daro554 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Witam ponownie.Dziś Sprawdziłem u siebie w A4 świece żarowe.Tylko jedna grzeje,pozostałe trzy są spalone. Czy to może mieć wpływ na dymienie z rury wydechowej i gryzący zapach? Sprawdziłem (wzualnie) też EGR-zauważyłem że w środku jest sporo oleju,który z resztą wycieka spod tego zaworu. Może tu leży problem tego dymienia.?
czakus84 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 witam, co do świec to wydaje mi się że auto by nie równo chodziło ale czy będzie dymić ?? hmm wydaje mi się że nie co do egr to niektórzy go czyszczą i potem jeszcze jakiś czas chodzi, w razie "W" sprzedaje takie nowe EGR niemieckiego producenta WAHLER za 400pln[br]Dopisany: 06 Sierpień 2011, 13:09_________________________________________________jeszcze jedno, podpinałeś może vaga >??
daro554 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Podpinałem do vaga,i nie było żadnych błędów właśnie.A silnik pracuje równiutko i pali na dotyk.
Cristoforo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 w mojej a3 mam podobnie ale jak wymieniłem olej na Motul poprawa jest wymieniłem filtr paliwa poprawa jest świece w obecnej temp. nie maja zbytniego znaczenia może być EGR ale najlepiej pierburga kupić uszczelniacze na PD
czakus84 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 w tym przypadku nie warto przepłacać pierburga bo wahlera sprzedawałem już trzem klubowiczom i wszyscy są zadowoleni z tego produktu. a wracając do problemu to może właśnie kwestia jest w paliwie, a jak tam spalanie oleju ? może właśnie uszczelniacze zawarowe są do wymiany (aczkolwiek nie spotkałem się jeszcze aby ktoś w tym silniku musiał takowe wymieniać )
daro554 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Co do spalania oleju to jeszcze nie wiem,gdyż niedawno nabyłem samochód.Przy zakupie sprawdzałem pod komputerem wszystko co można było i żadnych błędów nie pokazał
LU_Angel Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Jaki kolor dymu z rury?? Czarny----> za duza dawka paliwa ( wtryski, pompa, filtr paliwa do sprawdzenia) Niebieski--> zjada ci olej ( zawory, i ogolnie glowica do roboty, lub tez olej stracił juz swoje właściwości wiec tez do wymiany ) Biały---> Botory ma walnietą uszczelkę pod głowicą ( wiadomo chyba co do roboty ) Jezeli chodzi ogólnie o dymienie z wydechu na biegu jałowym świece nie mają nic wspólnego ( one maja tylko jedno zadanie rozgrzac sie i odpalic ci batorego )
Cristoforo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 niebieski dym może oznaczać przytartą turbinę albo jej uszkodzone uszczelniacze
daro554 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Turbina jest suchutka.I gwiżdże elegancko.
Cristoforo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 to że jest sucha to jeszcze nic nie znaczy przy obciążeniu moze popuszczać ale to wszystko trzeba sprawdzić...
janjazda Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 ...ale to wszystko trzeba sprawdzić... a jak to sprawdzić? :gwizdanie: u mnie też sucho przy turbinie i luzów za bardzo nie ma, a przy max bucie puszcza lekki dymek, a i dość mocno świszczy na zimnym
daro554 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Dodam jeszcze że jak mu dość mocno przygazuje to zostawi ślad sadzy na ziemi.
czakus84 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 moje turbo też rano sobie pogwizduję jak skowronek :> aczkolwiek wszystkie przewody od turbo są względnie suche, oczywiście zawsze coś będzie oleju ale ogólnie jest suche i śmiga
koper84444 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Poranne gwizdanie turbo jest normalne. Większe dawki paliwa, większa ilość spalin, głośniejszy gwizd (również dym czarny). Świece żarowe w letnich temperaturach nie mają nic do rzeczy. Załączają się poniżej ok. 5 o C. Świece warto wymienić, szczególnie przed zimą, chociaż mój na pompie odpalał bez większego kręcenia przy -20 oC przy 3 spalonych świecach. Jeśli dymi Ci na ciepłym, to podłącz VAGa, zrób logi dynamiczne i będziemy dalej szukać.
daro554 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Zauważyłem jeszcze że dymi tylko na zimnym silniku,później już nie.
czakus84 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 no to troszkę musi byc zmęczone. u mnie czasem przydymi po odpaleniu rano jak w przed dzień dałem mu troszkę czadu a tak na codzień to niezauważalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się