Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Silnik BRB czyli z DPF a kopci!!!


miczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już zgłupiałem, przeglądając forum dowiedziałem sie, ze moje audi silnik BRB z 2007 musi mieć DPF

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=62216.0;highlight=brb

Natomiast jak w temacie auto kopci i to dosyć mocno co jakby wyklucza posiadanie filtra DPF(o czym bylem przekonany)

Autko kupiłem w Belgii(z pewnego źródła), z roczną gwarancja i z tego co się orientuje a siedziałem tam 3 lata mało prawdopodobne jest aby w Belgii wycieli filtr.Czy możliwe jest aby auto kopciło z filtrem DPF( komputer nie sygnalizuje zadnych błędów) czy mozliwe jest konfiguracja ze silnik BRB jednak nie jest wyposażony w DPF

Dzięki za ewentualną pomoc w rozgryzieniu tego zjawiska

PS.Dane na profilu sa mojego syna mamy jedno konto,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego przeczytaj mój wątek o Q7 6.0tdi też kopciła mająć DPF, dopiero naprawa pomogła :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z oznaczeń mój silnik też jest BRB przy ostatnim postoju na kanale byłem pozytywnie zaskoczony że nie mam DPF-a i nie wygląda że coś tam było usuwane tak więc sprawdź fizycznie czy to dziadostwo siedzi w twoim aucie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możliwe jest , ze filtr jest niesprawny a mimo to nie wywala żadnych błędów

Fakt trochę dużo pali przy ostrożnej jeździe 90 na godzinę w trasie nie udało mi sie zejść ze średnim poniżej 5,7 l. na autostradzie przy 140 6,5 l. I ma takie cykliczne okresy ze silnik pracuje miękko i stosunkowo cicho potem kultura pracy jak stary ropniak potem znowu oki i tak co jakies 500 - 1000 km. czy może mieć to związek z niesprawnością dpf-u?

I czy wyczuwalne niewielkie wibracje całej budy przy przechodzeniu zakresu obrotów w przedziale od 1700 do 1900

szczególnie na 4 i 5 biegu i nasilające się wraz z rozgrzaniem silnika(mam wrazenie ze na dlugich trasach są mocniejsze) maga miec związek z niesprawnym DPF-em

Zresztą niedługo wybieram sie z autem do Rogala to coś się wyjaśni ale podpowiedzi w miedzy czasie wskazane:)

PS. dlaczego nie ma prefixu B7 BRB ? czy to tak niszowe silniki są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A własnie norma spalin Euro 4 to już z DPF czy dopiero od euro 5, pamiętam, ze w belgijskim dowodzie rejestracyjnym miałem euro 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, czyli nadzieja jest :) ze moje auto nie ma dpf-u, sprawdzę jeszcze w kodzie wyposażenia no i przy okazji wizyty u Rogala.

A tak przy okazji to dziwne ze jeden BRB ma dpf a drugi może nie mieć, robi sie kaszana, na przykład przy wymianie oleju w ASO czy u mechanika, dają pewnie olej ze specyfikacją na PDF bo nie zagłębiają sie to czy dany egzemplarz ma czy nie ma filtr dpf co chyba nie jest obojetne dla silnika:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kopci na czarno to byc moze masz dziure w dolocie. zloguj grupe 011 w czasie jazdy i sprawdz czy cisnienie zadane jest identyczne jak zmierzone.

objawy ktore opisujesz moga swiadczyc ze dpf-a posiadasz, a okresy twardej pracy to momenty regeneracji dpf kiedy ma byc dotryskiem dopalana sadza w dpf.

dpf-a widac po prawej (pasazera) stronie silnika, jest przykrecony do wydechowej strony turbiny, w silnikach bez DPF w tym miejscu jest katalizator.

od katalizatora rozni sie tym ze widac wkrecony w niego czujnik temperatury oraz sonda lambda.

dodatkowo tak jak antonio napisal widac w komorze silnika komparator cisnien.tak jak na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trzeba sprawdzić dokładnie w tamtym miejscu co podał antonio.

Byłem w zeszłym tygodniu u mechanika (pracuje w serwisie Audi) i pokazał mi w tamtym miejscu dwie niepodłączone do niczego wtyczki. Powiedział że moje BRB z Holandii nie ma i nie miała DPFa, a tylko jest przygotowana do montażu takiego modułu.

Mam w kodach wyposażenia 7GN = Koncepcja spalin eu4 i przygotowanie do filtra cząstek stałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszyskie podpowiedzi i uwagi :)

Wygląda na to , ze nie mam dpf :) jak pisal lennox mam przewody ale brak tego modułu czyli silniki BRB ale bez DPF

Mimo to parę problemów pozostało

Ale napisze o wszystkim jak sie z tym uporam

Jeszcze raz dzieki

Jestem pod wrażeniem wiedzy i chęci pomocy klubowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdzieś wcześniej pisałem, że mam DPF i mi troche z rurek śmierdzi, a wczroraj zmieniałem olej i od spodu ujrzałem takie coś

zdj_cie_1.jpg zdj_cie_2.jpg zdj_cie_3.jpg

Czy to oznacza, że ktoś już zrobił za mnie robotę?

sprawdz VAGiem czy wyłączony jest w ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...