Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wentylator chłodnicy - temperatura załączenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanko, ponieważ od niedawna jestem posiadaczem A4-ki, chciałbym się dowiedzieć, czy to możliwe aby w mim samochodzie był tylko jeden wentylator, tylko od klimatyzacji. Jest w ogóle możliwe coś takiego, że nie mam drugiego wentylatora od chłodnicy. W miejscu gdzie on powinien być znajdują się takie ażurowe klapki unoszone pędem powietrza podczas jazdy samochodu. Problem w tym, że obserwując temp silnika na VAG-u w czasie gdy klima nie pracuje ( nie pracuje też wentylator klimatyzacji ) auto zaczyna się przegrzewać - temperatura silnika dochodzi nawet do 102 St.C i nic się nie dzieje - wentylator się nie załącza. Czy to normalne bo wydaje mi się, że przy takiej temp. powinien już pracować na 2 biegu. Po włączeniu klimy włącza się wentylator i temp silnika spada do normalnej tem pracy.

Proszę o radę.

Dzięki

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

napewno masz duzy wentylator na chlodnicy ktory jest na wisko, kreci sie w zaleznosci od obciazenia i temp., ale powinien chodzic caly czas, obok powinienes miec drugi maly elektryczny, choc ponoc byly wersje tylko z 1 wentylatorem, ktory włącza się po odpaleniu klimy, w tych temp, jak np. wczoraj w miescie ( przy asfalcie pokazywalo 36 st. :naughty: )u mnie chodzil praktycznie non stop na 2 biegu,

w kazdym badz razie nigdy nie zaobserwowalem bhy temp wyszla ponad 90 st, sprawdz wentylator bo przegrzejesz silnik.

btw. w bmw 740i F01, silnik noPB 3.0i TS 330 KM temp. robocza silnika to 120 st C :)

Opublikowano

Wentylator jest na pewno tylko jeden elektryczny od klimy, nie ma innego. Temperaturę 102 stopnie obserwowałem tylko Vag-iem, wskaźnik praktycznie bez zmian na 90 stopni. pytanie co w momencie kiedy wyłączę klimę. Nie widzę nigdzie czujnika na chłodnicy który byłby odpowiedzialny za włączenie nawet tego wentylatora od klimy. Wie może ktoś przy jakiej dokładnie temp silnika obserwowanej na Vag-u powinien załączyć się wentylator i na który bieg??

Opublikowano

sa wersje z jednym wentylatorem tylko elektrycznym.

byc moze jest uszkodzony czujnik temperatury G62.

sprawdz VAG-iem temp w sterowniku Instruments.

Opublikowano

Czujnik temperatury wymieniony jakieś kilka tygodni temu na nowy zielony z serwisu - stary był czarny i wywalał błąd. Wczoraj wymieniłem termostat ponieważ silnik nie trzymał temperatury, teraz jest ok tylko co z wentylatorem. Czy za jego włączenie jest odpowiedzialny jeszcze jakiś inny czujnik czy tylko G62?? Temperatura w instruments jak i w enginie mniej więcej taka sama - różnica może kilku dziesiątych stopnia.

Wentylator jest tylko jeden duży elektryczny.

Opublikowano

w AJM-ach byl czujnik G83,

w AVF-ach steruje tylko ECU, na podstawie pomiarow G62 oraz sterownika klimy.

tak jak napisalem sprawdz temp odczytywana w grupie Instruments.

Opublikowano

Wentylator jest tylko jeden duży elektryczny.

jak u mnie i problemów od 4 lat nie widzę... a jeździło się po niezłych upałach po europie... sprawdź co piszą :wink4:

Opublikowano

Bo ten wentylator mimo, że jest jeden spokojnie daje radę (jest duży i wystarczająco wydajny). W momencie kiedy działa klima wentylator pracuje cały czas i temperatura silnika utrzymuje się w granicach 90 stopni. Problem zaczyna się po wyłączeniu klimy(wentylator przestaje pracować), obserwowałem temperaturę na Vag-u i potrafiła dojść do 102 stopni a to już chyba nie jest normalne zjawisko. Pytanie przy jakiej temperaturze powinien się w ogóle załączyć??

Opublikowano

skoro wentylator dziala, a jest sterowany tym samym obwodem wykonawczym ECU powinno byc wszystko prawidlowo. o ile dobrze pamietam wentylator zostaje zalaczony przy 110C

102C to wciaz ponizej zakresu bezpieczenstwa stad wentylator nie jest zalaczany.

w sumie ewentualnego problemu raczej bym szukal w termostacie, lub nieoryginalnej chlodnicy.

Opublikowano

Ok. Dzięki za odpowiedź. Termostat i czujnik temperatury jest nowy. Czyli co, mogę spróbować go mocniej dogrzać i zobaczyć czy zadziała czy lepiej nie ryzykować? GRazny czy mógłbyś sprawdzić przy jakiej temp załącza się u Ciebie. Dzięki jeszcze raz

Opublikowano

witam,

wczoraj mialem wymieniany termostat - zamontowany zostal z temp zalaczania 92C.

dzisiaj testowalem na podstawie wskazan na desce oraz na vagu w grupie 17 /instruments/.

jak to dziala:

silnik sie nagrzewa do 96-97C wg vag (na desce 90), wtedy otwiera sie termostat i trzyma ta temperature caly czas jak jezdzilem po miescie. po godzinie sie zatrzymalem i zostawilem na wolnych obrotach. temp na vagu dochodzila do 107C kiedy sie zalaczal wentylator (jeden, nie ma wiecej) na pierwszy bieg, nieslyszalny praktycznie i wylaczal jak temp spadla do 105C. w tym czasie na desce caly czas bylo 90C, czyli znak ze temp w normie.

pozdrawiam

Opublikowano

lukas12p dzięki za info i konkretną odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 29.08.2011 o 08:01, Musashi napisał:

w AVF-ach steruje tylko ECU, na podstawie pomiarow G62 oraz sterownika klimy.

 

Dnia 29.08.2011 o 21:01, Musashi napisał:

skoro wentylator dziala, a jest sterowany tym samym obwodem wykonawczym ECU powinno byc wszystko prawidlowo. o ile dobrze pamietam wentylator zostaje zalaczony przy 110C

Sorki że odgrzewam kotleta, ale chciał bym się dowiedzieć, czy w przypadku awx/avf z końcówki produkcji (brak wiskozy)- te temperatury załączenia będą takie same? Wiesz może? :)

Edytowane przez misiek95

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...