugo silnik pracowal) czyli wychodzi na to ze wymiana pompy pomogla , mechaniora trzeba poczestowac czyms ciezkim i niech wraca do skladania Fiata 126p :polew:

Jedyny problem jaki pozostal po owej naprawie to uciekajacy olej , jeszcze nie wiemy z kumplem gdzie i jak ?

Dopiero po odbiorze auta , dojechaniu do domu spostrzeglismy sie , ze olej ucieka i to intensywnie a po rozmowie z mechanikiem-partaczem dowiedzielismy sie , ze autko powinno stac jeszcze 3-4 godziny zeby silikon zastygnol , ktory gdzies nalozyl :wallbash: ale nie wiemy gdzie bo jakos sie nie chce pochwalic. Domniemamy , ze owy olej ucieka z pod miski , poprostu nie dal uszczelki tylko silikon i powiedzial nam o tym kiedy zgubilismy polowe oleju po drodze. Teraz czekamy na lawete i tego wspanialego mechanika , naprawde juz z kumplem wyszlismy z siebie i nie przebieralismy w slowach i Pan mechanik ma czas do wtorku aby usunac wszystko to co spartaczyl bo kumpel potrzebuje auto na wyprawe do Polski albo boje sie myslec do czego czlowiek moglby sie posunac :baseball: :bicz3: :vava:

Co do panewek to zgadzam sie , ze tez tak moze byc ale raczej nie przy przebiegu 180tys km , nie w tej klasie auta. Moja niunia ma najechane 400tys km i jest jedynie po wymianie szkalnek bo 3 z 8 byly wyklepane i dalej wszystko hula az milo a z tego co wyczytalem na forum to zdazyly sie przypadki wyjechanych panewek ale to tez byly auta duzo starsze roczniki 95-98r

Serdecznie dziekuje za podpowiedzi. :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...