baszmak7 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 i tak i nie z tego co się zorientowałem BRD wytrzyma bezpiecznie 450NM,nieważne czy sachs czy LUK,
juby_p Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 i tak i nie z tego co się zorientowałem BRD wytrzyma bezpiecznie 450NM,nieważne czy sachs czy LUK, Zleży w jakim zakresie obrotów będzie te 450Nm i jak używasz sprzęgła
dejf Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 grejf - auto pokazane przez Evo (2 bary @ 2000rpm) jeździ na seryjnym sprzęgle ARL/ASZ, jest to Leon 4x4. Rozmawiałem z kierownikiem i w zimę się uślizgnie, ale w lato jest w porządku. Dwumas grzechocze przy gaszeniu bez wyciśniętego sprzęgła, ale nie wibruje podczas jazdy. Sam teraz jeżdżę ASZ na seryjnym sprzęgle, doładowanie 1.6 bara przy 2000-2100rpm, a 1.9 osiąga przy 2600-2700 i ciągnie praktycznie do końca. Wg mnie moje auto nie jest do strzelania ze sprzęgła i tego robić nie będę, dół jest dość mocny do codziennej jazdy i głaskania gazu, ogień jest od 2600-2800, puszcza przy tym lekkiego dymka więc AL są wydajne i N75 wysterowuje dobrze, więc EGT nie powinno być kosmiczne, dym się za autem nie ciągnie. Tuner 3 dni mapy obrabiał, aż doszliśmy wczoraj ostatecznej wersji na 99%. Jeżeli będzie problem ze sprzęgłem to jak dla mnie wybór jest jednoznaczny - Sachs Performance. Cena trochę powala, ale coś za coś. Jeździłem na wzmocnionym sprzęgle przez Radzika (na ponad 500Nm) i fajnie było ale nie wejdę już w to - jak dla mojej w miarę wysportowanej nogi za ciężko chodziło do codziennej jazdy.
baszmak7 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 czyli pan Grejf przesadził z tymi info o sprzęgłach
dejf Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Wszystko zależy jak moment jest rozłożony, żeby kosmicznych peaków nie było. N75 musi skutecznie regulować.
grejf Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 i tak i nie z tego co się zorientowałem BRD wytrzyma bezpiecznie 450NM,nieważne czy sachs czy LUK, piszę o przeróbce zestawu u Radziola. Sasch się rzeźbi ok, luk kiepsko. dejf doładowanie 1.6 bara przy 2000-2100rpm, a 1.9 osiąga przy 2600-2700 i ciągnie praktycznie do końca. Wg mnie moje auto nie jest do strzelania ze sprzęgła i tego robić nie będę, dół jest dość mocny do codziennej jazdy i głaskania gazu, ogień jest od 2600-2800, puszcza przy tym lekkiego dymka więc AL są wydajne i N75 wysterowuje dobrze, więc EGT nie powinno być kosmiczne, dym się za autem nie ciągnie... Ty masz b.ladnie rozpisane N75 z tego co piszesz :-) to nie 2bary od 2rpm. Do tego jeśli bym usłyszał "Dwumas grzechocze przy gaszeniu bez wyciśniętego sprzęgła, ale nie wibruje podczas jazdy" to bym się zaniepokoił dwumasy musowo nawet serie się zapala i gasi na wcisnietym sprzęgle to podstawa masła maślanego... ale to już pierwsze oznaki zrezanego dwumasa... Sachs Performance fakt lzej chodzi juby_p Zleży w jakim zakresie obrotów będzie te 450Nm i jak używasz sprzęgła o to właśnie się rozchodzi... baszmak7 czyli pan Grejf przesadził z tymi info o sprzęgłach Nie, dwumas nie wytrzyma 300Nm przy ~1,5rpm w eksploatacji, tu nie chodzi o maksymalny moment, tylko kiedy przebiega... a w leonie Evolution jest on <350Nm przy ~1,7rpm więc koniom dajmy szpryce, a jak zdechną kupi się nowe... koński soft i tyle. Oczywiście jeżeli ktoś się z tym liczy to spoko, lecz nie kalecząc sztuki postanowil bym zrobić ruch w stronę mocniejszego zestawu przeniesienia Nm. edit: post evolutiona Tak czy inaczej test sprzegla na jednomasie 630 nm i trzymie jak tonacy brzytwy . Przeprowadzam testy zamiennika sprzegla na fabryczny dwumas sachs z 1.9 / 2.0 tdi 240mm jestesmy na 560 nm i trzyma mimo ze dwumas jeczy jak opetany. co ciekawe dwumas tym bardziej warczy im mniejsze jest cisnienie doladowania, czyli czym wiecej dymu za autem, co sugeruje by walic zdrowym everboostem w seryjny dwumas dla jego zycia zdrowszego. samo sprzeglo z montazem ( nowe docisk tarcza i wysprzeglik) wychodzi 3kpln u mnie, wiec smialo mozna powiedziec ze wymyslilem alternatywny "polski" zestaw na SRE-Performance... więc w leonie jest 240mm
MAGIC87 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zalezy tez w jakim Aucie... im masa mniejsza tym wiecej Nm da rade pociagnac. jak bedziesz miał 1700 KG to mysle ze i 400 bedzie problemem na 240stce:wink:
baszmak7 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zalezy tez w jakim Aucie... im masa mniejsza tym wiecej Nm da rade pociagnac. jak bedziesz miał 1700 KG to mysle ze i 400 bedzie problemem na 240stce:wink:taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220ps i jadąc z towarem ważę ponad 2t i uślizgu nigdy nie było,WSZYSTKO zależne jest od tunera i kierownika auta---------- Post dopisany at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- podejrzewam ża jakiś gówniarz załatwiłby to sprzęgło w tydzień,strzały spod świateł dadzą radę wszystkiemu,należy być świadomym użytkownikiem auta z podniesioną mocą
domialex Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220ps na samym programie?
baszmak7 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220psna samym programie?troszkę więcej niż program MIN.turbo GTB1756VK
Cordii Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 GTB1756vk jest idealna do miasta i starcza do 230 KM,GTB2260vk bez wydajniejszych pompek i portingu czapki jest bezsensownie wkładać. Kolega Cordii poleca dobrze... PD FIRAD 1043, T gtb17 (b.ladnie zachowuje wlasciwości dołu, to tez zalezy od mapy i od tego oczym napiszę później). Sprzegło? od BRD? Żart? przekraczacie 400Nm (silniki wzdłóż niestety sa zdane, albo na Radzikowskiego z obróbką dociścku i naciągu organicznego i to także zstawy sasch'a [nie luk'a bo są problemy z rzeżbą] ale sasch trzyma do 500Nm). Motory w poprzek A3, Gofery, Seaciny od razu polecam jednomas !!!! Evolution pokazal filmik 2bara /2rpm to bierzcie z przymrużeniem oka, to tak koński soft że chlopaki do nagrania mogli sobie pozwolić i to na b.mocnym sprzęgle z jednomasem, dwumas nie przeniesie ~400Nm w granicy 1,8rpm za chiny ludowe... . program robi się wówczas b.plasko, bo 3 strzaly z zielonego i dwumas daje trzesienie ziemi, wiec wracajac do pkt. wyjscia gtb22 na serii PD, sprzeglach od BRD ^^ da na hamowni liczby, lecz te liczby po 4tyg pójdą w las... a nie wsadza sie gtb22 zeby osiągala 1,7bara / 2,4rpm kosztem oszędności osprzetu, do tego jest mniej wydolna "na kołach" jak PD FIRAD1043 + T ARL 1,55bara/2rpm + jednomas, lub mocniejszy docisk i okladziny w wersji dwumas gdy w peek'u jest nawet o 30ps mniej. Jak już ktoś wspomniał jeden lubi mocny dół, drugi dlugo a plasko... Błąd, lubić można lecz to wszystko jest uwarunkowane odpowiednim osprzętem tak aby strojenie sterownika wyszło z korzyścią dla jednego i drugiego, nie jest sztuką doładować bigT i usmolić wszystko z kwestią czasu, a takich u Nas mnoga nie samymi cyferkami auto jeździ i to poprawnie. Koszt moda sprzęgła (dwumasa) u Radzikowskiego sash'a ~500Nm 1,2t trzyma mocno... :-) Jeszcze jest pytanie na jakim biegu było auto hamowane. Z tego co wiem to Evolution ma bardzo długi odcinek prostej drogi, myle ze auto było mamowane na 5 biegu i wyszedł taki wynik NM oraz na filmiku 2bara/2rpm tez auto przyspieszało z 5 biegu zeby pobudzic turbine
MAGIC87 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zalezy tez w jakim Aucie... im masa mniejsza tym wiecej Nm da rade pociagnac. jak bedziesz miał 1700 KG to mysle ze i 400 bedzie problemem na 240stce:wink:taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220ps i jadąc z towarem ważę ponad 2t i uślizgu nigdy nie było,WSZYSTKO zależne jest od tunera i kierownika auta---------- Post dopisany at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- podejrzewam ża jakiś gówniarz załatwiłby to sprzęgło w tydzień,strzały spod świateł dadzą radę wszystkiemu,należy być świadomym użytkownikiem auta z podniesioną mocą mówie tu na przykladzie Ex auta dzo dza (390Nm).... sprawdzalismy ze jak jechalismy w 4 taliba. to 4 bieg i podłoga i sie slizgalo. jak jedzie sam wszystko jest Ok. tyle ze tam sprzegło ORI AWX. tak ze masa na 100% ma wplyw na przenoszenie Nm
baszmak7 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zalezy tez w jakim Aucie... im masa mniejsza tym wiecej Nm da rade pociagnac. jak bedziesz miał 1700 KG to mysle ze i 400 bedzie problemem na 240stce:wink:taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220ps i jadąc z towarem ważę ponad 2t i uślizgu nigdy nie było,WSZYSTKO zależne jest od tunera i kierownika auta---------- Post dopisany at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- podejrzewam ża jakiś gówniarz załatwiłby to sprzęgło w tydzień,strzały spod świateł dadzą radę wszystkiemu,należy być świadomym użytkownikiem auta z podniesioną mocą mówie tu na przykladzie Ex auta dzo dza (390Nm).... sprawdzalismy ze jak jechalismy w 4 taliba. to 4 bieg i podłoga i sie slizgalo. jak jedzie sam wszystko jest Ok. tyle ze tam sprzegło ORI AWX. tak ze masa na 100% ma wplyw na przenoszenie Nm a kto normalny daje gaz w podłoge??? i po co ?? nie można przyspieszać sukcesywnie???
grejf Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 GTB1756vk jest idealna do miasta i starcza do 230 KM,GTB2260vk bez wydajniejszych pompek i portingu czapki jest bezsensownie wkładać. Kolega Cordii poleca dobrze... PD FIRAD 1043, T gtb17 (b.ladnie zachowuje wlasciwości dołu, to tez zalezy od mapy i od tego oczym napiszę później). Sprzegło? od BRD? Żart? przekraczacie 400Nm (silniki wzdłóż niestety sa zdane, albo na Radzikowskiego z obróbką dociścku i naciągu organicznego i to także zstawy sasch'a [nie luk'a bo są problemy z rzeżbą] ale sasch trzyma do 500Nm). Motory w poprzek A3, Gofery, Seaciny od razu polecam jednomas !!!! Evolution pokazal filmik 2bara /2rpm to bierzcie z przymrużeniem oka, to tak koński soft że chlopaki do nagrania mogli sobie pozwolić i to na b.mocnym sprzęgle z jednomasem, dwumas nie przeniesie ~400Nm w granicy 1,8rpm za chiny ludowe... . program robi się wówczas b.plasko, bo 3 strzaly z zielonego i dwumas daje trzesienie ziemi, wiec wracajac do pkt. wyjscia gtb22 na serii PD, sprzeglach od BRD ^^ da na hamowni liczby, lecz te liczby po 4tyg pójdą w las... a nie wsadza sie gtb22 zeby osiągala 1,7bara / 2,4rpm kosztem oszędności osprzetu, do tego jest mniej wydolna "na kołach" jak PD FIRAD1043 + T ARL 1,55bara/2rpm + jednomas, lub mocniejszy docisk i okladziny w wersji dwumas gdy w peek'u jest nawet o 30ps mniej. Jak już ktoś wspomniał jeden lubi mocny dół, drugi dlugo a plasko... Błąd, lubić można lecz to wszystko jest uwarunkowane odpowiednim osprzętem tak aby strojenie sterownika wyszło z korzyścią dla jednego i drugiego, nie jest sztuką doładować bigT i usmolić wszystko z kwestią czasu, a takich u Nas mnoga nie samymi cyferkami auto jeździ i to poprawnie. Koszt moda sprzęgła (dwumasa) u Radzikowskiego sash'a ~500Nm 1,2t trzyma mocno... :-) Jeszcze jest pytanie na jakim biegu było auto hamowane. Z tego co wiem to Evolution ma bardzo długi odcinek prostej drogi, myle ze auto było mamowane na 5 biegu i wyszedł taki wynik NM oraz na filmiku 2bara/2rpm tez auto przyspieszało z 5 biegu zeby pobudzic turbine zgadza sie trafnie zauwazyles wiesz ocb... to wyobraz sobie jaki boost musi byc na 3jce od 1,5rpm Magick, nie pisze tu o liczbach Nm, tylko o duzych Nm przy niziutkich RPM. Moze byc ich sporo, ale ''dobre rozpisanie N75'' nie usmoli Ci sprzegla, ze swiatel kazde usmolisz, a tak a pro po to nie sprzeglo jest az tak istotne tylko kolo i obciazenie ruchu, pomiedzy dwumasem, a jednomasem. Wplyw na wynik ma rozpedzana masa wirujaca, ktora podczas wybiegu na hamowni np. jest odlaczona, z tym ze nie mozna powiedziec ze bedzie nizszy w dolnych partiach, bo moment bedzie tendencyjnie wiekszy w calym zakresie. efekt jazdy na jednomasie jest wrecz identyczny jak na lzejszej masie. auto mimo nie zmienienia mocy latwiej wstaje na ''zawolanie buta'', ale to wywolane jest mniejszymi stratami energi na masie wirujacej. Reasumujac lzej i szybciej wbije w plecy i odjedzie 160ps na jednomasie niz 175 na dwumasie - sprzeglo np.240.
MAGIC87 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zalezy tez w jakim Aucie... im masa mniejsza tym wiecej Nm da rade pociagnac. jak bedziesz miał 1700 KG to mysle ze i 400 bedzie problemem na 240stce:wink:taaa..ciekawe moja a4 B7 BRD avant ma dołożone 460Nm 220ps i jadąc z towarem ważę ponad 2t i uślizgu nigdy nie było,WSZYSTKO zależne jest od tunera i kierownika auta---------- Post dopisany at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- podejrzewam ża jakiś gówniarz załatwiłby to sprzęgło w tydzień,strzały spod świateł dadzą radę wszystkiemu,należy być świadomym użytkownikiem auta z podniesioną mocą mówie tu na przykladzie Ex auta dzo dza (390Nm).... sprawdzalismy ze jak jechalismy w 4 taliba. to 4 bieg i podłoga i sie slizgalo. jak jedzie sam wszystko jest Ok. tyle ze tam sprzegło ORI AWX. tak ze masa na 100% ma wplyw na przenoszenie Nm a kto normalny daje gaz w podłoge??? i po co ?? nie można przyspieszać sukcesywnie??? To najlepiej jezdzic seria.... bo po co robic 200 PS i 400 Nm zeby jezdzic na 1/3 gwizdka. dla forum i znajomych zeby sie pochwalic ze mam 400 Nm czy do tego zeby było czym wyprzedzic?
juby_p Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 zależy jak kto ma charakterystykę pedału gazu po wirusie;) a serio to jak muska gaz to niema doładowania wiec może mieć i 600Nm i nie będzie się ślizgać
dejf Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Według mnie lepiej jest przyspieszać sukcesywnie a nie klepac od 2200 na 5 w podłogę. Jeszcze zależy - tak jak mówi Piotrek - jak kto lubi mieć ustawioną charakterystykę akceleratora i jeżeli jest agresywniejsza to nie ma sensu dociskać nawet 3/4 od 2000, bo to i tak nic nie da - w tych obrotach nie ma dość gazów spalinowych, żeby napędzić sprężarkę. Chyba, że ktoś ma jakieś mega wydajne pompki...
baszmak7 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Według mnie lepiej jest przyspieszać sukcesywnie a nie klepac od 2200 na 5 w podłogę. Jeszcze zależy - tak jak mówi Piotrek - jak kto lubi mieć ustawioną charakterystykę akceleratora i jeżeli jest agresywniejsza to nie ma sensu dociskać nawet 3/4 od 2000, bo to i tak nic nie da - w tych obrotach nie ma dość gazów spalinowych, żeby napędzić sprężarkę. Chyba, że ktoś ma jakieś mega wydajne pompki...mądrego to i dobrze posłuchać,jak ktoś Zawsze przyspiesza z gazem w podłodze i przy wyprzedzaniu,pomijając sytuacje podbramkowe to gratulacje dla usera auta---totalny kretynizm
juby_p Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 mądrego to i dobrze posłuchać,jak ktoś Zawsze przyspiesza z gazem w podłodze i przy wyprzedzaniu,pomijając sytuacje podbramkowe to gratulacje dla usera auta---totalny kretynizm Hamulce masz seryjne w swoim B7?
baszmak7 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 mądrego to i dobrze posłuchać,jak ktoś Zawsze przyspiesza z gazem w podłodze i przy wyprzedzaniu,pomijając sytuacje podbramkowe to gratulacje dla usera auta---totalny kretynizm Hamulce masz seryjne w swoim B7? 320/288MM ale chciałbym twoje 345/300---------- Post dopisany at 11:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:41 ---------- panowie,orientuje się ktoś jaki jest koszt sprzęgła sachs performance do a4 b7 BRD bo nosi mnie o kolejne mody
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się