Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Pstrykanie podczas pracy silnika


zbigok

Rekomendowane odpowiedzi

Po uruchomieniu silnika, ale nie od razu tylko po załączeniu jakiegoś przekaźnika, zaczyna coś pstrykać w okolicy alternatora. Po ok. 4 minutach przestaje. Dodam, że to tylko występuje po uruchomieniu "zimnego" silnika. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, mechanik powiedział, że to sprzęgiełko alternatora, ale sam tego jeszcze nie naprawiałem, więc 100% pewności nie mam :gwizdanie: Najlepiej, żeby ktoś z kolegów to potwierdził :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta mam to samo po kilu minutach ustaje myslalem ze to lozysko altka ale mechanior twierdzi ze to wlasnie to sprzegielko[br]Dopisany: 15 Sierpień 2011, 14:57_________________________________________________aha i dodam ze to sprzegielko wpada na zimnym silniku w takie dziwne wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik bez słuchania, też taką diagnozę przedstawił, ale nie jest pewny na 100%. Może wiecie koledzy. ile taka wymiana kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesiąc temu wymieniałem w 2.0 BLB. Sprzęgiełko INA- 140zl, jeśli chcesz wymieniac musisz wyciągnąć alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przodu nie trzeba rozbierać mały problem możesz mieć z śrubą tą długą u góry od alternatora, bo mało miejsca mi udało sie ja wyciągnać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz specjalnego klucza to udaj się do mechanika bo nie zdejmiesz rolki z alternatora, mnie skasował 10 zł za wymianę, musisz mieć coś takiego żeby wymienić samemu- http://images8.fotosik.pl/488/ad422be6a5afa869med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego popatrz dokładnie na zdjęcie kilka postów wyżej, to czarne to jest specjalna nasadka która wchodzi w sprzegiełko i w środek tej nasadki wchodzi torx, a tu masz sklep z tymi kluczami- http://www.toolmar.pl/pl/c/KLUCZE-DO-ALTERNATORA/13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze...

Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało :(

Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też.

I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze...

Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało :(

Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też.

I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc!

nie trzeba demontowac przodu. wystarczy sie pogimnastykowac. :naughty:

zwroc uwage na dobre zablokowanie napinacza w poz napiety. czasami w trakcie wyciagania blokada potrafi sie wypiac, jezeli napinacz stanie bokiem, pozostanie odsuwanie przodu. [br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 10:57_________________________________________________zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy.

na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny.

ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy.

na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny.

ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac.

Musashi, mistrzu mój :notworthy: Właśnie tak się dzieje, po włączeniu klimy cykanie ustaje, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik :) Proszę Cię, rozwiń swoją wypowiedź na ten temat...

Napisz, co trzeba wymienić, jak i gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy.

na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny.

ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac.

Musashi, mistrzu mój :notworthy: Właśnie tak się dzieje, po włączeniu klimy cykanie ustaje, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik :) Proszę Cię, rozwiń swoją wypowiedź na ten temat...

Napisz, co trzeba wymienić, jak i gdzie?

Przeczytaj to, wymien gumki i bedzie cisza ja miałem to samo u siebie

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0;highlight=gumki+w+kompresorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już miałem coś z tym zrobić, ale parę dni po moim ostatnim wpisie nagle wszystko ucichło. Czekam, aż znowu zacznie pstrykać...Mam nadzieję, że przy tym czekaniu, nie "wyskoczy coś" spod maski :whistling:.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 21:49_________________________________________________Ostatnio zaczęło jakoś dziwnie piszczeć, przy skręcaniu, podczas parkowania. Zajrzałem i wszystko wskazywało, że to napinacz paska wielorowkowego i pasek się ślizgał. Podczas wymiany napinacza wyszło jeszcze, że sprzęgiełko w alternatorze też do wymiany. To było to. :)

Dzięki, za wszystkie pomocne wpisy. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator można wyciągnąć samemu, potem zawieźć do mechanika i Ci przełoży samo sprzęgiełko za grosze...

Panowie, ja u siebie wymieniłem w końcu sprzęgiełko (115 zł firmy INA i 70 zł robocizna), ale okazuje się, że u mnie to nie to strzelało :(

Prawdopodobnie przyczyną strzelania jest napinacz paska, mechanik powiedział, że trzeba go wymienić i przy okazji pasek i rolkę też.

I tutaj mam pytanie do Was: czy bardzo trudno jest rozebrać przód auta? Jak sprawa wygląda z chłodnicami itd? Przód niestety trzeba rozebrać, żeby wymienić w/w elementy. Ma ktoś z Was może jakieś fotostory, ewentualnie jakieś rady...?? Z góry dzięki za pomoc!

nie trzeba demontowac przodu. wystarczy sie pogimnastykowac. :naughty:

zwroc uwage na dobre zablokowanie napinacza w poz napiety. czasami w trakcie wyciagania blokada potrafi sie wypiac, jezeli napinacz stanie bokiem, pozostanie odsuwanie przodu. [br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 10:57_________________________________________________zrodlem cykania moga byc rowniez zuzyte amortyzatory sprzegla kompresowa klimy.

na poczatku slychac je gdy silnik jest zimny.

ale tutaj latwo postawic diagnoze, po wlaczeniu klimy przestaje cykac.

Dokładnie tak jak pisze musashi. Ja myślałem, że to sprzęgiełko alternatora po wymianie dźwięk nie ustąpił dopiero wymiane 6 gumek w kompresorze klimy stukanie ustało. Sam wszystko robiłem, więc powinieneś dać radę. Problemy jakie mogą być zostały już opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...