Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Padnięty czujnik albo termostat


gzrybol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją niunia jadę dziś sobie z pracy i max temp na klimatroniku 73 stopnie na budzik mniej więcej tyle samo potem ta temp spadła na 65-66 co ciekawe to ze olej miał ciągle powyżej 80 stopni. termostat wymieniony w listopadzie na ori. Jak dojechałem do domu to sprawdziłem jak sie biedzie temp zachowywać na postoju i tak na klimatroniku bez zmian czyli 65 st a oleju rosła do prawie 100 st. Przy 2500 obr . Co może być przyczyna tego zjawiska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede oryginalny ale podepnij Vag i bedziesz mial odpowiedz co padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na problem w czujnikem. na wszelki wypadek podepnij sie pod VAG-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzewaj auto i sprawdzaj dolny przewód idący do chlodnicy, powinien być całkowicie zimny niemal do 90 st.C dokładnie 87st.C, Jeśli od dołu węża poczujesz wcześniej ciepło to temostat jest walnięty - co z tego że nowy, paragon w łapki i reklamować. Awaria czujnika mało prawdopodobna ale możesz go zdemontować i sprawdzić poprzez pomiar oporności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok tylko jak czujnik poakzuje pierdoły to niby jak mam wiedziec ze osiągnął 90. Pozatym dzis temp spadła na 57 i sie tak utrzymywała przez dobre 5 min na postoju a temp oleju ciągle ponad 80 st. Wydaje mi sie ze jak by termostat wczesniej otwierał obieg to olej niemiał by 80 st.[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 17:04 _________________________________________________pozatym auto łapie 90 st podczas jazdy ale póżniej cos ie chrzani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazuje pierdoły i przyjąc że to prawda to wąż dolny do chłodnicy będzie cały czas zimny - winny czujnik

Jak pokazuje pierdoły i przyjąć to za przekłamania to wąż dolny do chłodnicy będzie letni - winny termostat

Sprawdz rano przed odpaleniem grupę 007 w VAGu temp. powinny być do siebie bardzo zbliżone tzn do temp. otoczenia

Ale poważnie to rozglądaj sie za termostatem! bo obiawy raczej na niego wskazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez termostat nie wplywa na maly obieg czyli silink nagrzewnica. dlaczego mialoby niegrzac.

wszystko co kolega moze zrobic zeby wyeliminowac czujnik lub termostat zostalo napisane. wiec nie ma sensu powtrzac 50x tego samego chyba ze masz inny pomysl na diagnoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko niby ok

Nie mam czasu rano zeby grzebac w silniku ale jak miałem wczesniej padniety termostat to wogle nie łapał mi 90 st a olej zawsze był ponizej 80 a teraz na postoju temp oleju rosła do 100 przy 2500 obr a temp na budziku i klimatroniku była 65 znakiem tego ze termostat ttzyma dobże chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:doh1: :no4: o czym tu gdybac. sa dwie mozliwosci powiedzielismy z adadurem jakie sa opcje i co trzeba sprawdzic. skoro nie masz czasu, to po co wciaz bic piane?jeden ci powie termostat, a drugi czujnik. zrobisz glosowanie? i wymienisz natej podstawie? zdiagnozuj albo cos wymien i wtedy napisz.

olej przeciez smaruje a nie chlodzi ma swoja temperature pracy, ktora jest wypadkowa, temperatury plynu, el. silnika oraz obciazenia. moze jego wysoka temp moze wskazyc na wine czujnika i ja sie na tym opieralem sugerujac, ale adadur ma 100% racji. i moze byc winy temorstat.

adi dobrze ci przygadl ja bym z taka temperatura wogole nie jedzil.

BTW OT super ikonki :beer1: :th: EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Powiedzcie mi jeszce tylko gdzie ten czujnik siedzi moze wystarczy dziada przczyścic albo styki obczaic.

czujnik w ajm_ie masz (jak stoisz przodem do auta, silnika) to w tylnej części silnika po tej stronie co turbo, EGR itd. widać go nawet bez zdejmowania osłony.

n230306zs1.jpg

na rysunku-nr 1 to ten czujnik o który pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...