jac0205 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Witam. W skrzyni manualnej 6-biegowej jest czasem problem z wrzuceniem 2 biegu. Nie ma różnicy czy redukuję z wyższego czy odwrotnie. Czy w tych skrzyniach jest jakiś element, który może się z czasem mocno wyrobić ? Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć chodzi mi o elementy, które są np. w automatach - jakaś harmonijka (czy coś podobnego) o ile dobrze pamiętam z pewnych postów. Przebieg 240 000 km. Poza tym skrzynie pracuje normalnie, biegi wchodzą dobrze, lekko tylko ta "2".
majkel_majki Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Synchronizator się kończy, ktoś za mocno tą skrzynią kiedyś szarpał przy "sportowej" jeździe bo przy tym przebiegu zazwyczaj się takie rzeczy jeszcze nie dzieją.
Daimos Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 zacznij od sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni, przebieg udokumentowany?
jac0205 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Przebiegu nie sprawdzałem niestety w serwisie. Auto bez książki serwisowej. Napiszę może więcej info. Z tym biegiem to jest dokładnie tak, że przy próbie jego wrzucenia pociągając wajchę max w lewo (do siebie) wyczuwalne jest "coś" co właśnie blokuje. I tu problem ma moja żona - nie jest obeznana z autem na tyle, żeby wyczuć dobrze skrzynię. Nauczyli, że trzeba na maksa do siebie i do tyłu to tak jeździ. Natomiast jeżeli bieg wrzuca się z wyczuciem tzn. wie się jak tą wajchą dokładnie ruszyć to wszystko jest ok. I ja nie mam z tym problemów. Sorki jeśli zagmatwałem trochę a tak to mniej więcej wygląda. Muszę coś z tym zrobić bo jak długo można być kierowcą w weekendy...
majkel_majki Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 W takim wypadku jak opisujesz obstawiałbym raczej mechanizm wybierania biegów, trzeba to dokładnie obejrzeć czy gdzieś nie ma luzów.
jac0205 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Czy to się wiąże z wymontowaniem skrzyni ? Czy można to sprawdzić samemu ? Zdejmowałem plastikową osłonę wraz z mieszkiem przy lewarku ale nie wiem czy zdejmując dalszą osłonę (przykręcaną z góry na 2 śruby) nie uszkodzę czegoś.
majkel_majki Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Skrzyni nie musisz wyciągać, trzeba obejrzeć cięgła pod samochodem, ich przeguby i przegub kulowy pod lewarkiem, do niego jest dostęp z kabiny po zdjęciu mieszka z lewarka.
jac0205 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 O właśnie, po zdjęciu mieszka mam plastikową kulę z zabezpieczeniem chyba - plastikowy pierścień. Z zewnątrz wygląda normalnie tzn. brak śladów uszkodzenia. Czy ten pierścień zdjąć (jak) i tam zobaczyć ? [br]Dopisany: Sierpień 24, 2011, 02:16:50 _________________________________________________Po oględzinach widać, że jest wyrobiony plastikowy element kulisty. Czy wybierak (ale bez cięgien) od skrzyni 5 biegowej podejdzie ? Ewentualnie gdzie można ten plastik dostać najlepiej z koszem, w którym siedzi i gumowymi uszczelkami ? Może jakiś nr katalogowy ?
michcio1985 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 niestety skrzynie 6cio biegowe w audi mają ten feler haczenia biegów,jest to wina samej skrzyni.u mnie np.3bieg lekko haczy ponoć jest to częsty problem.
jac0205 Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 Tylko, że jak pisałem wyżej to haczenie wygląda mi bardzie na wyrobiony jakiś element ewentualnie jakiś luz, bo mnie osobiście się to nie zdażyło ale moja żona jest ekspertem od tego . Po otwarciu pokrywy wybieraka zobaczyłem sporą ilość "zeskrobanego" plastiku z głowiczki kulowej. Nabyłem już nową w ASO 39 zł. Ale mam jeszcze jedno pytanie: czy element zaznaczony na zdjęciu na czerwono powinien podczas przełączania biegów pozostać nieruchowo czy raczej powinien przesuwać się po prowadnicach (zazn. na zielono) ? Zdjęcia przedstawiają co prawda skrzynię "5" ale w "6" wygląda to tak samo. [br]Dopisany: Wrzesień 01, 2011, 12:27:22 _________________________________________________Byłby jakiś właściciel quattro tak uprzejmy i zerknął u siebie w skrzynię ? Wystarczy zdjąć w kabinie pokrywę z mieszkiem. Pociągnąć z przodu do góry i wszystko widać.[br]Dopisany: Wrzesień 06, 2011, 09:09:26 _________________________________________________Poradziłem sobie już ze skrzynią. Nie wiem na jak długo ale ważne, że za darmo i działa. Odwróciłem po prostu koszyk, w którym osadzona jest głowica kulowa oraz dodatkowo ścisnąłem go drutem po obwodzie tak aby troszkę mocniej obejmował głowice. I wszystko działa, nic nie haczy biegi wchodzą perfekcyjnie. Więc raczej ta skrzynia tak nie ma jak sugerował michcio1985 . Problemem jest wyrobiony koszyk, który niestety do najtańszych nie należy - ok. 250 w ASO.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się