Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zawieszenie gwintowane - wymiana sprężyn


sliwkaxx

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę na gwincie FK Automative G36(niebieskie sprężyny), autko przejechało na nich 70k i zauważyłem że tylne amorki ciekną więc postanowiłem je wymienić, mam na oku MTS-y, Raceland, Ta-technik lub FK. Słyszałem trochę opinii że przy niektórych z tych zawieszeń tył jest bardziej miękki niż przód, zastanawiam się czy wymiana sprężyn z starego zawieszenia które jest(było) lepszej jakości i być może twardsze(tego nie wiem)niż podane wyżej zmieniło by charakterystykę zawieszenia, czy w ogóle jest to wykonalne,czy podejdą pod nowy gwint i który wybrać do takiej operacji? Proszę o opinie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem że jak nie przymierzy się to nie będzie wiadomo, bardziej chodzi mi o to czy moje sprężyny będą twardsze od tych podanych przez mnie dodam że zestawy są około ceny 1200zł, czyli niższa klasa. Mam dokładnie takie zawieszenie

http://img855.imageshack.us/img855/8228/img7410i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FK nie jest jakas tam super firma a po tylu kilometrach sprezyny juz stracily swoje parametry. co nowe to nowe. Druga sprawa to nie pasowac moze sprezyna na nakretki. Na Twoim miejscu bym dolozyl i kupil gwint KW bo z tych co zaproponowales wszystkie maja podobne parametry i zywotnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze KW to porządna firma jeśli chodzi o zawieszenie, ale z tego co patrzyłem FK ma też w swojej ofercie zawieszenia które oscylują w cenach KW więc raczej wykonanie jest też do zaakceptowania :) Też sobie to przemyślałem i chyba trzeba będzie poświęcić więcej kaski na zawias :( i w sumie w tej cenie można wybrać coś porządnego Weiteck,AP,KW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wymienić cały zawias tak? Nie kombinuj z przekładaniem sprężyn, przeważnie inne nie chcą pasować lub trzeba dorabiać coś w stylu ori mocować co by sprężyna pewnie siedziała, to się opłaca w przypadku jak amorki są ok, a sprężyny już podziękowały. Co prawda z Twojego gwintu FK sprężyny przełożysz do innego gwintu, bo tu nie ma dużych różnic. Polecam coś porządnego (KW, KONI) tylko w większości są dość sztywne jak na nasze drogi, tył bym zostawił w spokoju, nie kombinował, mi w sumie w garażu leży KW inox do ośki i jest dosć sztywne, ale to nie przez sprężyny, bo sprawdzałem jak to jeździ z ori springami i było jeszcze sztywniej, oczywiście można kombinować, ale chyba producent wie co robi kompletując zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście :) sam mam KONI z regulacją, choć regulujemy tylko odbicie ,jest 10 obrotów od średnio twardego do betonu, teraz mam ustawione na 2 i jest ok, wiadomo wszystko zależy jakie drogi mamy w okolicy, to wtedy możemy sobie pozwolić na więcej, ale np. przy feldze 17 jest już za twardo, ale to już wina naszych dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnym gwincie też możemy regulować twardość :> Im wyżej auto,tym sprężyna jest ściśnięta bardziej automatycznie jest twardszy,ale to są minimalne różnice :P

ps2snake czemu żałujesz ta-technik-ów? Jest to co mówiłem, że tył siedzi miękko? czy jednak jakość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps2snake czemu żałujesz ta-technik-ów? Jest to co mówiłem, że tył siedzi miękko? czy jednak jakość?

To miekko i jakosc pozostawia wiele do zyczenia. U mnie wytrzymal 10tys i tyl juz leje :) u kolegi w pasku b5 zas przod sie zlal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...