Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 TDI] żywotnosc, pytanie glownie do dlugodystansowcow


szczet

Rekomendowane odpowiedzi

A ja obecnie poruszam się Oplem Vectra B 2.0 16v + LPG i własnie zastanawiam się nad przeskokiem na Audi A4 lub A3. Generalnie moja Viki jest z rocznika '98 ma 163000 obecnie i choć jest zadbana, niebita itp, mechanik ostatnio pocieszył mnie, że za jakieś 10-20tys km silnik będzie wymagał sporego remontu. Wiem co powiecie, że LPG itp, na LPG zrobiłem 100000, faktycznie pewnie i dał ECOTECowi w kość, no ale nie zakładałem że fura ma mi do końca życia służyć. Przeglądając furki na które mógłbym sobie pozwolić względem Audi namierzam ukochany przez wielu silnik 1,9TDI zakuty w budę 1999-2000. Ale jak już wielu tu zauważyło tego typu bryki mają nalatane 180-250 tys km. No i tu nasuwa się kolosalne pytanie: jak wyjdę na takiej zamianie?

moj ojciec miał Vectre A2.0 OHC ... naklepał nia 300 tys km :exclaim: (silnik nie brał grama oleju) i dalej słuzy nowemu włscicielowi ...

za moja namowa papa przesiadł sie na A6 TDI i nie załuje ..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonnen_x, kolego wrażenia są naprawde bardzo dobre. Przejechalem autem juz 7000 km i z kazdym dniem podoba mi sie coraz bardziej. W miare jezdzenia wychodzi troche rzeczy ktore bede musial robic (glownie chodzi o zawieszenie) ale jak na ten przebieg i to ze auto ma 10 lat to jest naprawde super. Trzeba pamietac ze nie jest to nowy samochod. Wczesniej jezdzilem Skoda Felicia ktora byla mlodsza i miala duuuzo mniejszy przebiega mimo to musialem w nia ciagle wkladac duzo kasy. Do tego bardzo mnie zawiodla w najmniej odpowiednim momencie... Spalila sie... :rolleyes:

Teraz mam piekna, wygodna i szybka limuzyne. wymienie to co trzeba wymienic i jestem pewien ze auto bedzie jeszcze dluugo jezdzic.

Tu masz linka do mojego posta w ktorym opisuje moje autko:

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4366&postdays=0&postorder=asc&start=0

Kiedys slyszalem ze jak ktos wsiadzie do Audi to juz potem nie wsiadzie do zadnego innego.... Teraz to dopiero zrozumialem i wiesz co? Juz tylko :audi::wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spanky, no wiem, ale 8V oplówki były żywotniejsze. Mechanik mi powiedział, że ecotecy tak mają i finał - kończą się przy max 200K, co zdaje się potwierdzać. Jak pisałem autko dla mnie odsłużyło co miało odsłużyć i trzeba mu pomachać z oddali. W sumie reszta na medal, tylko nowe serduszko trzaby wszczepić.

szczet, no faktycznie, Felki do A4 wogóle przyrównać nie można. A możesz zdradzić chociaż na priVa ile Cię to wszystko wyniosło? u mnie proces przediadki potrwa pewnie z 3-4 miechy na spokojnie, obaczymy co się trafi, może trza będzie do helmutów jechać, nie wiem. Dopiero mam głowę tematem zatrutą od tygodnia niecałego. Kusi A3 i A4 jak pisałem w TDI 1.9, 2.5 raczej nie biorę pod uwagę...

[ Komentarz dodany przez: rob: 25-02-2007, 19:27 ]

proszę zapoznać się z REGULAMINEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się może z nią złego dziać że łyka powietrze?

No oczywiście wiem że turbinę nową za tyle się zapnie i spoX, tylko zastanawia mnei średni przebieg na czymś takim, u znajomka w a4 przy ok 300000 daje już znać o sobie, z tym że fury nie ma od nowości więc nie wiadomo jak kto jeździł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem co i jak szkodzi, ale dalej nie wiem jak może się do pompy dostawać (wybacz,jeśli to zbyt naiwne pytanie:-)

Nieszczelność w jej "dolocie" brak paliwa itp..

Ale to nie do tego temat :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zywotność TDI... Są mity i legendy ale znajdź 8-10 letniego diesla, który po 200 kkm przy 20 stopniach mrozu pali na dotyk :) To są naprawdę niesamowicie dopracowane i sprawdzone silniki.

I jeszcze coś znajdź budę do diesla, której plastiki wcale lub nieznacznie skrzypią przy tych 20 stopniach mrozu :) Latem to każde auto jest "ciche".

Pozdrawiam i życzę Audi, A4 oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:) taki przebieg i oleju też nie bierze, turbo chyba jest w porządku bo przyspiesza fajnie i mulasta nie jest. Jedyny problem to klima bo coś dmuchać zimnym nie chce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:)

jezeli sra ogniem tylko przez chwile to nie ma sie czym martwic ,natomiast jezeli wali sadza cały czas to juz bym sie tak nie cieszyl ..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:)

jezeli sra ogniem tylko przez chwile to nie ma sie czym martwic ,natomiast jezeli wali sadza cały czas to juz bym sie tak nie cieszyl ..... :twisted:

hmm no tak wali na czarno jak ostro przycisne, a tak podczas normalnej jazdy to nie, wiem bo raz jechalem za tatą i nie unosiły sie czarne chmury:) dym idzie przeważnie na zimnym silniku, a i temperatura silnika nie przekracza 75 stopni, możliwe jest że tak kopci przez niesprawny termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...