sliszew Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Chcialbym sam wymienic pasek wielorowkowy i w zwiazku z tym czy do tego potrzebne sa jakies specjalne klucze oraz czy moze ktos juz to robił i podpowie co i jak? Sądze ze przod trzeba zrzucic i poluzowac napinacz ale jak?
lukaszr Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Przeważnie do wymiany paska musisz poluzować napinacz. Wcześniej jednak rozrysuj sobie jak pasek jest założony co byś się później nie zdziwił (nie zapamiętuj, bo możesz się później zdziwić). Bierzesz długi klucz, nakładasz na śrubę i luzujesz - przeważnie zgodnie z ruchem wskazówe zegara (najlepiej jakbyś zablokował sobie napinacz - przeważnie jest takie położenie, w którym wkładasz metalowy bolec i blokujesz go). Zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i luzujesz napinacz. I to cała filozofia - może być tylko problem z dostępem do tego, bo jest mało miejsca.
ironderek Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego. Zdjalem go bez problemu, ale za zadne skarby nie moglem zalozyc nowego. Odchylilem napinacz na maxa w lewo, przelozylem pasek przez wszystkie kola tak jak byl stary, ale za zadne skarby nie moglem go naciagnac na sprzegielko alternatora. Sprawdzalem dwa razy w sklepie czy mam odpowiedni pasek, ale wszystko sie zgadza. Stary jest juz wyciagniety i wchodzi bez problemu. Moze robie cos nie tak? Moze zalozyc najpierw na sprzegielko alternatora i probowac naciagac na kolo od pompy wspomagania. A tak przy okazji ta rolka prowadzaca na alternatorze(sprzegielko alternatora jesli sie nie myle) u mnie kreci sie swobodnie w obie strony z calym walkiem ktory idzie w srodku alternatora-to chyba niedobrze. Mam klucz do tego sprzegielka ale jak go zablokowac zeby to odkrecic? Czy musze sciagac caly alternator?
steve69 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego... ELSA podpowiada: Tyle teoria, a jak to przebiega w praktyce, to... -- Pozdrawiam. Sławek
burus2 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 ja też miałem problem z naciagnięciem paska u siebie w 1.9 ale u mnie okazał sie walnięty napinacz paska nie dawał sie cofnąć o tyle o ile powinien po wymianie na nowy elegancko wszystko pasowało bez wysiłku. a stary napinacz niedość ze sie nie cofał to jeszcze grzechotał przy potrząsaniu tak kulki w srodku latały.
ironderek Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 OK. Dzieki juz wszystko ok. Tak jak powiedzieliscie pasek zle sie ulozyl na kolach i dlatego nie chcial wejsc. Teraz juz wszysko ok. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
kwiatko Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego... ELSA podpowiada: Tyle teoria, a jak to przebiega w praktyce, to... -- Pozdrawiam. Sławek dobra rzecz
Gość tyger Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 co do sprzęgiełka alternatora to lepiej go sprawdz a jezeli jest cos z nim nie tak to wymień bo jak ci napinacz wygnie to koszty beda znacznie wieksze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się