Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pompowtryskiwacze > po zmianie pompki


zbojna

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam ten temat i zastanawiam się, czego jeszcze oczekujesz?

Może chcesz potwierdzenia od prezydenta RP? :wink4:

Przecież masz napisane, że pompka do wymiany to ta, która jest na "-".

Skoro wtrysk leje to tym samym komputer musi zdjąć z niego dawkę.

Skoro inny ma korekcje na "+" to tylko dlatego, że musi dorównać temu co leje.

Jeśli nie to możesz posłuchać mechanika, a zakończy się tym,że będziesz przekłądał pompki tak długo, aż z motoru zdemontujesz tą lejącą, czyt."-"

Proste chcialem sie tylko upewnic w moich przekonaniach.

Temat mozna zamknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mozna zamknac

Wcale, nie! :decayed:

Czekamy na relację zadowolonego użytkownika po wymianie pompki i ewentualnie log013 dla potomnych :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zostala zmieniona 1 pompka, efekt nie jest zbyt zadawalajcy, log ponizej:

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_66501.html

Dawka paliwa wzrosla, ale ta pompka ma caly czas +2,99. Na poczatku chyba nie chciala sie wzbudzis bo chodzil tak jakby na 3 pompkach, w gr 18 ta pompka miala caly czas 6... Dopiero jak przejechalem sie wzbudzila sie i wskoczylo 0. Ale korekcja nadal caly czas + 2,99, tak jak w logu. Nie wiem czy reklamowac ja? Czy jeszcze troche sie przejechac i sprawdzic?

Korekcje ladniej wygladaly na starej pompce, ale dawka w grupie 1 teraz ladniej wyglada...Kosztowala mnie ta pompka 400 zl, prosze doradzcie cos.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szmelc albo nieprawidłowo założona.

A co moglo byc zle zalozone? Ustawiona na 225 stopni, mozna jeszcze sprawdzic na 180, ale to duzej roznicy raczej nie da...To ze na poczatku po odpaleniu przez jakies 15 - 20 min chodzil jakby tylko na 3 strych pompkach ma znaczenie? Zastala sie? Moze sie jeszcza rozrusza? Czy od razu reklamowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy jest założona tak, że wszystko jest szczelne i czy gniazdo w głowicy jest OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy jest założona tak, że wszystko jest szczelne i czy gniazdo w głowicy jest OK?

Gniazdo powinno byc ok, pompka wchodzila w miare sztywno, gdyby gniazdo w glowicy bylo wyrobione, to na starej pompce razczej by nie mial wartosci srednio "-2,1", jedyne co to uszczelniania byly przelozone z starej pomki (z miesiac moze dwa temu byly przekladane miejscami i wtedy na wszystkich pompkach byly zmieniane), poza tym gdyby bylo nie szczelnie to grupa 18 by czegos nie wykazala?

W grupie 18 sa same 0... i dlaczego na poprzedniej pompce dawka w gr 1 byla na granicy 3 a na tej 5? Czyzby ta nowa jednak leje a ta stara jest czyms przypchana? Czy tez na odwrot i narazie jezdzic? Moze sie ustabilizuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja elsa 3,7 podaje 180 stopni, bledu zadnego nie ma, wiazka powinna byc ok. Zastanawiam sie nad wsadzeniem starej pompki...a ta reklamowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wam kiepsko te elsy podają regulację PD.

Starsza podaje 225 a nowsza 180...wiec jak je ustawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem obie wartości w niedawnej przeszłości. To nie ma wpływu na korekcje, a raczej na reakcję pedału gazu.

Tak wynika z moich obserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawilem na 180, nieduzo to dalo, log po odpaleniu na zimnym silniku:

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_66533.html

W dolnej czesci logu momentami przytrzymywalem go na lekkich obrotach, korekcja na tej nieszczesnej pompce przechodzila z +2,8 na -1,2. Jeszcze sie wyrobi, czy poprostu ona caly czas leje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona nie leje, tylko ECU musi dolać więcej. Gdyby lała to by zdejmowała (-).

Wg mnie jest coś skopane, bo korekcje, czy przy dodawaniu gazu, czy na wolnych obrotach nie powinny się tak zmieniać.

Należałoby wyciągnąć tą pompkę i sprawdzić uszczelnienia, jak również sprawdzić, czy ma takie same numery, jak twoje pozostałe.

Jeśli puszczałoby jakieś uszczelnienie, może być tak, że ECU będzie dolewał, gdyż część paliwa ucieka gdzieś bokiem.

Przy dodawaniu gazu zwiększasz ciśnienie podawane z vacum pompy i tym samym korekcja maleje, bo "lewy" ubytek nie puszcza bokiem tyle paliwa.

Powiem jeszcze raz - wymontuj pompkę, wymień uszczelniacze i podkładkę. Starannie zamontuj i musi chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia na 100% sa te same, wymontuje ja jeszcze raz ale juz po swietach...Dzieki

[br]Dopisany: 22 Grudzień 2011, 19:41_________________________________________________Jednak nie wytrzymalem, wymontowalem sprawdzilem uszczelnienia byly ok, nie poprzecierane, nie zawiniete, ta na samym dole pod pokladka wygladala troszke podejrzanie, podmienilem ja na ta z starego pompowtryskiwacza, zamontowalem, ustawilem na 180, niestety jest identycznie:

Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_66563.html

Grupy: 001,013,018 - http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_66564.html

Przedtem na pierwszej pompce wartosc juz spadala do 2,5, teraz stoi rowno na 2,99...

Jezeli twoja sugestia odnosnie uszczelnien jest prawdziwa zobaczymy czy bedzie sie obnizal lub podnosil stan oleju, do paliwa ciezko zajrzec czy jest w nim olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to k... musi grać! Nie mam już pomysłów dlaczego korekcja jest taka kopnięta?

Może ktoś inny zna powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem do tego goscia, mowil ze ta pompka lezala w jakiejs skrzynce, nie w ropie. jak ja otrzymalem byla czysciutka jakby wymyta w myjce utradzwiekowej. Wiec moja teoria jest taka ze sie lekko przycina i moze sie rozrusza, jezeli nie to ja zwroce...[br]Dopisany: 23 Grudzień 2011, 10:43_________________________________________________Zrobilem ok. 20 km i wydaje mi sie ze jest gorzej niz na starej, wieksze wibracje, od razu po zmianie byly minimalne, zastanawiam sie czy juz dzis nie wsadzic starego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...