byku241 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Witam Mam nadzieję że opisana sytuacja komuś kiedyś pomoże... Po rutynowym sprawdzeniu stanu oleju w zbiorniczku wspomagania odkryłem że zalany przez poprzedniego właściciela był czerwony, a powinien być zielony. Wymiana na Febi trwała koło 10 minut... i wtedy się zaczęło. Po odpaleniu samochodu pompa wyła jak oszalała i płyn w zbiorniczku buzował, a przed wymianą było ok. Wymieniłem wyjącą pompę na inną, używaną z allegro ponieważ myślałem że wyje ponieważ nie ma niezbędnej wydajności na zielonym oleju. Po wymianie pompy i odpowietrzeniu przez 10 minut było ok a później znowu zaczęło wyć. Wspomaganie cały czas działało prawidłowo aczkolwiek głośno. Myślałem o wymianie przewodu od pompy do przekładni ale nie znalazłem odpowiedniego na allegro a serwis ma cenę zaporową. Przyczyna okazała się prozaiczna - pomogła wymiana zbiorniczka oleju od wspomagania na nowy oryginał. Po wymianie i odpowietrzeniu cieszę się ciszą i prawidłową pracą wspomagania. Podobno po wymianie płynu z czerwonego na zielony potrafi zatkać się to sitko w zbiorniczku które ma za zadanie zapobiegać pienieniu się płynu i wtedy pompa zaciąga olej z powietrzem i wyje. Pozdrawiam
scuzz Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam Mam nadzieję że opisana sytuacja komuś kiedyś pomoże... Po rutynowym sprawdzeniu stanu oleju w zbiorniczku wspomagania odkryłem że zalany przez poprzedniego właściciela był czerwony, a powinien być zielony. Wymiana na Febi trwała koło 10 minut... i wtedy się zaczęło. Po odpaleniu samochodu pompa wyła jak oszalała i płyn w zbiorniczku buzował, a przed wymianą było ok. Wymieniłem wyjącą pompę na inną, używaną z allegro ponieważ myślałem że wyje ponieważ nie ma niezbędnej wydajności na zielonym oleju. Po wymianie pompy i odpowietrzeniu przez 10 minut było ok a później znowu zaczęło wyć. Wspomaganie cały czas działało prawidłowo aczkolwiek głośno. Myślałem o wymianie przewodu od pompy do przekładni ale nie znalazłem odpowiedniego na allegro a serwis ma cenę zaporową. Przyczyna okazała się prozaiczna - pomogła wymiana zbiorniczka oleju od wspomagania na nowy oryginał. Po wymianie i odpowietrzeniu cieszę się ciszą i prawidłową pracą wspomagania. Podobno po wymianie płynu z czerwonego na zielony potrafi zatkać się to sitko w zbiorniczku które ma za zadanie zapobiegać pienieniu się płynu i wtedy pompa zaciąga olej z powietrzem i wyje. Pozdrawiam Po wymianie płynu na jaki kolwiek należy krecić kierownicą prawo lewo do momentu aż płyn w zbiorniczku przestanie się pienić. Przy wymianie płynu dobrze też (dla samego siebie) wymontować i wypłukać zbiorniczek wyrównawczy płynu od wspomagania. Btw. Pompa nie ma możliwości zaciągnięcia powietrza, jeżeli płyn się pieni to znaczy że układ jest zapowietrzony.
gregson Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 też mi pompa wyła i nie była to wina zbiorniczka ani zapowietrzania się układu tylko samej pompy, a tak ogólnie to nie wiem dlaczego u niektórych osób odpowietrzanie trwa 10 min a nawet dłużej. Zbiorniczek jest wyżej niż maglownica i pompa wspomagania, zalewając zbiorniczek płynem zalewasz resztę można pokręcić kierą ale wydaje mi się to zbędne, układ ten się sam odpowietrza będzie łapał powietrze jak będzie mało płynu nieszczelna maglownica lub połączenia przewodów
michail55 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 mi tak buczy wlasnie wspomaganie ale tylko jak jest zimne czyli po chwili jak autem jezdze to przestaje co to moze byc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się