Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Brak ogrzewania i nawiewu góra dół -klimatronik


Bączek

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdz najpierw kodami do klimatronika, a co do świec podgrzewających płyn to nie wiem jak jest w AFN'nie ale u mnie znajduja sie w krućcu za głowicą patrzac od przodu auta, włanczaja sie gdzy na klimatroniku naciśniesz ten przycisk w górnym lewym rogu klimatronika, taka ikona szyby z falkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie wiem ale te elektrody/świece dogrzewaja płyn i szybciej masz ciepłe na szybe co w zime jest bardzo przydatne, nawet chyba z tą funkcja załancza sie od razu klima do osuszania powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw kodami do klimatronika, a co do świec podgrzewających płyn to nie wiem jak jest w AFN'nie ale u mnie znajduja sie w krućcu za głowicą patrzac od przodu auta, włanczaja sie gdzy na klimatroniku naciśniesz ten przycisk w górnym lewym rogu klimatronika, taka ikona szyby z falkami

w AFNie jest tak samo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te kody i co dalej?

nie wkurzajcie sie ale audi mam dopiero 3 tygodnie :) i wszystko jest ok tylko martei mnie to ogrzewanie bo zima idzie i bedzie w autku bubu :)

a co do kodow to pod 1c jest 0 wiec chyba ok,

A moze cos z nagrzewnica?

ma ktos jakies pomysly co jeszcze mozna sprawdzic? jaka moze byc przyczyna ze raz mam cieplo a raz nie?

ps. zauwazylem jeszcze ze jak wylacze nadmuch tak na 5 min i pozniej dam srodkowe nawiewy i dmuchawke na 1 kreske to leci cieplejsze powietrze ale nie takie jak powinno byc ?

licze na Was bracia klubowicze :) bo zima tuz tuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arek_pn, moze nagrzewnica juz zamulona jest. Zobacz przewody przy aku, czy cieple czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz jest ok ale ciekawe jak dlugo? :mrgreen:

wlasciwie to nie wiem co pomoglo : ale otworzylem zbiornik wywrownawczy bylo leciutkie syczenie poznie nacisnalem pare razy weze od chlodnicy ale to juz na zamknietym zbiorniczku , druga rzecz to dla swietego spokoju zdemontowalem schowek i posprawdzalem silniczki, ciegna itd ale to bylo ok, nie wiem naprawde co tam sie moze zacinac, jak mi znow wysiadzie ciepelko to moze zabiore sie za przeplukanie nagrzewnicy

wydaje mi sie ze ktos to opisywal jak to robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworzylem zbiornik wywrownawczy bylo leciutkie syczenie

Zawsze w ukladzie powstaje cisnienie. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :biggrin:

A czy ten schemacik do Audi A4 90KM 95r. też dotyczy?? Mam problem z nawiewiem (działa ale tylko na przednią szybę, a te na twarz i boczne nie działają) :redface:

masz problem bo nie zapoznałes sie z regulaminem,nastepne posty beda kasowane

piotr1602

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z klima dwustrefowa w a4 2002 1.9tdi,lewa strona okgrzeje i chlodzi a prawa tylko dmucha zimnem.bez roznicy czy ustawie zimno czy cieplo po prawej stronie bez zmian. pomocy co to moze byc

[ Dodano: 15-02-2007, 22:39 ]

POMOZECIE :question:

Zapraszamy do działu Newbie celem przywitania się na forum.

[szogun0]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wieje bo pewnie zacięte są silniczki sterowania klapami od klimy/nawiewu.

Najlepiej podłączyć pod VAG. Jak nie masz to domowym sposobem.

Nie wiem jak wygląda to w Twoim aucie, ale w B5 widać te silniczki po odkręceniu schowka. Można je bez problemu wyjąć. Odkręcenie schowka, żeby sprawdzić jak to wygląda u Ciebie nie powinno być trudne.

Jak wyglądają te silniczki w B5 zobacz sobie na tym obrazku. (brak etki dlatego zgapiłem wcześniejszy obrazek)

http://upload4.postimage.org/1292262/photo_hosting.html

:arrowr: Może ktoś zapoda obrazek z nowszego modelu?? :rolleyes:

Po odkręceniu schowka i zlokalizowaniu schowków i silniczków niech ktoś steruje klimą i zobaczysz co powinno się ruszać a co się nie rusza.

Po wymontowaniu zaciętego silniczka da się go rozkręcić. W środku są 2 kółka zębate i właściwy silniczek. Zdarza się że te trybiki się blokują. Wystarczy przeczyścić i dać jakiejś wazeliny technicznej i będzie git.

Dodano

To jest schemat z modelu B6

d862caac952b996cm.jpg

Jest więcej silniczków. Przykręcane tylko jedną śrubką, i większość jest po stronie pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak skoro macie problemy z nawiwami to wyglada to tak:

skoro nie przelacza na nogi to silniczek odpowiedzialny za to znajduje sie po lewej stronie nad pedalem gazu (ciezko jest go wyciagnac i wlozyc ), jezeli macie problem z nawiewem na szybe to musicie sie dobrac do silniczka pod schowkiem po prawej stronie (sa tam dwa kolo siebie jeden jest na szybe a drugi na srodkowe kratki ) jest jeszcze jeden ale do niego sie nie dobieralem bo on dziala .

a sama naprawa silniczka jest prosta :

-po wyciagnieciu silniczka rokrecamy go i wyciagamy sam silniczek odpinamy przewody i to malenstwo na stol operacyjny(problem jest z komutatorem i szczoteczkami)nalezy odchylic dwie male blaszki aby sciagnac tylna czesc silniczka ale przed tym nalezy delikatnie sciagnac sprezynki trzymajace szczotki i wyciagnac szczotki ,scignac tyl silniczka i wyczyscic komutator ( naciecia takze) nasmarowac zlozyc i po robocie

:a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byl podobny problem, tylko z ta roznica ze nie dzialala zmiana temperatury po stronie pasazera.. VAG pokazywal blad silniczka V71 i V159. Po dobraniu sie do nich okazalo sie ze sa sprawne. Bledy powodowal sterownik umieszczony w panelu climatronica.. po jego wymianie (caly panel 100zl na allegro) wszystko wrocilo do normy:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam problem dosc dziwny poniewaz u mnie nie działa nawiew w ogole... silniczki sie przelaczaja bo to slychac ale powiewu powietrza czy to cieplego czy tez zimnego sie nie doczekałem... raz mialem sytuacje ze jak zamykalem maske to zaczelo dmuchac, ale jak wylaczylem silnik i pozniej opalilem to sie skonczylo.... raz pasazer trzepnal drzwiami i tez zaczelo dzialac.... ale od tamtej pory jezdze z gąbką w reku boniewaz szybki sa strasznie zaparowane... czy ktos mial podobny problem i wie jak sie z tym uporac?? bo chyba dziwne zeby wszystkie silniczki w tym samym momecie odmowili wspolpracy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem ale u mnie raz da sie przelaczyc na srodkowe kratki i boczne a raz nie i nie mam pojecia co moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja panowie mam podobny problem poniewaz nie moge zmienic nawiewu z przedniej szyby na jaki kolwiek inny a do tego jeszcze mimo ze ustawiam na klimatroniku jaka kolwiek temperature (moze nawet byc wlaczona klima i ustawiona temp LO) a i tak i tak w samochodzie grzeje ze az wysiedziec nie idzie :/ :thumbdown: podlaczylem samochod do vaga i wyswietlil mi nastepujace bledy

Address 08   -------------------------------------------------------

  Controller: 8D0 820 043 D 

  Component: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63

  Coding: 00000

  Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

      41-00 - Blocked or No Voltage

i teraz nie wiem czy odrazu wymienic panel wraz ze sterownikiem od klimatronika czy bawic sie w czysczenie silniczkow :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez napisane jak byk, że klapy zablokowane - brak zasilania. Info na ten temat mnóstwo na forum :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wszystko co juz bylo mozliwe na forum przeczytalem i wszystko wskazuje na te silniczki (zostaly przeczyszczone i w sumie efektu nie ma- pozostaje jeszcze sterownik klimatronika) no i z tego co pamietam i co czytalem to kazdy skarzy sie na nie mozliwosc przelaczenia roczaju nawiewu a nic nie wspominaja o temperaturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czytając te wszystkie tematy nie zastanowiłes się jaka jest zasada działania tego układu? Jeśli klapa od świeżego powietrza nie otworzy się lub nie zamknie to albo bedzie cały czas ciepłe lub zimne powietrze. Teraz zakumałeś o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad 1271 silnik sterowania klapy temperatury v68 (rocznik 95 silnik 1.8 ADR klimatronic) objawy brak cieplego powietrza leci tylko chlodne(cieplawe) odpowietrzylem i przewody sa cieple na vagu blad pokazlo 1271 a robi sie zimno chcialbym sie dobrac do tego silniczka gdzie dokladnie znajde go u siebie (za schowkiem?) i jezeli tak to ktory to silniczek moze ktos wskaze mi go na schemacie ktore tu sie przewijaly sorki jezeli temat sie powtarza wolabym sie upewnic zanim zaczne dzialac i wybebeszac z gory dziekuje za pomoc. chyba ze to mogla sie zablokowac sama klapka jakos wszystko w temaci mi pomoze nawet ceny takiego silniczka i gdzie zdobyc ostatecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...