Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.5 V6 TDI] Gdzie tankujecie?


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro V6 to i ja się wtrącę. Ja swojego tankuje na Orlenie bądź Luku. Na Luku większego wyboru nie ma, czyli standardowy diesel, na Orlenie również. Raz zdarzyło wlać mi się do pełna Vervy, zaraz po wyjeżdżeniu zbiornika zalałem do pełna zwykłego diesla. Po przejechaniu zbiornika zrobiłem porównanie: spalanie do zrobionych kilometrów i odczucia co do mocy. W jednym i drugim przypadku spalanie wyszło 8,1 litra (prędkości do 160/6bieg), większości w trasie, zatem o niższym spalaniu filozofie mnie śmieszą (bez urazy dla ludzi głoszących je). Jeśli chodzi o odczucia mocy... :) żadnego spadku mocy po skończonym zbiorniku vervy nie odczułem, więc i tą opowieść odkładam na półkę z bajkami ;) moją wyczerpującą wypowiedź zakończę cytatem z pewnej reklamy... "Skoro nie widać różnicy - to po co przepłacać??" ;)

Z góry mówię, że są to moje spostrzeżenia i odczucia, nikogo absolutnie nie miałem zamiaru urazić :)

Racja, nie da sie wyczuć przyrostu 1-5KM, duzo ludzi smiga na paliwie po 2zł i jeżdzą, a sa ludzie którzy tankują po 4,5zł i mówią że jest ogromna rożnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie ma żadnej różnicy. Przywożą mi ON na plac po 10000L, dokładnie z tego samego miejsca gdzie tankują cysterny Orlen, Statoil, czy innych dealerów. Jeżdżę na tym od samego początku posiadania mojej V6. Efekt? Normalna eksploatacja, przeglądy na czas, wymiana poszczególnych części eksploatacyjnych też na czas. To wszystko. A w kieszeni zostaje kupa złotówek, zwłaszcza jeśli ktoś pokonuje rocznie tak jak ja 40000 km.

Jeśli ktoś twierdzi, że lanie droższego paliwa przynosi wymierne korzyści w postaci przyrostu mocy czy niższego spalania, to bardzo proszę o wykresy z hamowni :) Te wszystkie dyskusje na ten temat zostaną bardzo szybko ucięte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie ma żadnej różnicy. Przywożą mi ON na plac po 10000L, dokładnie z tego samego miejsca gdzie tankują cysterny Orlen, Statoil, czy innych dealerów. Jeżdżę na tym od samego początku posiadania mojej V6. Efekt? Normalna eksploatacja, przeglądy na czas, wymiana poszczególnych części eksploatacyjnych też na czas. To wszystko. A w kieszeni zostaje kupa złotówek, zwłaszcza jeśli ktoś pokonuje rocznie tak jak ja 40000 km.

Jeśli ktoś twierdzi, że lanie droższego paliwa przynosi wymierne korzyści w postaci przyrostu mocy czy niższego spalania, to bardzo proszę o wykresy z hamowni :) Te wszystkie dyskusje na ten temat zostaną bardzo szybko ucięte :)

Orlen bierze ze swoich rozlewni (hurtowni paliw) a te wszystkie shell, statoil, itd. biora gdzie maja blizej i gdzie wiekszy dostana upust.

jesli chodzi o paliwa premium to zgodze sie ze wiekszej mocy to nie daja (my tego nie odczujemy) tylko te paliwa na pewno sa czyszcze (i moze wystepowac mniejsze spalanie) a ponadto maja mniej dodatku bio .

Przywożą mi ON na plac po 10000L, dokładnie z tego samego miejsca...

Pewne zródło to podstawa :hi: ...i jesli nie maja oleju opałowego to juz bajka :decayed: mozesz spac spokojnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na Orlenie jest dobre paliwko?

Tzn.w porównaniu do innych "markowych" stacji?

dobre ...trzeba tylko trafic na odpowiednia stacje :wink4:

Przy zakupie paliw dostaje sie karty poroduktu (charakterystyka, temperatury zab.zimnego filtra, siarka, itd.) ...przeciez rafinerii nie uda sie zrobic caly czas "takiego" samego paliwa ...miesci sie w normach to heja do klienta :)[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 09:17_________________________________________________

Tzn.w porównaniu do innych "markowych" stacji?

prosze markowe stacje :kox: super british petrol http://www.lotos.pl/handlowy/aktualnosci/wiadomosci/28749

a tu super shell http://www.lotos.pl/handlowy/aktualnosci/wiadomosci/28739

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego midqard , byłem raz z gościem, który przywozi mi paliwo u tzw. dystrybutora paliw płynnych. Stało mnóstwo cystern, m.in. Orlen. Więc masz chyba niepełne informacja :decayed:.

Jeśli chodzi o tzw. karty produktu, to za każdym razem je dostaję, taki mój kaprys.

Teraz kwestia czystości paliwa. Zmieniam filtr paliwa co 30tkm. Za każdym razem lubię go sobie "rozpruć". Zanieczyszczeń prawie wcale nie ma (jakieś tam drobinki zawsze będą) a co najważniejsze, zero wody. Chciałbym, aby ktoś kiedyś porównał skład paliwa "normalnego" z "premium".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego midqard , byłem raz z gościem, który przywozi mi paliwo u tzw. dystrybutora paliw płynnych. Stało mnóstwo cystern, m.in. Orlen. Więc masz chyba niepełne informacja :decayed:.

Jeśli chodzi o tzw. karty produktu, to za każdym razem je dostaję, taki mój kaprys.

Teraz kwestia czystości paliwa. Zmieniam filtr paliwa co 30tkm. Za każdym razem lubię go sobie "rozpruć". Zanieczyszczeń prawie wcale nie ma (jakieś tam drobinki zawsze będą) a co najważniejsze, zero wody. Chciałbym, aby ktoś kiedyś porównał skład paliwa "normalnego" z "premium".

nie urodził sie taki co wie wszystko :wink4:

Napisze ci jedna rzecz: kolo olsztyna sa 2 hurtownie paliw: jedna to orlen (wlasnosc) a druga to falco (paliwo z lotosu) i do tej drugiej przyjezdzaja roznej masci :wink4: cysterny a do tego falco rozwozi paliwo do PRAWIE wszystkich stacji lotosu kolo Olsztyna.

Chciałbym, aby ktoś kiedyś porównał skład paliwa "normalnego" z "premium" - pierwsze porownanie to jak sam pislaes masz karte char. (w lapke 2 karty i jedziesz po kolei) a drugie to musisz oddac do analizy :naughty: ...a gdzie :rolleyes:

...szukajmy chetnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję na Lotosie. Zwykle na tym w Łodzi na skrzyżowaniu Włókniarzy/Limanowskiego albo w Pabianicach. Zwykle Dynamic Diesla leję, choć czasem zdarza się, że go nie ma, wtedy normalnego. Dużej różnicy nie widzę między jednym a drugim. Różnicę zauważyłem natomiast jak przestawiałem się z BP na Lotos. Jakiś taki bardziej żwawy był, ładniej zaczął pracować. Ale cholera wie tak naprawdę, może to tylko siła sugestii, bo na BP lałem zwykłego, a na Lotosie Dynamica..

Ogólnie silnik ma się dobrze, pompa i wtryski są ok, przy przebiegu ok. 260kkm. Od niedawna do każdego tankowania dolewam dodatek Castrol TDA. Zobaczymy czym to zaowocuje.

Nie tankuję natomiast nigdy na Bliskiej w Aleksandrowie Łódzkim i Lukoilu na Aleksandrowskiej (pod wiaduktem). Co prawda doświadczenia z tymi stacjami miałem w innym aucie - MB 124 Coupe 2,3 - i z E95, ale po zatankowaniu na tych stacjach strasznie zamulony był silnik. Głośny się robił, bujał i gorzej odpalał.

Aha! I o ile E95 na stacji bezobsługowej Carrefour na Aleksandrowskiej jest ok, to ON zamarzł mi przy niecałych -10 (w Kangoo 1.9D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję na Lotosie. Zwykle na tym w Łodzi na skrzyżowaniu Włókniarzy/Limanowskiego albo w Pabianicach. Zwykle Dynamic Diesla leję, choć czasem zdarza się, że go nie ma, wtedy normalnego. Dużej różnicy nie widzę między jednym a drugim. Różnicę zauważyłem natomiast jak przestawiałem się z BP na Lotos. Jakiś taki bardziej żwawy był, ładniej zaczął pracować. Ale cholera wie tak naprawdę, może to tylko siła sugestii, bo na BP lałem zwykłego, a na Lotosie Dynamica..

Ogólnie silnik ma się dobrze, pompa i wtryski są ok, przy przebiegu ok. 260kkm. Od niedawna do każdego tankowania dolewam dodatek Castrol TDA. Zobaczymy czym to zaowocuje.

Nie tankuję natomiast nigdy na Bliskiej w Aleksandrowie Łódzkim i Lukoilu na Aleksandrowskiej (pod wiaduktem). Co prawda doświadczenia z tymi stacjami miałem w innym aucie - MB 124 Coupe 2,3 - i z E95, ale po zatankowaniu na tych stacjach strasznie zamulony był silnik. Głośny się robił, bujał i gorzej odpalał.

Aha! I o ile E95 na stacji bezobsługowej Carrefour na Aleksandrowskiej jest ok, to ON zamarzł mi przy niecałych -10 (w Kangoo 1.9D).

I nie zoboczysz :wink4:

jesli zalewasz dynamica to juz nie lej dodatku castrola

Dobrze jeszcze jakbys przylukał kto na ta stacja "L" przwozi paliwo (czytaj wyzej :) ) ...czy to sa zółte cysterny z logo "L" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zoboczysz wink4

jesli zalewasz dynamica to juz nie lej dodatku castrola

Dlaczego? W tych lepszych paliwach są już dodatki tego typu czy jak? Czytałem o tym Castrolu TDA i sporo pozytywnych opinii krąży na jego temat. W ASO też polecają. Ponoć dobry ma wpływ na układ paliwowy, ale efekty są długofalowe, nie że nagle zacznie latać czy coś :) No i zalecany całorocznie do każdego rodzaju paliwa (z grupy ON oczywiście :) ).

Dobrze jeszcze jakbys przylukał kto na ta stacja "L" przwozi paliwo (czytaj wyzej smiley ) ...czy to sa zółte cysterny z logo "L"

Właśnie widziałem nawet raz, ale nie zwróciłem szczególnej uwagi wówczas. Wydaje mi się, że była Lotosowa cysterna. Muszę przylukać jeszcze kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zoboczysz wink4

jesli zalewasz dynamica to juz nie lej dodatku castrola

Dlaczego? W tych lepszych paliwach są już dodatki tego typu czy jak? Czytałem o tym Castrolu TDA i sporo pozytywnych opinii krąży na jego temat. W ASO też polecają. Ponoć dobry ma wpływ na układ paliwowy, ale efekty są długofalowe, nie że nagle zacznie latać czy coś :) No i zalecany całorocznie do każdego rodzaju paliwa (z grupy ON oczywiście :) ).

Dobrze jeszcze jakbys przylukał kto na ta stacja "L" przwozi paliwo (czytaj wyzej smiley ) ...czy to sa zółte cysterny z logo "L"

Właśnie widziałem nawet raz, ale nie zwróciłem szczególnej uwagi wówczas. Wydaje mi się, że była Lotosowa cysterna. Muszę przylukać jeszcze kiedyś.

:good:

dynamic ma juz w sobie dodatki (sprawdz na stacji: ekod. jest bardziej żółty niż dynamic -oczywiscie jak pistolety maja wizjery :rolleyes: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje do swojej zwykły ON z Orlenu albo ON ze stacji Tesco, i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje do swojej zwykły ON z Orlenu albo ON ze stacji Tesco, i wszystko jest ok

czytaj temat dokładnie :bicz3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jak to wygląda skoro na orlena przyjezdża cysterna z CMC która paliwo wozi z lotosu na innym zaś również orlenie nie muszą nic kombinować bo pęknięte zbiorniki same za nich robote robiły(obecnie już wymienione ale sporo wiary u szwagra na warsztacie zawitały po zatankowaniu na tej stacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio, w związku z podwyżkami cen, przerzuciłem się na stację 123. To jest taka na wpół samoobsługowa stacja, więc paliwko jest ok. 10gr tańsze niż u konkurencji, często więcej. Siedzi jeden kolo na krześle. Sklepu nie ma (choć pawilon jest). Jest też dystrybutor 100% samoobsługowy, jak na Neste np. Przede wszystkim paliwo wydaje się być naprawdę spoko. Może to autosugestia, ale mam wrażenie, że ogólnie silnik lepiej pracuje, jak zalewam ON z tej stacji. Na wszelki wypadek dodaję cały czas całorocznego uszlachetniacza Castrol TDA.

Stacja znajduje się na Aleksandrowskiej w Łodzi. Jadąc w stronę Aleksandrowa przed ul. Traktorową. Nie jestem pewien, ale to jest chyba jakiś statoilowy odłam.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...