Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Lusterko fotochromatyczne


ruks

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli rozumiem, że lusterko, które ja mam występuje tylko w B6 a to z przyciskiem jest z modelu B7? Czy obie wersje występowały w B6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że lusterko, które ja mam występuje tylko w B6 a to z przyciskiem jest z modelu B7? Czy obie wersje występowały w B6?

Lusterka z przyciskiem występowały w B6, to z linku jest do B7 bo ma inne mocowanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw poszukał i jeżeli jest, sprawdził tranzystor odpowiedzialny za zasilanie lustra.

Odgrzebuje wątek gdyż przestało się ściemniać jeszcze lewe lusterko zewnętrzne i zaczęło mnie to denerwować bo nie symetrycznie się patrzy :thumbdown:

Zerknąłem w ten wątek http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=73634.0 i pośiłkując się informacjami pomierzyłem kostkę nad lusterkiem. Okazało się że na PINie 4 pojawia się napięcie do około 1,5V jak zaświecę latarką w kierunku czujnika światła w lusterku wewnętrznym i ściemnia się wtedy lusterko prawe. Na PINie 5 brak jakiegokolwiek prądu (czyli to pewnie lusterko lewe, które przestało działać). PIN 6 to około 8V, które zanika gdy włączę lampkę w środku i lusterko (jedyne jeszcze działające prawe) wtedy się rozjaśnia.

Wnioski: zasilanie jakieś do lusterka jest bo działa czujnik i lusterko daje sygnał do prawego aby się ściemniło. Pasuje pewnie rozebrać obudowę lusterka i pomierzyć wewnątrz ale nie bardzo wiem gdzie tam ma być jakieś napięcie. Może ktoś poda wskazówki?

Foto płytki lustra: https://picasaweb.google.com/112996710837203671527/Misc#5647063612363576034

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem płytkę lusterka po jego rozebraniu i wydaję mi się że znalazłem powód dlaczego lewe lusterko się nie ściemnia. Jeden z oporników z jednej strony ma napięcie 0,6V z drugiej 0 a równoległuy do niego znajdujący się obok 0,6 i 1,2 (to pewnie prawe działające lusterko) Niestety problem pozostał z wewnętrznym. Z jednej strony do wkładu dochodzi 1,3 V a z drugiej jest 0, czy to może oznaczać wylany fotochrom? Dodam że lusterko ma jakąś zielonkawą barwę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem płytkę lusterka po jego rozebraniu i wydaję mi się że znalazłem powód dlaczego lewe lusterko się nie ściemnia. Jeden z oporników z jednej strony ma napięcie 0,6V z drugiej 0 a równoległuy do niego znajdujący się obok 0,6 i 1,2 (to pewnie prawe działające lusterko) Niestety problem pozostał z wewnętrznym. Z jednej strony do wkładu dochodzi 1,3 V a z drugiej jest 0, czy to może oznaczać wylany fotochrom? Dodam że lusterko ma jakąś zielonkawą barwę
Lusterka zewnętrzne to jeden obwód, obydwa zasilane są z pinu 4 i 5 lusterka wewnętrznego. Lusterka_zew_fotochr.jpg

Sprawdź przewody: fioletowy i fioletowy z białym paskiem gumowej osłonie między drzwiami a słupkiem może któryś jest przerwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne po co dwa piny do zasilania tego w takim razie :dontknow: Próbowałem znaleźć te przewody ale w gumowej osłonie nic z tego, owinięte izolacją, zdjąłem tapicerkę drzwi (łamiąc oczywiście 2 zaczepy, wrrr) i nie znalazłem takich kolorów wędrujących dalej. W którym miejscu byłby do nich najłatwiejszy dostęp? Zdejmować, rozbierać lusterko, szukać gdzieś w rejonie MCE? Po podłączeniu lusterka kolegi rzeczywiście okazało się że lewe nadal się nie ściemnia więc trop zapewne dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jakoś dałem radę dostać się do przewodów po zdjęciu gumowej osłonki, dlatego to zasugerowałem.

Jak zdejmowałeś tapicerkę drzwi, to trzeba było szukać przewodów w czarnej kostce 10 pin podłączanej do sterownika drzwi, pin nr. 7 i 8, ( po to podałem Ci schemat).

Od razu jest wtedy możliwość sprawdzenia ciągłości obwodu na całym odcinku, od sterownika aż do samego lusterka wewnętrznego. :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest temat z lustrem fotochrom to podepnę się i mam pytanie: mam od niedawna podłączone takie lustro i jak to wygląda z tym sciemnianiem się przy wrzuconym wsteku, czy to działa w nocy nawet jeżeli nic nie świeci w czujnik, jakoś do tej pory nie zaobserwowałem czy się ściemnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest temat z lustrem fotochrom to podepnę się i mam pytanie: mam od niedawna podłączone takie lustro i jak to wygląda z tym sciemnianiem się przy wrzuconym wsteku, czy to działa w nocy nawet jeżeli nic nie świeci w czujnik, jakoś do tej pory nie zaobserwowałem czy się ściemnia...

Lusterko po wrzuceniu wstecznego ( lub zapaleniu lampki ) ma się rozjaśniać, ściemnia się przy jeździe do przodu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest temat z lustrem fotochrom to podepnę się i mam pytanie: mam od niedawna podłączone takie lustro i jak to wygląda z tym sciemnianiem się przy wrzuconym wsteku, czy to działa w nocy nawet jeżeli nic nie świeci w czujnik, jakoś do tej pory nie zaobserwowałem czy się ściemnia...

Lusterko po wrzuceniu wstecznego ( lub zapaleniu lampki ) ma się rozjaśniać, ściemnia się przy jeździe do przodu :wink:

Może nie zauważam zmiany bo mam ciemne szybki z tyłu:naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmowałeś tapicerkę drzwi, to trzeba było szukać przewodów w czarnej kostce 10 pin podłączanej do sterownika drzwi, pin nr. 7 i 8, ( po to podałem Ci schemat).

Jakoś niezbyt dokładnie się schematowi przyjrzałem :facepalm: Ale co tam, zanim to naprawię (o ile wogóle) zostanę mistrzem w rozbieraniu tapicerki drzwi :wink: Tak więc pin 7 jest prąd, mnie więcej podobny jak wychodzący z lusterka pin 4. Pin 8 brak voltów (jak pin 5 lusterka). Jak zdjąć i rozłożyć lusterko zewnętrzne, pasuje chyba zerknąć czy do wkładu ten prąd dociera.

W dalszym ciągu nie qmam po co dwa przewody do zasilania lusterek zewnętzrznych skoro na jednym z nich z wewnętrznego wychodzi ciągle 0 V :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmowałeś tapicerkę drzwi, to trzeba było szukać przewodów w czarnej kostce 10 pin podłączanej do sterownika drzwi, pin nr. 7 i 8, ( po to podałem Ci schemat).

Jakoś niezbyt dokładnie się schematowi przyjrzałem :facepalm: Ale co tam, zanim to naprawię (o ile wogóle) zostanę mistrzem w rozbieraniu tapicerki drzwi :wink: Tak więc pin 7 jest prąd, mnie więcej podobny jak wychodzący z lusterka pin 4. Pin 8 brak voltów (jak pin 5 lusterka). Jak zdjąć i rozłożyć lusterko zewnętrzne, pasuje chyba zerknąć czy do wkładu ten prąd dociera.

W dalszym ciągu nie qmam po co dwa przewody do zasilania lusterek zewnętzrznych skoro na jednym z nich z wewnętrznego wychodzi ciągle 0 V :eusathink:

Widocznie inżynierowie mieli w tym swój cel :grin:.

Nie mierz napięć na przewodach, tylko sprawdź miernikiem ciągłość przewodów, od lusterka wewnętrznego do sterownika drzwi i ewentualnie to lusterka zewnętrznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie inżynierowie mieli w tym swój cel :grin:.

Chyba za bardzo dociekliwy jestem :decayed:

Nie mierz napięć na przewodach, tylko sprawdź miernikiem ciągłość przewodów, od lusterka wewnętrznego do sterownika drzwi i ewentualnie to lusterka zewnętrznego.

Mogłem się domyśleć :doh:

Wyniki:

Wkład po podpięciu na krótko = OK (gdyby padło to wywaliłbym w diabły cały ten fotochrom bo kupa z nim problemów)

Wtyczka modułu drzwi -> lusterko zewnętrzne = OK

Wtyczka modułu drzwi -> lusterko wewnętrzne = zwarcie (pin 4 lusterka ma połączenie z pin 7 i 8 wtyczki do sterownika, pin 5 lusterka brak połączenia)

W którym miejscu dokładnie znajdę (jak najszybciej się do niego dostać) 20-pinowy czarny konektor w słupku A (T20) lub pomarańczowy 17-pinowy (T17f)? Pasuje zerknąć w którym dokładnie miejscu może być problem zanim rozpruję całą wiązkę idącą do drzwi bo niełatwo ją stamtąd wydłubać)

Bardzo pomocny okazał się temat o demontażu lusterka bocznego: http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?125399-ALL-B6-Wymiana-lusterka-bocznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie inżynierowie mieli w tym swój cel :grin:.

Chyba za bardzo dociekliwy jestem :decayed:

Nie mierz napięć na przewodach, tylko sprawdź miernikiem ciągłość przewodów, od lusterka wewnętrznego do sterownika drzwi i ewentualnie to lusterka zewnętrznego.

Mogłem się domyśleć :doh:

Wyniki:

Wkład po podpięciu na krótko = OK (gdyby padło to wywaliłbym w diabły cały ten fotochrom bo kupa z nim problemów)

Wtyczka modułu drzwi -> lusterko zewnętrzne = OK

Wtyczka modułu drzwi -> lusterko wewnętrzne = zwarcie (pin 4 lusterka ma połączenie z pin 7 i 8 wtyczki do sterownika, pin 5 lusterka brak połączenia)

W którym miejscu dokładnie znajdę (jak najszybciej się do niego dostać) 20-pinowy czarny konektor w słupku A (T20) lub pomarańczowy 17-pinowy (T17f)? Pasuje zerknąć w którym dokładnie miejscu może być problem zanim rozpruję całą wiązkę idącą do drzwi bo niełatwo ją stamtąd wydłubać)

Bardzo pomocny okazał się temat o demontażu lusterka bocznego: http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?125399-ALL-B6-Wymiana-lusterka-bocznego

Czarne złącze 20-pinowe jest w słupku drzwi pod gumową osłonką znajdziesz wtykę, gniazdo siedzi w słupku i dostaniesz się do niego po zdjęciu schowka kierowcy, podnóżka i bocznego plastiku. Za tym plastikiem znajdziesz pomarańczowe złącze 17-pinowe, z niego rozchodzą się przewody do lusterek zewnętrznych.

Ja bym zaczął od kabelków w gumowej osłonce.:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od kabelków w gumowej osłonce.:whistling:

Masz kolego 100% racji, znalazłem :decayed:

Myślałem że od środka auta będzie ją łatwiej odpiąć ale się myliłem :facepalm:

Jedno pytanko jeszcze tylko, jakbyś miał schemat tej wtyczki w drzwiach (black, 20 pin) bo reanimując inne przewody (pęknięta izolacja) nie wiem czy nie poplątałem kolejności pinów. Czy 10 to zielono-czarny a 9-ka zielono- hmm-popielaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od kabelków w gumowej osłonce.

:whistling:

Masz kolego 100% racji, znalazłem :decayed:

Myślałem że od środka auta będzie ją łatwiej odpiąć ale się myliłem :facepalm:

Jedno pytanko jeszcze tylko, jakbyś miał schemat tej wtyczki w drzwiach (black, 20 pin) bo reanimując inne przewody (pęknięta izolacja) nie wiem czy nie poplątałem kolejności pinów. Czy 10 to zielono-czarny a 9-ka zielono- hmm-popielaty?

Podaj jaki masz rocznik auta, bo w B6 od 2002r. wprowadzili zmiany w rozmieszczeniu pinów w czarnym złączu 20-pinowym :smiley:

_____________________

Zielony z czarnym paskiem pin nr. 10 - pamięć fotela i lusterek

Zielony z fioletowym paskiem pin nr. 9 - System Homelink - nadajnik otwierania bramy/garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz rocznik auta, bo w B6 od 2002r. wprowadzili zmiany w rozmieszczeniu pinów w czarnym złączu 20-pinowym :smiley:

2002, wg VIN rok modelowy 2003

Zielony z czarnym paskiem pin nr. 10 - pamięć fotela i lusterek

Zielony z fioletowym paskiem pin nr. 9 - System Homelink - nadajnik otwierania bramy/garażu

Hmm... chyba właśnie o te kolorki chodziło, sprawdzę później w aucie, chociaż dziwne bo nie mam ani pamięci fotela, ani Homelink :eusathink:

---------- Post dopisany 16-04-2012 at 07:49 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2012 at 07:21 ----------

Polutowane, poskładane i narazie wszystko działa :decayed: Dzięki kolego za pomoc!! :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz rocznik auta, bo w B6 od 2002r. wprowadzili zmiany w rozmieszczeniu pinów w czarnym złączu 20-pinowym :smiley:

2002, wg VIN rok modelowy 2003

Zielony z czarnym paskiem pin nr. 10 - pamięć fotela i lusterek

Zielony z fioletowym paskiem pin nr. 9 - System Homelink - nadajnik otwierania bramy/garażu

Hmm... chyba właśnie o te kolorki chodziło, sprawdzę później w aucie, chociaż dziwne bo nie mam ani pamięci fotela, ani Homelink :eusathink:

---------- Post dopisany 16-04-2012 at 07:49 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2012 at 07:21 ----------

Polutowane, poskładane i narazie wszystko działa :decayed: Dzięki kolego za pomoc!! :thumbup1:

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie podłączenia tych lusterek bo ze schematu nie za bardzo kumam.

Rozumiem że z lusterka fotochromatycznego wychodzi + do zasilania zewnętrznego fotochromu a drugi kabel podłączam pod masę samochodu ?

Reasumując, sterowanie zewnętrznych fotochromów z lusterka wewnętrznego jest po plusie ? :/

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ----------

Już wiem w czym u mnie tkwi problem - jeden kanał do zewnętrznego fotochromu nie działa ;/ czy mogę podwiąć dwa fotochromy do jednego kanału z lusterka ?

---------- Post dopisany at 14:52 ---------- Poprzedni post napisany at 14:28 ----------

U mnie właśnie jest tak:

"W dalszym ciągu nie qmam po co dwa przewody do zasilania lusterek zewnętzrznych skoro na jednym z nich z wewnętrznego wychodzi ciągle 0 V"

Z kostki lusterka wewnętrznego fotochromatycznego na pinie 5 jest napięcie 0,9 -1,2 volt w zależności od stopnia przyciemnienia a na pinie 4 nie ma nic ;/

Czy przypadkiem nie jest to masa do zewnętrznych lusterek fotochromatycznych, a obydwa fotochromy podłącza się pod pin 5 ? Nie widzę sensu podłączania zewnętrznych fotochromów osobno ...

---------- Post dopisany at 14:52 ---------- Poprzedni post napisany at 14:52 ----------

U mnie właśnie jest tak:

"W dalszym ciągu nie qmam po co dwa przewody do zasilania lusterek zewnętzrznych skoro na jednym z nich z wewnętrznego wychodzi ciągle 0 V"

Z kostki lusterka wewnętrznego fotochromatycznego na pinie 5 jest napięcie 0,9 -1,2 volt w zależności od stopnia przyciemnienia a na pinie 4 nie ma nic ;/

Czy przypadkiem nie jest to masa do zewnętrznych lusterek fotochromatycznych, a obydwa fotochromy podłącza się pod pin 5 ? Nie widzę sensu podłączania zewnętrznych fotochromów osobno ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież zewnętrzne fotochromy podłączone są właśnie równolegle do pinu 4 i 5 lusterka wewnętrznego. Wyraźnie to widać na schemacie.

Po co zaprzątać sobie głowę czy pin 4 to masa, czy też nie.

Jaki to problem podłączyć dwa kabelki do lusterka wewn. zamiast jednego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...