ardian6 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam. Mam taki problem, że od pewnego czasu gdy jadę prędkością 90-110 i przejeżdżam po łatach na jezdni czy innych małych nierównościach to znosi mi auto raz na lewą stronę a raz na prawą stronę.Jest to bardzo gwałtowne prawie nie do opanowanie. Dodam, że mam zmienione na początku tego roku zawieszenie(całe).Koła zawsze wywarzane, zbieżność też sprawdzona.Opony mają około 3-4mm. Czy ktoś z was Pany wie co to może być??czy to może być wina opon?Co jeszcze mogę sprawdzić?? Pozdro Ps-Jeżeli jest wątek o tym problemie to proszę o nakierowanie bo nic nie znalazłem.
JarusKK Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Amo może i też ale posprawdzaj ciśnienie w kołach i oczywiście luzy początek roku był prawie 8 miesięcy temu także luz jakis może być na przednim zawieszeniu ale sprawdź też tylna belkę bo mogę się założyć ze nigdy tuleje nie były wymieniane
IDUAL Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Jeżeli wahacze nie stukają to ja obstawiam simerbloki na tylnym zawieszeniu.
kaczmar13 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 jedź na SKP i sprawdź amory, któryś z nich umarł i auto traci kontakt z jezdnią
Kimi Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 jedź na SKP i sprawdź amory, któryś z nich umarł i auto traci kontakt z jezdnią Potwierdzam, mi padły amory z tyłu i auto było nieprzewidywalne po wjechaniu na jakąkolwiek nierówność, tył latał jak chciał, skakał przy hamowaniu jak piłka, generalnie dramat :thumbdown: :thumbdown:
ardian6 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Kurcze. Dzięki za szybką reakcję. Ciśnienie na oponach co jakiś czas sprawdzam i ewentualne braki uzupełniam. A amory-nie przeszło mi to przez myśl.Patrze na auto stoi równo jedynie przy nacisku na nadkole nie wraca zaraz tylko się lekko bujnie ze 2 razy. Simerbloki co to takiego?? A tulei na tylnej belce rzeczywiście nie ruszałem.Można jakoś je sprawdzić?Czy to ciężko wymienić samemu? Zacznę chyba od amorów bo też nigdy nie ruszane.
Kimi Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 jedynie przy nacisku na nadkole nie wraca zaraz tylko się lekko bujnie ze 2 razy. No to już masz odpowiedź. Ale najlepiej potwierdzić na testerze do amortyzatorów.
ardian6 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Kurcze no to troszkę znów popłynę z kasą ale bezpieczeństwo przede wszystkim. Jeszcze sprawdzę na stacji diagnostycznej. Pozdro i dzięki za POMOC
Kimi Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Kurcze no to troszkę znów popłynę z kasą ale bezpieczeństwo przede wszystkim. Jeszcze sprawdzę na stacji diagnostycznej. Pozdro i dzięki za POMOC W sprawie części odezwij się do TOM77 , co do robocizny, nie wiem, jakie to są koszty, bo wymieniałem sam. Ja kupiłem SACHS SuperTouring w InterCarsie po 175 netto za sztukę.
ardian6 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 U Toma juz kupowalem wiec znam temat :> . Dziś jadąc do pracy(30km) zauważyłem ze mi znosi auto do środka jezdni.Zbieżność była sprawdzana kilka dni temu i wszystko w normie.Czy zużycie amortyzatorów ma wpływ na tor jazdy na równym?Co jeszcze jest odpowiedzialne warte sprawdzenia dotyczące prostej jazdy.Pan z diagnostyki powiedział,ze opony mogą mieć duży wpływ.Czy te tuleje na tylnej belce tez?
Kimi Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 U Toma juz kupowalem wiec znam temat :> . Dziś jadąc do pracy(30km) zauważyłem ze mi znosi auto do środka jezdni.Zbieżność była sprawdzana kilka dni temu i wszystko w normie.Czy zużycie amortyzatorów ma wpływ na tor jazdy na równym?Co jeszcze jest odpowiedzialne warte sprawdzenia dotyczące prostej jazdy.Pan z diagnostyki powiedział,ze opony mogą mieć duży wpływ.Czy te tuleje na tylnej belce tez? Generalnie każda niesprawność zawieszenia może powodować, że auto nie zachowuje prawidłowego toru jazdy. Według mnie powinieneś zacząć od wizyty w jakimś dobrym serwisie, który oceni zuzycie amortyzatorów, luzy w elementach metalowo-gumowych zawieszenia + wizyta w wulkanizacji w celu skontrolowania stanu opon i wyważenia kół. Wtedy będzie wiadomo, co jest przyczyną. BTW, przy luzach w zawieszeniu ustawienie zbieżności można o kant tyłka potłuc
ktym4 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 wymiana tuleji w tylnej belce powiem że nie jest łatwe , ponieważ demontaż starych jest trudny bo są wbite na siłę
Kimi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 wymiana tuleji w tylnej belce powiem że nie jest łatwe , ponieważ demontaż starych jest trudny bo są wbite na siłę Są do nich odpowiednie ściągacze. Poza tym nie są "wbite na siłę", tylko ciasno spasowane, bo to nie tuleja w belce ma pracować, tylko guma w tejże tulei.
mlodyy Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 dokładnie jak KIMI napisał, ogólnie jesli masz ściągacz to wymiana 2 tulei to max 1h
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się