Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1.8T nie pali na jeden cylinder na zimnym silniku


haras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po uruchomieniu silnika gdy jest zimny nie pali na jeden cylinder, jak silnik rozgrzeje się do 80 stopni wszystko działa prawidłowo. Sprawdzałem cewki zapłonowe - iskra jest, wtryskiwacz podaje paliwo - podmieniałem z innym wtryskiwaczem i do tego świeca mokra, sprawdzałem vagiem i nie pokazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna takiego zjawiska? Nie mam jak sprawdzić kompresji w cylindrach ale sądzę że to może być hydrauliczny popychacz zaworu? Tutaj podobny temat ale nie znalazłem odpowiedzi http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=156661.0;highlight=nie+pali+na+cylinder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłbym na początku bardziej podstawowe rzeczy. Sprawdź, czy olej spod uszczelki pokrywy nie podcieka ci pod świece - może ułatwiać przebicie, a jak się już nagrzeje to jakoś sobie radzi. W Nissanie 1.8T miałem odwrotny problem - po nagrzaniu odpadał jeden gar - winna okazała się cewka - po nagrzaniu musiała się robić jakaś przerwa i gar odpadał. Możesz spróbować zamienić je miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już podmiane cewek, świec i wtryskiwacza, oleju nie ma ani kropli. Ale dziwne jest też że tuż po pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju przez pierwsze 3 sekundy zanim obroty się nie ustabilizują działają wszystkie cylindry, więc może jednak problem z elektryką jest? Ale wziąłem inną świecę, włożyłem do cewki dotykając obudową świecy do silnika to iskra była, wtryskiwacz też na 100% działa... Już nie wiem jaka może być przyczyna takiego zachowania ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oryginalny moduł zapłonowy bosha to przy moich zniżkach to i tak koszt 170zł... A nie chce kasy w błoto wpakować jeśli okaże się że to nie to...[br]Dopisany: 07 Sierpień 2011, 21:57_________________________________________________

Miałem podobny problem , przyczyną był moduł zapłonowy :confused4:

Możesz opisać jak wyglądał Twój problem dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oryginalny moduł zapłonowy bosha to przy moich zniżkach to i tak koszt 170zł... A nie chce kasy w błoto wpakować jeśli okaże się że to nie to

Podmien sobie modul z kims kogo ogarniesz w Twojej okolicy, tez z 1,8T :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie była trochę inna sytuacja ale opisze ją :wink4:. A wiedz tak wsiadłem z rana do samochodu odpaliłem i coś dziwnie nim rzucało pomyślałem że może przestanie , ale nie przestało więc sprawdziłem pierw świece(okazały się sprawne) to podmieniłem cewki i też bez różnicy nie było iskry na 1 cylindrze. To zacząłem od sprawdzania kabli i wyszło że jest za małe napięcie na tym 1 cylindrze. Wiedz padło na moduł zapłonowy i właśnie na tym mniejszym wtyku na jednej blaszce było mniejsze napięcie. Po wymianie modułu wszystko wróciło do normy. :hi: Podmień może ten moduł i zobaczysz czy coś się zmieni , jak nie trzeba będzie szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na spota, napewno ktoś użyczy na chwile modułu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo przyczynom był moduł wzmocnienia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko gdzie teraz szukać? Ale to chyba jednak nie usterka mechaniczna bo na zimnym silniku, zanim obroty się ustabilizują pali na wszystkie gary, dopiero 2-3 sekundy po odpaleniu jeden nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja sprawdzona, na wszystkich cylindrach jest 13 barów, więc to nie jest usterka mechaniczna, wydaje mi się że może szwankować sterowanie wtryskiwaczem albo iskra pokazuje się w nieodpowiednim momencie, wstawiłem dzisiaj jeszcze 2 nowe czujniki temperatury cieczy(jeden na 4 przewody i jeden na 2) zero efektu...[br]Dopisany: 12 Sierpień 2011, 20:57_________________________________________________Byłem u elektronika samochodowego, do wymiany przepustnica na dzień dobry, okazuje się że kont wychylenia zapłonu mam na -16 gdzie powinno być najwięcej -3, elektronik powiedział żebym sprawdził czy rozrząd nie przeskoczył, sprawdziłem z mechanikiem, rozrząd jest w porządku, więc prawdopodobnie jakiś czujnik albo komputer, wydaje mi się że może to być wina czujnika spalania stukowego?[br]Dopisany: 21 Sierpień 2011, 22:51_________________________________________________Wszystko już wiadomo, wygięty zawór dolotowy na czwartym cylindrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...