Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pompowtryskiwacze > po zmianie pompki


zbojna

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Wiem ze mam pompke czy tez 2 do regeneracji, ale dzis zauwazylem cos dziwnego, zrobilem log gr 1, 13 i 23 na jalowym, otoz zawsze korekcje byly na pozimie +-1,6 (drugi i czwarty), dzis zostawilem go na kilka, moze nawet kilkanascie minut na jalowym i sami zobaczcie:

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_56485.html

Po tym zaraz go wylaczylem i za chwile znowu odpalilem i korekcje juz wygladaly tak:

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_56484.html

Zadnych bledow w sterowniku mimo to nie bylo.

Wina oringow?

Dodam ze nic nie kopci, pali mozna powiedziec na dotyk czy zminy czy cieply, jedyne co to te wibracje na rozgrzanym silniku...[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2011, 19:33_________________________________________________up

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od oringow ...

choc moze to powoli znaki ze pompki padaja , lepiej zaczac od tanszych rozwiazan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik chce jeszcze wymoczyc pompki w myjsce ultardzwiekowej, jak myslicie jest sens? Chce za samo moczenie 200 zl - sporo dlatego pytam czy jest sens, wiadomo ze jezeli rozpylacz leje to nic to nie pomoze, i teraz pytanie jezeli korekcja jest na minus, tak jak w moim przypadku oznacza ze komputer ogranicza dawke paliwa na tym cylindrze, czyli on wlasnie "leje"(uszkodzenie rozpylacza tej pompki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zdejmuje dawke to cylinder mocniejszy....

Lejacy wtrysk/cylinder slabszy - dawka na plus...

Wrozenie czegokolwiek po korekcjach... to spora sztuka... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytalem wlasnie pisza roznie:

- Lejacy wtrysk/cylinder slabszy - dawka na plus...

- Lejacy wtrysk/komputer ogranicza dawke pompki "lejacej az nadto " jak z konewki - dawka na minus...

Wiec ktore stwierdzenie jest poprawne?

Jezeli jest tak jak napisales, rozumiem ze jest sens mycie moich pompek w myjce utradzwiekowej, bo wtedy ten co dochodzi nawet do -3 "jest zapchany"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie czyszczenie tych wtrysków to strata czasu i pieniędzy.

Moglbys uzasadnic ta wypowiedz?

I ktora opcja lejacego wtrysku jest w koncu poprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z korekcjami jest jak napisal Przemek, choodzi o utrzymanie stalego przyspieszenia katowego dla kazdego z cylindrow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Bylem u mechanika wymienil oringi na pompkach oraz zamienil je miejscami, korekcje sie przeniosly wraz ze zmiana miejsc, w kazdym razie odnosnie wibracji nic sie nie zmienilo, po tym zabiegu tylko jedna pompka miala korekcje ujemne...Kilka dni pozniej jak sie napatrzylem jak on to robil, wyciagnelem sam ta pompke ktora byla na '-' i wrzucilem na noc do ropy. Po zamontowaniu...dawka sie zwiekszyla i znikly wibracje :) Teraz troche zaluje ze nie wyciagnelem wszystkich i nie wymoczylem ich, ale jak teraz brak wibracji to narazie zostawiam tak jak jest (boje sie ze wroca :naughty:)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wibracje powrocily i czas na wymiane pompki. Tylko teraz troche sie zdziwilem po rozmowie z mechanikiem ktory regeneruje pompowtryskiwacze wiec czekam na opinie ktora pompke wymienic. Wiec po koleji:

W gr 1 dawka paliwa spada do 3 mg a czasami nawet mniej(wtedy na biegu

jalowym troche trzesie). Korekcje w gr 13 przed wymiana uszczelniaczy:

0,42 -1,86 -0,33 1,76

Po zmianie oringow, zostaly zmienione miejscami pompowtryskiwacze

2 na 1

4 na 2

3 na 4

1 na 3

Teraz grupa 13 srednio na jalowym wyglada nastepujaco

-2,16 0,73 1,25 0,16

a najwiekszy jaki zanotowalem Vag

-2,94 0,85 1,55 0,45

Dawka spada do 2,5 jak ponizej:

Engine speed Injected quantity Spec, Inj, duration Coolant temp

861 3,6 7,1 85,5

882 2,5 6,6 85,5

882 2,7 5,1 85,5

882 3 6,6 85,5

882 2,7 7,1 85,5

840 4,4 7,1 85,5

882 3,3 6,6 85,5

861 3,6 7,1 85,5

882 3,3 6,6 85,5

861 3,6 7,1 85,5

861 3,8 7,1 85,5

882 2,5 6,6 85,5

882 3 7,1 85,5

882 2,7 6,6 85,5

882 2,7 6,6 85,5

861 3,3 7,1 85,5

861 3,6 7,1 85,5

882 3 7,1 85,5

882 3 6,6 85,5

Bipy sa wszystkie na "+" a wartosci od 10 do 30 czyli w miare:

13 13 27 19

9 14 28 16

12 16 24 16

10 11 24 14

6 15 30 12

9 15 27 14

10 10 25 14

5 12 27 13

8 13 31 12

11 14 32 14

18 13 30 15

13 14 31 15

Wiec wg Was, ktora pompka jest do wymiany?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmierzyć stopień sprężania na cylindrach, i zamieszczenie wyniku pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartosci zmienily sie wraz ze zmiana pompek, wiec to nie jest raczej wina silnika a pompowtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił 1 pompo wtryskiwacz i zobaczył co będzie bo komputer steruje reszta tak aby auto nie drżało jeśli się nie mylę;)

Pozdrawiam :)

Bylem tego samego zdania, ale dzis po dluzszej rozmowie sie zmieszalem juz, podobno sie wymienia tylko te co sa na "+" czyli lejace koncowki, w moim przypadku po zamianie miejscami te "+" sie pozmienialy, a ten "-" nadal pozostal spory.

Dodaje log z porannego odpalenia:

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_66416.html

Tu ladnie widac co sie dzieje z 1 pompka zaraz po uruchomieniu, przy obecnych temperaturach (a jeszcze nie jest tak zimno) kilka, a nawet kilkanascie sekund po odpaleniu buja buda i za chwile sie uspakaja i zero bujania, potem zaczyna tak przy tak ok 70 stopni jak juz ma silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja polecam Ci srodek do czyszczenia PD Diesel Spülung Liqui Moly 2666. Mi pomógł z 2,5 na 4 cylindrze poprawiło sie do 0.3 wiec jest bardzo ładnie.

To 2,5 to miales na '+' czy '-', ja uzywalem tego jak i innych srodkow, nic nie pomoglo...za ta kase mialbym juz pompke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet 2X robilem tak jak opisane w warsztacie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.0

Niestety w moim przypadku nic nie pomoglo.... :confused4:

U Ciebie korekacja byla na "+" czyli swiadczaca o zapchaniu pompki czy tez uwalonej koncowce, u mnie jest na "-".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat i zastanawiam się, czego jeszcze oczekujesz?

Może chcesz potwierdzenia od prezydenta RP? :wink4:

Przecież masz napisane, że pompka do wymiany to ta, która jest na "-".

Skoro wtrysk leje to tym samym komputer musi zdjąć z niego dawkę.

Skoro inny ma korekcje na "+" to tylko dlatego, że musi dorównać temu co leje.

Jeśli nie to możesz posłuchać mechanika, a zakończy się tym,że będziesz przekłądał pompki tak długo, aż z motoru zdemontujesz tą lejącą, czyt."-"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...