Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wymiana paska wielorowkowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcialbym sam wymienic pasek wielorowkowy i w zwiazku z tym czy do tego potrzebne sa jakies specjalne klucze oraz czy moze ktos juz to robił i podpowie co i jak? Sądze ze przod trzeba zrzucic i poluzowac napinacz ale jak?

Opublikowano

Przeważnie do wymiany paska musisz poluzować napinacz.

Wcześniej jednak rozrysuj sobie jak pasek jest założony co byś się później nie zdziwił (nie zapamiętuj, bo możesz się później zdziwić).

Bierzesz długi klucz, nakładasz na śrubę i luzujesz - przeważnie zgodnie z ruchem wskazówe zegara (najlepiej jakbyś zablokował sobie napinacz - przeważnie jest takie położenie, w którym wkładasz metalowy bolec i blokujesz go).

Zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i luzujesz napinacz.

I to cała filozofia - może być tylko problem z dostępem do tego, bo jest mało miejsca.

Opublikowano

Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego. Zdjalem go bez problemu, ale za zadne skarby nie moglem zalozyc nowego. Odchylilem napinacz na maxa w lewo, przelozylem pasek przez wszystkie kola tak jak byl stary, ale za zadne skarby nie moglem go naciagnac na sprzegielko alternatora. Sprawdzalem dwa razy w sklepie czy mam odpowiedni pasek, ale wszystko sie zgadza. Stary jest juz wyciagniety i wchodzi bez problemu. Moze robie cos nie tak? Moze zalozyc najpierw na sprzegielko alternatora i probowac naciagac na kolo od pompy wspomagania. A tak przy okazji ta rolka prowadzaca na alternatorze(sprzegielko alternatora jesli sie nie myle) u mnie kreci sie swobodnie w obie strony z calym walkiem ktory idzie w srodku alternatora-to chyba niedobrze. Mam klucz do tego sprzegielka ale jak go zablokowac zeby to odkrecic? Czy musze sciagac caly alternator?

Opublikowano

Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego...

ELSA podpowiada:

pasekt.th.jpg

Tyle teoria, a jak to przebiega w praktyce, to... :co:

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

ja też miałem problem z naciagnięciem paska u siebie w 1.9 ale u mnie okazał sie walnięty napinacz paska :( nie dawał sie cofnąć o tyle o ile powinien po wymianie na nowy elegancko wszystko pasowało bez wysiłku. a stary napinacz niedość ze sie nie cofał to jeszcze grzechotał przy potrząsaniu tak kulki w srodku latały.

Opublikowano

OK. Dzieki juz wszystko ok. Tak jak powiedzieliscie pasek zle sie ulozyl na kolach i dlatego nie chcial wejsc. Teraz juz wszysko ok. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie poleglem dzisiaj przy wymianie paska wielorowkowego...

ELSA podpowiada:

pasekt.th.jpg

Tyle teoria, a jak to przebiega w praktyce, to... :co:

--

Pozdrawiam.

Sławek

dobra rzecz :good:

Opublikowano

co do sprzęgiełka alternatora to lepiej go sprawdz a jezeli jest cos z nim nie tak to wymień bo jak ci napinacz wygnie to koszty beda znacznie wieksze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...