Ivo_14 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam! Swoje AEB 1.8T 98r. posiadam od jakiegoś czasu i w końcu postanowiłem zmienić cały rozrząd u znajomego mechanika(jest mechanikiem bardzo długo i robi całą masę aut w tym wiele z tym silnikiem co mam ja a przy okazji ma sklep i hurtownia dowozi mu potrzebne cześci w kilka chwil). Części do mojego auta miał wszystkie na miejscu bo wcześniej zamówił. Rozebraliśmy przód. Najpierw napinacz paska-wszedł bez problemów dedykowany pod ten silnik(ten który miałem zamontowany to jeszcze stara wersja bez otworu na zawiasie-porażka) Następnie rolka napinacza-co się okazuje już przy samym porównaniu średnica tej którą miałem w aucie byla mniejsza. A na dodatek nie jest kompatybilna z reduktor drgań który normalnie jest hydrauliczny w 1.8T i wygląda tak http://allegro.pl/ruville-napinacz-rozrzadu-paska-a4-a6-passat-1-8-i1749384556.html . U mnie jest natomiast taki http://allegro.pl/napinacz-paska-wieloklinowego-klinowego-vw-audi-i1727961690.html (jedyny na allegro) w hurtowni brak. Więc postanowiliśmy wymienić reduktor i wstawić dedykowany pod ten silnik i rolkę ale wtedy pasek rozrządu okazał się za krótki. W końcu porównujac zdjęcia z hurtowni znaleźlismy odpowiednia rolkę :> ale nie ma jej na stanie i bedzie dopiero w przyszlym tygodniu Po tej opowieści zadaję pytanie obeznanym w temacie: 1. Co to za wypust silnika, że nie wchodzą dedykowane cześci? 2. Czy wskazane jest wymienienie tego reduktora drgań skoro nie jest on hydrauliczny (w środku sprężyna)
KYLOMC Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 miałem to samo co ty tydzień auto było w warsztacie bo nie mogli znaleźć odpowiednich części ,dopiero zadzwonili do aso do wawy i tam zamówili ponoc napnacz kosztował 800zł ale pewnie mnie naciągnęli
pioteros Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 ja dopiero co wymienilem rozrzad, w AEBie byla zmiana rozradu pare lat po pierwszym wypuscie, na poczatku byl pasek na 152 zabki i napinacz starego typu, nowy pasek ma 153 zabki i ma chyba inna szerokosc, a napinacz jest hydrauliczny, rolka prowadzaca jest ta sama mi sprzedali wlasnie rozrzad starego typu, napinacz i pasek nie pasowal, musialem odeslac spowrotem a na miejscu w sklepie dobrali mi odpowiednie czesci, za napinacz zaplacilem 190zł
Ivo_14 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Odwiedziłem dziś wszystkie hurtownie w moim mieście i okolicach ( również byłem w niemieckim serwisie audi) iii!? LIPA!!! Nigdzie nie dostanę ani tej rolki ani reduktora drgań starego typu. O tym, że pasek starego typu ma o jeden ząbek mniej. Przyznam, że nie wiem ile mam ząbków w tym pasku który zakładałem ale przy nowym reduktorze i nowej rolce pasek nawet nie chciał wejść na rolkę(nie wiem czy ewentualnie ten jeden ząbek by to ratował). Czy może ktoś napisać czy po zmiane starych elementów na nowe, pasek ze 153 ząbkami powinien wejść normalnie?
marewel Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Stary typ paska napinacz i rolka zostały wycofane.Zakładasz wszystko nowego typu razem z paskiem 153 zęby.Jedyne co może nie pasować to rolka napinająca bo są 2 rodzaje na 2 wielkości odsadzenia.
Ivo_14 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Ok! I wszystko jasne. Po prostu pasek który dostarczyli z hurtowni miał 152 zęby ( choć kod paska taki sam jak nowego typu) a reszta cześci była nowszej generacji :> Nie przyszło mi to nawet do głowy. A z drugiej strony to, że do tej pory miałem rolkę i reduktor drgań starego typu jest przestrogą, że warto zawsze zaraz po zakupie wymienić wszystko to co powinno się wymieniać. Dzieki wielkie za pomoc! Pozdrawiam Forumowiczów!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się